Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 33

Ämne: Scooter, riktig hoj?

  1. #21
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Jag ser den bilden framför mig då folk pratar om scooter. Det är en Vespa 125cc, små hjul, men hela italienska familjen uppklämd på den.
    Vad man kallar de nuvarande mellanhjulingarna med en massa kåpor för, är för mig egalt. De är i allafall inte några riktiga scootrar tycker jag.

  2. #22
    Medlem lasrberglunds avatar
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    236
    Scootern är ny som "riktig mc" i sverige. Därför vill inte konservativt folk erkänna den som en mc. Nytt kan vara faaaarligt...

  3. #23
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Två hjul och en motor = motorcykel.
    eller moped

  4. #24
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Hamre Visa inlägg
    Bror duktig har uttalat sej!!!!

  5. #25
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Folk får åka på vad dom vill,skoter som mc.Det är väl huvudsaken man själv är nöjd,men att i ren avundsjuka hacka på Hd åkare är ju bara löjligt.Jag kan stå och titta på allt på två hjul om det ser bra ut.Skulle aldrig säga åt någon..hur fan kan du åka på en sådan,nej,nej.Men nu är det mc jag vill åka och inte scooter,dom går aldrig att jämföra

  6. #26
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    eller moped
    = liten motorcykel, faktiskt.
    Ove

  7. #27
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    403
    Klart att skoter är en mc,vet man inte definitionen av vad som räknas som mc har man nog fått sitt kort i någon kalle anka tidning.Där finns säkert dom som påstår att jorden fortfarande är platt.Vissa folk är envisa och tjuriga av naturen,men det är ju deras problem.
    Att man sedan inte vill ha en skoter,HD,Goldwing eller vad det nu kan vara är ju en helt annan femma.Man kör det man själv gillar och är nöjd med och kan man inte acceptera att andra har en annan smak och tycke vad gäller mc har man nog problem som ligger djupare.
    Har en polare som kör HD och vi har världens diskussioner,men alltid med glimten i ögat.

  8. #28
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Bighoj Visa inlägg
    Klart att skoter är en mc,vet man inte definitionen av vad som räknas som mc har man nog fått sitt kort i någon kalle anka tidning.Där finns säkert dom som påstår att jorden fortfarande är platt.Vissa folk är envisa och tjuriga av naturen,men det är ju deras problem.
    Att man sedan inte vill ha en skoter,HD,Goldwing eller vad det nu kan vara är ju en helt annan femma.Man kör det man själv gillar och är nöjd med och kan man inte acceptera att andra har en annan smak och tycke vad gäller mc har man nog problem som ligger djupare.
    Har en polare som kör HD och vi har världens diskussioner,men alltid med glimten i ögat.
    Ha ha ja,allt detta är väl lite med glimten i ögatSom jag sade tidigare tycker alla maskiner är kul på sitt sätt,men skiljer på dom ändå(mc,scooter) vad det nu har med körkortet att göra.Men man kan ju börja fundera om det inte delas ut körkort i flingpaket

  9. #29
    honda500
    Gäst
    För mig personligen så ska en riktig hoj ha kick, ekrade hjul och luftkylning. Varför dagens hojtillverkare har svårt att fatta detta vet jag inte :-)

    Honda500

  10. #30
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av honda500 Visa inlägg
    För mig personligen så ska en riktig hoj ha kick, ekrade hjul och luftkylning. Varför dagens hojtillverkare har svårt att fatta detta vet jag inte :-)

    Honda500

Liknande ämnen

  1. Vill du köpa en riktig VeteranMC?
    Av biker i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2017-01-03, 17:09
  2. I dag var det riktig nära.....
    Av Mats Liifv i forum Off topic
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2012-05-18, 15:00
  3. Riktig vinter!
    Av pewa i forum Off topic
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-01-10, 23:09
  4. En riktig kämpe
    Av Boogieman i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-12-15, 12:44
  5. En riktig MC-veteran
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-24, 00:39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •