Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 33

Ämne: Scooter, riktig hoj?

  1. #11
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Nja, scooter och HD är väl båda motorcyklar, fast scootern låter som regel behagligare. Och nu var det ju så att Reject blev mobbad av en med bara hd i sinnet. God fortsättning du också.
    Scooter blir aldrig mc för mig

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Scooter blir aldrig mc för mig
    Två hjul och en motor = motorcykel.
    Ove

  3. #13
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Scooters är i högsta grad MC, har alltid haft en hemlig dröm om att susa runt på en Vespa 200 rallye -72, damerna svimmar av hänförelse, respektfull tystnad när man parkerar vid korvmojjen, och håret (som jag inte längre har) ligger perfekt när jag tar av mig halvkrukan. Impfaktorn på en ball scooter är skyhögt mycket större än på en dussinglidare! =)
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  4. #14
    Medlem Hamres avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Lysekiiil
    Inlägg
    435
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Tycker det är lite hackande på Hd folket och att dom skulle vara avund,nja tror inte det riktigt.Skulle tro det många gånger är tvärsom.Vill man ha en custom så varför inte en Hd,dom går rätt bra faktiskt och snygga.Det är väl så att alla plastiga japs custom är efterapningar av Hd.Jänkebilar är jänkebilar,Hd är hd dvs,brutalt och fränt,visst finns ju japanska och engelska hojar som är vassare.Och att stå bredvid en Hd och höra gången i den,finns ingen japs som slår det.Viktory är ju också ett alternativ som är lite rejält.Och scooter är scooter,mc är mc.God fortsättning
    Bror duktig har uttalat sej!!!!
    Put something nice between your legs, Street Triple.
    Jag Vägrar Kategoriskt Customhoj!

  5. #15
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Två hjul och en motor = motorcykel.
    Två hjul och en motor = moppe. ;-)
    Jag kallar alla mina tvåhjulingar för moppe, utom trampcykeln förstås.

    Citat Ursprungligen postat av Hamre Visa inlägg
    Bror duktig har uttalat sej!!!!
    Men Hamre lille, hur tänker du? Du kommer alltid få se glidare och alltid träffa på folk överallt på sina glidare, du kommer alltid möta dem på vägarna. Varför HATAR du dem så in i helvete? Låt folk sitta på vad de vill, de har minst lika roligt som du har på din hoj och du vet ju inte ens om det finns medicinska orsaker som gör att de måste sitta på en custom. De kanske hellre hade suttit på en Street Triple?

    Jag tycker du ska sluta vara så otroligt negativ och hoppa på folk hela tiden oavsett forum för att de kör custom. Det är inte bara här du hoppar på dem. Sluta vara en sån inbotad pessimist och gläds istället över att det finns hojar och modeller för alla smaker.

    Om du skulle stå vid vägkanten med problem med hojen, en glidare stannar för att hjälpa dig felsöka, skulle du säga åt den hjälpsamme killen som kanske dessutom är mek på just Street Triple att köra sin väg istället? Förmodligen skulle du, hellre står du där utan hjälp.

  6. #16
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Reject Visa inlägg
    Ja, man vet ju aldrig Det är långt ifrån alla som ens räknar de stora scootrarna som motorcykel. Jag blir redan mobbad av en Harley-åkare på jobb bara för att jag ens funderar på att köpa en!
    50cc scooter är moppe tycker jag, allt som går fortare än 50 km/tim är väl mer en hoj fast med kåpor? Bry dig inte om din arbetskompis, han skulle nog gärna vilja men har en viss image att leva upp till.

  7. #17
    Medlem TMax500s avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg (Västra Frölunda)
    Inlägg
    522
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    50cc scooter är moppe tycker jag...
    Jo, en 50 cc ÄR en moppe enligt definitionen på en moppe.
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Låt folk sitta på vad de vill...
    Det var en redig salva. Men jag håller med - "låt tusen blommor blomma". Alla har sitt sätt att bli lycklig på två hjul.

    Lite tjatigt om huruvida en scooter är en "riktig" hoj eller inte. En TMax eller större Gilera kör ifrån ett antal "riktiga" hojar på en krokig landsväg. Kan tänka mig att en stor Piaggio, en Burgman eller Silverwing lätt klarar det tricket också.

    Så ut på landsvägen bara, så kan vi se vem som är riktigast...

    // TMax *som kör en lätt moddad TMax - rensad bak, stålomspunnen bromsslang, Leo Vince effektsystem*
    Senast redigerat av TMax500 den 2011-12-27 klockan 15:56.

  8. #18
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Min V3:a benämner jag antingen som MC-scooter eller som moppe. Beror på vem jag pratar med. För mig så är det inte i folkmun kallad motorcykel. Den platsen tar Deauvillen istället.

    Ang HD folk och vad de anser om scooter är väl inget att ta åt sig. Alla grupper klankar väl på något annat. Bla läste jag en tråd för par år sedan på sporthoj vad de tyckte att man skulle göra med Goldwings. Det var absolut ingen hoj för dem...

  9. #19
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Varför kan det inte bara få vara så att : " var o en blir salig på sin fason" ?
    De e i.a.f. mitt motto o det funkar i alla samanhang,,

  10. #20
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av pentti01 Visa inlägg
    Varför kan det inte bara få vara så att : " var o en blir salig på sin fason" ?
    De e i.a.f. mitt motto o det funkar i alla samanhang,,
    Absolut min mening!

    Kan bara nämna att HD;s scootermodell heter Electra Glide och Victorys heter Vision Tour. Stora jumboscooters - men ändå.
    Ove

Liknande ämnen

  1. Vill du köpa en riktig VeteranMC?
    Av biker i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2017-01-03, 17:09
  2. I dag var det riktig nära.....
    Av Mats Liifv i forum Off topic
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2012-05-18, 15:00
  3. Riktig vinter!
    Av pewa i forum Off topic
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-01-10, 23:09
  4. En riktig kämpe
    Av Boogieman i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-12-15, 12:44
  5. En riktig MC-veteran
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-24, 00:39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •