Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 21

Ämne: Fartkameror kan göra mer skada än nytta

  1. #11
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    SV: Fartkameror kan göra mer skada än nytta

    Man kan också göra det lätt för sig: håll hastigheten, även mellan kamerorna. Usch vad jobbigt att gasa på emellan dom och bara vid kameran köra lugnt! Håller man bara jämn fart så slipper man bry sig så mycket.

  2. #12

    SV: Fartkameror kan göra mer skada än nytta

    Det är också märkligt att de sätter upp kameran på de trafiksäkra platserna för omkörning...det får till följd att det blir omkörningar där det är rent ut sagt "livsfarligt" > men man ska väl inte köra om på de svenska vägarna... :-\

  3. #13
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424

    SV: Fartkameror kan göra mer skada än nytta

    Citat Ursprungligen postat av milis
    Det är också märkligt att de sätter upp kameran på de trafiksäkra platserna för omkörning...det får till följd att det blir omkörningar där det är rent ut sagt "livsfarligt" > men man ska väl inte köra om på de svenska vägarna... :-\
    Tycker jag verkar korkat.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  4. #14
    Medlem [Spanaren]s avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Blekinge
    Inlägg
    32

    SV: Fartkameror kan göra mer skada än nytta

    gillar INTE "storebror ser dig" som alla kameror + poliser som smyger i buskar längs vägarna.
    absolut bästa är fler poliser på vägarna för att ta bort den dåliga trafikmoral som är i sverige nu.
    ok jag kör ofta fortare än man får med hojen men jag väljer mina tillfällen. tycker att nykterhet, idiot omkörningar, köra mot rött, inte kolla bakåt vid filbyte osv osv är mycket värre än att ligga 10km över på en bra väg med lite trafik.
    har åkt dit en gång för fortkörning. vad som slog mig då var att de aldrig kollade mig ifall jag druckit.... de var antagligen så upphetsade över att de satt dit mig så de glömde lol nu var jag nykter givetvis men tycker de borde kollat när de ändå hade haffat mig....
    allt handlar om pengar o inget annat. kameror är billigare i längden än poliser o kan man sätta dit någon så trillar pengar in till staten
    SKROTA alla kameror!! mer poliser som rör sig på vägarna så de får se hur folk kör (kör som idioter många)
    The Internet interprets censorship as damage and routes around it.

  5. #15

    SV: Fartkameror kan göra mer skada än nytta

    Läste i aftonbladet kring det här med fler kameror..

    Tydligen drar den in ordentligt med pengar till kassan och med de nya kamerorna krävs också minimalt med underhåll, bilderna skickas automatiskt till polisen. Det tråkiga här att man verkar skippa rattonykterheten och det bristande omdömet osm nån skrev om..

    Kollar man på statistiken så är målet för antalet dödade i trafiken det här året redan uppnått, i Augusti!
    Jag tror att fartkameror är väldigt effektiva på att dra in pengar, men inte på att rädda liv, som väl ändå ska vara syftet??
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  6. #16
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424

    SV: Fartkameror kan göra mer skada än nytta

    Kan ju bli samma problem som med trängselavgiften i Stockholm, en massa stulna nummerplåtar. Jag läste att det hade stulits 5000 st plåtar.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  7. #17
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    SV: Fartkameror kan göra mer skada än nytta

    Oh ja. Sist fick den som ägde reg-skylten betala avgifterna även fast den var stulen, vet inte om samma regler gäller än. I så fall blir det till att lägga skylten innanför rutan.
    Jag läste om en pensionär i nån stad lååångt från Sthlm som hade fått betalningspåminnelser för vägtull. Han hade inte ens besökt Sthlm på flera år men det var en lärarina kring 30-årsåldern som hade ändrat bokstaven C på sin skylt till ett O! Hon skyllde på att eleverna i hennes skola hade ändrat med el-tejp.
    Dålig ursäkt, hur vet hon det? SÅG hon när de gjorde det eller?

    Skulle inte tro det va'? :

  8. #18

    SV: Fartkameror kan göra mer skada än nytta

    Nya regler kommer alltid ge nya vägar runt 8)

    Slipper man vägtullarna i stockholm om man kör hoj?
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  9. #19
    Nilsson
    Gäst

    SV: Fartkameror kan göra mer skada än nytta

    jag hörde någon säga att kameror var jätte bra de hade sänkt hastigheterna med i snitt mella 1-8 km/h och då måste man väl säga att politikerna kör huvet i sanden ,detta är ju skratt retande , jag bor vid väg 108 där vi har en hel drös kameror , och ni skulle bara se hur bl a taxi bilarna som ska till sturup kör , fullt järn och sen tvärbroms vid kameran sen fullt ös igen

  10. #20
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424

    SV: Fartkameror kan göra mer skada än nytta

    Har hört att dom ska sätta upp 7 st kameror på sträckan Linköping Västervik men det är bara ett rykte, det låter lite mycket för det är ju bara ca 10 mil.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

Liknande ämnen

  1. Skada på vägg?
    Av MEHall i forum Off topic
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2015-02-26, 02:24
  2. Nytta med nöje
    Av Markus i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-09-06, 22:29
  3. Hur ska jag göra ? Kär och förvirrad...
    Av Mamman i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-05-15, 18:38
  4. Göra lite nytta.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-08-12, 11:57
  5. Dax att göra lite nytta.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-03, 14:41

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •