Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 27

Ämne: Höstkörning, TOPPEN!

  1. #11
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av Molgan Visa inlägg
    Ska ta en sista långtur ner i v-botten nu i helgen, jag och ett par kompisar ska se om vi kan hitta de fem byarna snipp, snapp, snorum, hej och basalorum på grushojar. De flesta av byarna är övergivna men en del, tex Hej, är fortfarande skyltade. Sist vi försökte lyckades en ren sätta stopp för äventyret och placera mig på akuten..

    Blir nog sista seriösa svängen innan dubbdäcken åker på! =)

    (var en sväng på höga kusten för ett tag sen, kan rekommenderas. Om man viker av från huvudstråken där hittar man de roligaste vägarna jag stött på i Sverige, både asfalterat och grus. I närheten av Ronneby hittade jag nåt som kanske var strået vassare men jag måste dubbelkolla nån gång)
    Välkommen ner så ska vi kolla
    Jan

  2. #12
    Medlem akemss avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    skåne
    Inlägg
    371
    Efter all inspiration här så var jag idag ute och körde på de gamla grusvägar som jag låg och körde på för sådär 40 år sedan,då inte av fri vilja utan tvungen för både körkort och ålder saknades.Det var mycket trevligt och fast jag körde touring maskin så gick det utan problem,naturen är väldigt fin på hösten även om de riktiga höstfärgerna inte har kommit riktigt än här nere.

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Var ute med en kompis på en rejäl tur på diverse småvägar idag. grusvägarna är ju helt fantastiska nu. Fuktiga, så gruset ligger kvar och inget damm och inga turister eller mygg heller.
    Några bär- och svampplockare var de enda vi såg utefter småvägarna. Regnade lite grann emellanåt, men med bra hojar och kläder så spelar det ingen roll.

  4. #14
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Var en trevlig tur i v-botten, fast vi hann bara till snipp och snapp innan vi blev distraherade av endurospår och roliga stigar så vi får ta upp spåret en annan gång.
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Stack ut idag på en blandad tur på mest grus och lite asfalt. Vägarna var i dag väldigt våta ock skitiga. Tänkte passa på att testa Anakee som jag har i bak på min Transalp.
    På bra grusväg och på asfalt funkar det utmärkt. På mindre grusvägar med massa kurvor och en del löst grus funkar det väl, om man kör i normalt tempo.
    Vill man köra lite hårdare så funkar mönstret inte bra för det släpper lätt vid gaspådrag i utgången av kurvorna trots att TA:n är ganska motorsvag.
    Anakee verkar vara ett kanondäck för touring även på vägbana bestående av makadam.

    Annars så var ju turen kanonfin med uppehållsväder i början, sedan ett par mil med ösregn, därefter uppehåll igen.

  6. #16
    Medlem Mavve65s avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Täby
    Inlägg
    301

    Thumbs up

    Underbar bild- den första med varningstexten i bakgrunden........

  7. #17
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Stack ut idag på en blandad tur på mest grus och lite asfalt. Vägarna var i dag väldigt våta ock skitiga. Tänkte passa på att testa Anakee som jag har i bak på min Transalp.
    På bra grusväg och på asfalt funkar det utmärkt. På mindre grusvägar med massa kurvor och en del löst grus funkar det väl, om man kör i normalt tempo.
    Vill man köra lite hårdare så funkar mönstret inte bra för det släpper lätt vid gaspådrag i utgången av kurvorna trots att TA:n är ganska motorsvag.
    Anakee verkar vara ett kanondäck för touring även på vägbana bestående av makadam.

    Annars så var ju turen kanonfin med uppehållsväder i början, sedan ett par mil med ösregn, därefter uppehåll igen.
    Jag gillar inte Anakee, dom slits så ojämna om man gasar lite på asfalten.
    Jan

  8. #18
    Medlem GeländeSports avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Tyskland
    Inlägg
    85
    Lite fritids- och yrkesrelaterad höståkning från den gångna veckan, härligt i bägge fallen. Hösten är en högst underskattad årstid.

  9. #19
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeländeSport Visa inlägg
    Lite fritids- och yrkesrelaterad höståkning från den gångna veckan, härligt i bägge fallen. Hösten är en högst underskattad årstid.
    Lyckad kombination MC och helikopter. Undrar lite - va gör du för så får inte en vanlig amatör flyga?
    Ove

  10. #20
    Medlem GeländeSports avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Tyskland
    Inlägg
    85
    Ja, det är en lyckad kombination. Jag flyger professionellt och i gröna kläder, då är sådant tillåtet.

Liknande ämnen

  1. Honda VF 750 F -83 oljud från toppen
    Av phille0 i forum Mekhörnan
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2018-08-10, 20:30
  2. Dra toppen på en Triumph Bonneville 650 -69
    Av DanielDK i forum Mekhörnan
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-05-05, 05:26
  3. Höstkörning
    Av iander21 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-09-12, 20:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •