Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: suzuki intruder slirar vid gaspådrag hjälp

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    sadas
    Inlägg
    9

    Question suzuki intruder slirar vid gaspådrag hjälp

    hej, min plast farsa har också testat mc:n och vi båda känner att nått inte stämmer. den är 4 växlad och det känns som hojen spinner när du riktigt gasar på. Typ som att bak hjulet skulle slira,spinna. fast det gör det inte. Utan den känns som t.ex att remmen på cyekln skulle slira innan den fäster. men efter att den slirat så drar den igång igen,, liksom sticker iväg. Men detta händer enbart vid stort gas pådrag , det är kardan, ja har kollat oljan i kopplingen och det är mycket i. växlarna går bra och kopplingen går bra, hojen drar inte iväg med kopplingen i så den borde vara hel. Vad kan detta bero på? nån som har en ide hojen har gått 2400.

    suzuki intruder 1400 vs usa modell.

  2. #2
    Vad jag vet så har väl intruder oavsett modell alltid haft bara kardan.

    Lamelltest:
    Håll ca 40-50 km/timmen på högsta växeln
    -tryck in kopplingen
    -ge nästan full gas
    -släpp upp kopplingen snabbt samtidigt som du ger full gas

  3. #3
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    Utslitna lameller, stålskivor som slagit sig, feljusterad mekanism, oljetyp som inte kopplingen trivs med...
    Listan kan göras lång.

  4. #4
    Motul 5100 olja kan du prova med
    Kan va så att någon har kört den på fel olja o då kan lamellerna vara körda
    Finns starkare fjädrar rill dom oxså
    Dom är känsliga på vilken motor olja du använder
    Glömde skriva siliconcomp är en bra olja oxså till intrudern
    suzuki-chopper.se har du en bra sida för dessa hojar
    Oljan är ett vanligt problem på intrudern
    Senast redigerat av Intruder den 2011-09-23 klockan 22:31.

  5. #5
    Medlem Gawriels avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Kinna
    Inlägg
    203
    det är kopplingen som börjar bli utsliten
    hade samma symptom på min shadow så jag bytte koppling så var problemet löst

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    sadas
    Inlägg
    9
    Citat Ursprungligen postat av Gawriel Visa inlägg
    det är kopplingen som börjar bli utsliten
    hade samma symptom på min shadow så jag bytte koppling så var problemet löst
    menar du även lammer o hela skiten?.

    det är bra att folk skriver vad som kan va fel, ja kollade oljan i cykeln o den va över max sträcket vid styret, asså kopplingen går ju på olja. så ja tömde mellan max o min strecket, så testar imorn = nykter o se om det blir samma. har också en teori om lammerna är dåliga.

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    131
    Alltså du kollade oljan i behållaren på styret, den oljan har inget göra med om kopplingen slirar.
    Oljan som nämns av andra är i växelhuset/motorn då det är en lamellkoppling i olja.
    En del häller i vanlig motorolja och den är inte så lämplig till en Intruder så byt motoroljan helt och oljefiltret, börja där innan du gör något annat, fel olja = kopplingen slirar.

    Att göra som Saarela beskriver är ingen bra ide då man riskerar bränna lamellerna vid upprepad dylik behandling och då får du garanterat byta dem.

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Freda Visa inlägg
    Att göra som Saarela beskriver är ingen bra ide då man riskerar bränna lamellerna vid upprepad dylik behandling och då får du garanterat byta dem.
    ?!? Så kollar man koppling om den slirar både på bil o mc. Det räcker med en gång, man behöver inte göra det upprepade gånger.

    Känns för övrigt att trådskaparen ska kontakta fysiskt nån som kan kolla upp detta åt han.....

  9. #9
    http://www.silkolene.com/index.php?c...b=ride#ride_p5 Länk till olja som är bra för intrudern
    Det är motoroljan du ska kolla va det är i
    Intrudern är känslig av vilken olja det är in
    Jag har haft samma problem som du beskriver o visst kan lamellerna vara körda men min räckte med rätt olja i motorn o detta var i början jag köpte hojen vid 2400 mil o nu uppe i 8000 mil o inte har jag byt lamellerna ännu

  10. #10
    Medlem Gawriels avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Kinna
    Inlägg
    203
    Citat Ursprungligen postat av toroop Visa inlägg
    menar du även lammer o hela skiten?.

    det är bra att folk skriver vad som kan va fel, ja kollade oljan i cykeln o den va över max sträcket vid styret, asså kopplingen går ju på olja. så ja tömde mellan max o min strecket, så testar imorn = nykter o se om det blir samma. har också en teori om lammerna är dåliga.
    Lammeler och fjädrar o sånt, jag lämnade in på verkstad men så har min oxo gått 7500mil utan nåt bytte överhuvudtaget

Liknande ämnen

  1. Suzuki VS1400 mek ( Intruder )
    Av DLicina i forum Custom
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2015-10-30, 01:50
  2. Suzuki intruder gaffel olja???
    Av Rudak i forum Mekhörnan
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2015-05-23, 18:28
  3. Svar: 18
    Senaste inlägg: 2014-08-03, 09:51
  4. suzuki intruder 800 eller 1400?
    Av ChrisO i forum Custom
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2014-07-14, 19:00
  5. Min nya hoj! (suzuki intruder m1800r)
    Av tommysollen i forum Custom
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-08-06, 10:32

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •