Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 33

Ämne: Scooter, riktig hoj?

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Malmö, Skåne
    Inlägg
    406

    Scooter, riktig hoj?

    Ja, man vet ju aldrig Det är långt ifrån alla som ens räknar de stora scootrarna som motorcykel. Jag blir redan mobbad av en Harley-åkare på jobb bara för att jag ens funderar på att köpa en!

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    403
    Citat Ursprungligen postat av Reject Visa inlägg
    Ja, man vet ju aldrig Det är långt ifrån alla som ens räknar de stora scootrarna som motorcykel. Jag blir redan mobbad av en Harley-åkare på jobb bara för att jag ens funderar på att köpa en!
    Ha ha....,en HD åkare,då e d lugnt,han är bara avundsjuk.Vet du inte att alla HD åkare egentligen skulle vilja köra något annat märke fast dom vågar inte erkänna det

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Reject Visa inlägg
    Ja, man vet ju aldrig Det är långt ifrån alla som ens räknar de stora scootrarna som motorcykel. Jag blir redan mobbad av en Harley-åkare på jobb bara för att jag ens funderar på att köpa en!
    (Fniss!) Du får kontra med att saliga äro de okunniga. HD-träsket är tydligen svårt att ta sig ur.

    De större scootrarna är väldigt potenta maskiner och dom är skitkul att köra, dessutom ganska bekväma och kan gå långa etapper. Köp du en scooter och var stolt! Du kanske t.o.m. skulle utmana HD killen på ett dragrace? Det är nämligen en j-a massa fart i scootrarna.
    Ove

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    403
    Allt Om Mc hade ett reportage om 4-5 skotrar som körde Estland,Lettland,Litauen,tror dom var i Polen och sovjet också.Detta var något år sedan,men det visar att det går alldeles utmärkt att åka på touring med skoter,och i synnerhet en lite större sådan.
    Tycker du det känns okey med skoter ska du absolut köpa en sådan.Det är ju heller inte hela världen att byta till en vanlig mc längre fram om du nu skulle vilja detta.

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Att ej HD-åkare är lite sotis är inget att bry sig om. Dom lever i sin egen atmosfär och törs för det mesta inget utanför sin grupp kanske beroende på att de har en jäkla grupptryck.

  6. #6
    Medlem akemss avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    skåne
    Inlägg
    371
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Att ej HD-åkare är lite sotis är inget att bry sig om. Dom lever i sin egen atmosfär och törs för det mesta inget utanför sin grupp kanske beroende på att de har en jäkla grupptryck.
    ????????.Skooter är väl inget för Olle Å heller,går ju inte heller att köra i skogen med,men det är ju klart vad som helst är väl bättre än en kromglänsande custom som bullrar runt på sina fikaturer med sina fega förare som inget törs.
    Senast redigerat av akems den 2011-09-07 klockan 14:12.

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av akems Visa inlägg
    ????????.Skooter är väl inget för Olle Å heller,går ju inte heller att köra i skogen med.
    Visst går det! Jag har börjat använda hustruns scooter som svampplockare. D.v.s jag kör med den tills jag hittar svamp men sen får jag plocka på vanligt sätt.
    Ove

  8. #8
    Medlem kitsapgrls avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Bodde nära Tokholm på en ö en gång.
    Inlägg
    91
    Jahapp.. detta bör väll få tyst på HD åkar'n när du tränat på detta ett tag och kör cirklar runt hans hoj..

    http://youtu.be/27JV2wTMLEY

  9. #9
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Tycker det är lite hackande på Hd folket och att dom skulle vara avund,nja tror inte det riktigt.Skulle tro det många gånger är tvärsom.Vill man ha en custom så varför inte en Hd,dom går rätt bra faktiskt och snygga.Det är väl så att alla plastiga japs custom är efterapningar av Hd.Jänkebilar är jänkebilar,Hd är hd dvs,brutalt och fränt,visst finns ju japanska och engelska hojar som är vassare.Och att stå bredvid en Hd och höra gången i den,finns ingen japs som slår det.Viktory är ju också ett alternativ som är lite rejält.Och scooter är scooter,mc är mc.God fortsättning

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Tycker det är lite hackande på Hd folket och att dom skulle vara avund,nja tror inte det riktigt.Skulle tro det många gånger är tvärsom.Vill man ha en custom så varför inte en Hd,dom går rätt bra faktiskt och snygga.Det är väl så att alla plastiga japs custom är efterapningar av Hd.Jänkebilar är jänkebilar,Hd är hd dvs,brutalt och fränt,visst finns ju japanska och engelska hojar som är vassare.Och att stå bredvid en Hd och höra gången i den,finns ingen japs som slår det.Viktory är ju också ett alternativ som är lite rejält.Och scooter är scooter,mc är mc.God fortsättning
    Nja, scooter och HD är väl båda motorcyklar, fast scootern låter som regel behagligare. Och nu var det ju så att Reject blev mobbad av en med bara hd i sinnet. God fortsättning du också.
    Ove

Liknande ämnen

  1. Vill du köpa en riktig VeteranMC?
    Av biker i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2017-01-03, 17:09
  2. I dag var det riktig nära.....
    Av Mats Liifv i forum Off topic
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2012-05-18, 15:00
  3. Riktig vinter!
    Av pewa i forum Off topic
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-01-10, 23:09
  4. En riktig kämpe
    Av Boogieman i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-12-15, 12:44
  5. En riktig MC-veteran
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-24, 00:39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •