Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Resultat 31 till 35 av 35

Ämne: Hjälp mig med min beslutsångest!

  1. #31
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Hölö
    Inlägg
    39
    Hej
    Har en Honda Hornet 900 -06 som jag är supernöjd med. Det är ett bra ax i hojen och den är lättkörd, rolig på kurviga vägar och fungerar bra på långkörningar också. Var själv inne på en 600 först men valde 900:an då den är mer lättkörd.

  2. #32
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Ljungby
    Inlägg
    47
    Citat Ursprungligen postat av Eva Visa inlägg
    Hej
    Har en Honda Hornet 900 -06 som jag är supernöjd med. Det är ett bra ax i hojen och den är lättkörd, rolig på kurviga vägar och fungerar bra på långkörningar också. Var själv inne på en 600 först men valde 900:an då den är mer lättkörd.
    Tjena! kul att få svar av någon som har erfarenhet av hojen. vad tänker du på när du säger att den är mer lätthanterlig än 600an? menar du maskinellt med växling och så eller hantering överhuvudtaget?

  3. #33
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Hölö
    Inlägg
    39
    Citat Ursprungligen postat av Caarl Visa inlägg
    Tjena! kul att få svar av någon som har erfarenhet av hojen. vad tänker du på när du säger att den är mer lätthanterlig än 600an? menar du maskinellt med växling och så eller hantering överhuvudtaget?
    Jag menar att den har bättre vridmoment och du behöver inte växla lika mycket som på 600,men det beror väl lite på om man vill köra aktivt och växla mycket eller om man vill gör det när man känner för det

  4. #34
    Medlem Mavve65s avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Täby
    Inlägg
    301
    Citat Ursprungligen postat av Bighoj Visa inlägg
    Ja, här går det undan,det är annat än din lilla Hornet 600cc.
    Tror du på fullaste allvar att jag köper en Gl 1800 om jag vill ha en hoj med fartresurser ?
    Mitt intresse är att toura och köra lååånga etapper utan att få ont och utan att behöva tanka så ofta.Man köper hoj efter vad man använder den till.
    Tror jag att du tror att jag tror.........

  5. #35
    Medlem Stoffe_Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Eslöv
    Inlägg
    57
    Utbudet på hojar i hornet-klass är ju rätt stort. Så gott som alla tillverkare har någon modell. Fazer, Bandit o.s.v. Prova tills du kräks. Små skillnader i motorkaraktär, körställning, som gör den ena bättre än den andra utifrån dina önskemål och förutsättningar.

    Glöm inte att kolla på försäkringskostnaden. Länsförsäkringar har en bra hemsida där man kan kolla direkt. På mig så skulle en hornet 900 kosta nästan 10.000 per år, jämfört med en liknande suzuki som kostade hälften.
    Suzuki SV650S 2004. Kycklinggul
    Yoshimura TRS, Doublebubble

Liknande ämnen

  1. MC hjälp!
    Av Quints i forum Custom
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2019-04-30, 18:09
  2. Hjälp!
    Av Musse i forum Mekhörnan
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2015-09-14, 22:36
  3. Hjälp mig!
    Av Mymlan i forum Off topic
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2014-09-14, 11:57
  4. Beslutsångest
    Av RobbeS i forum Custom
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2013-10-15, 21:35
  5. HJÄLP! :o
    Av mc kalle i forum Offroad
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-07-27, 20:02

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •