Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 36

Ämne: första hojen, ninja??

  1. #11
    Medlem Martins avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    78
    Tror inte du kan försäkra den hos bilsport och mc som många av oss använder, kunde inte hitta den i deras lista.

    Gjorde en koll vad jag skulle betala hos länsförsäkringar, jag är 30 plus samt att jag bor ute på landet vilket ger billigare försäkring, en vanlig trafikförsäkring skulle kosta mig 2800 vilket var betydligt billigare en vad jag trodde, detta gäller hojen som du länkade tidigare.

    Men som Gibson säger beror på var du bor, hur gammal du är, hur länge du haft kortet osv.

    Helt klart värt att kolla runt det skiljer väldigt mycket mellan olika bolag

  2. #12
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Citat Ursprungligen postat av Martin Visa inlägg
    Tror inte du kan försäkra den hos bilsport och mc som många av oss använder, kunde inte hitta den i deras lista.

    Gjorde en koll vad jag skulle betala hos länsförsäkringar, jag är 30 plus samt att jag bor ute på landet vilket ger billigare försäkring, en vanlig trafikförsäkring skulle kosta mig 2800 vilket var betydligt billigare en vad jag trodde, detta gäller hojen som du länkade tidigare.

    Men som Gibson säger beror på var du bor, hur gammal du är, hur länge du haft kortet osv.

    Helt klart värt att kolla runt det skiljer väldigt mycket mellan olika bolag
    Bilsport o mc tar inte sporthojar, hörde med dom när jag skulle försäkra yamahan.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  3. #13
    Medlem livewires avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    174
    Att de va så svårt alltså? Ja håller på att kolla lite nu men bor inte i någon storstad så det är väl bra iaf.. Får väl skriva hojen på farsan så kanske det bli billigare annars haha

  4. #14
    Medlem Jonas76s avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    249
    Citat Ursprungligen postat av livewire Visa inlägg
    Att de va så svårt alltså? Ja håller på att kolla lite nu men bor inte i någon storstad så det är väl bra iaf.. Får väl skriva hojen på farsan så kanske det bli billigare annars haha
    Spelar ingen roll, du bor i stockholms området och är rökt ändå om du ska ha en zx6r eller zx9r....försäkringsmässigt dårå...tyvärr.

    Skriva på farsan, visst men vad gör du/ni vid en olycka?
    KTM 950SM

  5. #15
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av ducati snubben Visa inlägg
    Spelar ingen roll, du bor i stockholms området och är rökt ändå om du ska ha en zx6r eller zx9r....försäkringsmässigt dårå...tyvärr.

    Skriva på farsan, visst men vad gör du/ni vid en olycka?
    Du riskerar att bli helt utan ersättning om kommer på dig i samband med en olycka. Försäkringsbolag är inte dumma...
    ~ Mats

    Min blogg

  6. #16
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs down

    Citat Ursprungligen postat av livewire Visa inlägg
    Att de va så svårt alltså? Ja håller på att kolla lite nu men bor inte i någon storstad så det är väl bra iaf.. Får väl skriva hojen på farsan så kanske det bli billigare annars haha
    Folk har slutat med det, de funkar inte
    Jan

  7. #17
    Medlem livewires avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    174
    Den här då? Bor på gångavstånd till honom också! Lite dyrare men lite mer cykel kanske, ska kolla försäkringen till den bara. http://mobil.blocket.se/stockholm/Ka....htm?ca=11&w=1

  8. #18
    Medlem livewires avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    174
    Okej så då måste den alltså stå på mig..satan.

  9. #19
    Medlem livewires avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    174
    Om farsan äger cykeln och ja kör omkull då?

  10. #20
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Varför måste det vara en sport hoj då? häftigt att köra fort eller ser snygga ut?

Liknande ämnen

  1. Köra upp på Kawasaki Ninja
    Av Hajen123 i forum Off topic
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2018-04-26, 22:05
  2. Er första hoj
    Av Mymlan i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2013-04-30, 06:02
  3. Need help regarding my ninja 250R, plz ;P
    Av jojjebros i forum Street
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2013-02-08, 17:38
  4. Jakten på den första hojen
    Av Methx i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2011-03-15, 21:25
  5. Kawasaki Ninja 250R
    Av Mc-Bosse i forum Street
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-10-10, 18:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •