Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 27

Ämne: Höstkörning, TOPPEN!

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510

    Höstkörning, TOPPEN!

    Jag vurmar ju för körning även utanför de stora allfartsvägarna. Det är synd att inte flera av er som har glidare, ställer in dem bara för att det är höst.
    För att kunna ha riktig glädje av att kuska omkring på alla fina vägar och se fina vyer och landskap behövs ju även en kanske mindre , men robust och oöm hoj. Det går ju att hitta sådana som är i skapligt skick för 10-15 tusen. En lagom storlek är ju 500-700 cc.

    Klara fina höstdagar när de flesta löven fallit och både mygg och turister är borta är ju otroliga. Småvägarna blir roligare eftersom sikten blir mycket bättre och man ser så mycket mera av naturen kring sjöar och andra fina vyer.
    Om ni slår er ihop några stycken och kommer hit till Värmland , så kan jag visa er vad jag menar.
    Senast redigerat av Olle Å den 2011-09-08 klockan 08:51. Anledning: xx

  2. #2
    Medlem Stoffe_Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Eslöv
    Inlägg
    57
    Amen!
    Suzuki SV650S 2004. Kycklinggul
    Yoshimura TRS, Doublebubble

  3. #3
    Medlem DaddyCools avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Stockholm/Värmdö
    Inlägg
    21
    Word!

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Kan bara hålla med om att så här på höstkanten är det som allra finast att åka runt på de små vägarna. Svalt och skönt och man slipper få visiret fullt i knott.

    Olle kan en massa intressanta vägar, så häng på den som har lust och kan. Värmland i höstskrud är inte att förakta.
    Ove

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    131
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Det är synd att inte flera av er som har glidare, ställer in dem bara för att det är höst.
    Hur menar du nu? Vill du ha bort alla glidare från vägarna på hösten

    Jag tänker då inte ställa in min Intruder innan halka drivis å snö ligger packat på vägen.

    Att åka hoj på hösten hör ju till tycker jag iaf, ungefär som skärgården strax innan isen lägger sig.... helt underbart.

  6. #6
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    Håller med om allt och är väldigt sugen på att köpa en stånka med grova däck och mjuk fjädring.
    Mitt lokomotiv/traktor är förvisso en multimaskin och är ok på grus men en mindre båge skulle nedverka till att man kan hålla ångan och kroppsvärmen uppe lite mer.

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Freda Visa inlägg
    Hur menar du nu? Vill du ha bort alla glidare från vägarna på hösten

    Jag tänker då inte ställa in min Intruder innan halka drivis å snö ligger packat på vägen.

    Att åka hoj på hösten hör ju till tycker jag iaf, ungefär som skärgården strax innan isen lägger sig.... helt underbart.
    Missuppfatta mig inte. jag vill bara påpeka att det är så många som ställer in sina hojar och avslutar åkningen, när nästan det bästa är kvar. Eftersom det är så många som inte vill ta sin ögonsten ut i skiten på småvägarna, menar jag att om de verkligen vill åka, så köp en liten offroadmaskin att ha till det. Lägg sedan på dubbdäck när det blir isigt, så kan man inte skylla på att säsongen någonsin tar slut.

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    131
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Missuppfatta mig inte. jag vill bara påpeka att det är så många som ställer in sina hojar och avslutar åkningen, när nästan det bästa är kvar.
    Men Olle då

    Jag jävlas bara lite med dig.... om du läser vad du själv skrivit

    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Det är synd att inte flera av er som har glidare, ställer in dem bara för att det är höst.
    Du menade nog att skriva:

    Det är synd att flera av er som har glidare, ställer in dem bara för att det är höst.


  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Freda Visa inlägg
    Men Olle då

    Jag jävlas bara lite med dig.... om du läser vad du själv skrivit



    Du menade nog att skriva:

    Det är synd att flera av er som har glidare, ställer in dem bara för att det är höst.

    Precis

  10. #10
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Ska ta en sista långtur ner i v-botten nu i helgen, jag och ett par kompisar ska se om vi kan hitta de fem byarna snipp, snapp, snorum, hej och basalorum på grushojar. De flesta av byarna är övergivna men en del, tex Hej, är fortfarande skyltade. Sist vi försökte lyckades en ren sätta stopp för äventyret och placera mig på akuten..

    Blir nog sista seriösa svängen innan dubbdäcken åker på! =)

    (var en sväng på höga kusten för ett tag sen, kan rekommenderas. Om man viker av från huvudstråken där hittar man de roligaste vägarna jag stött på i Sverige, både asfalterat och grus. I närheten av Ronneby hittade jag nåt som kanske var strået vassare men jag måste dubbelkolla nån gång)
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

Liknande ämnen

  1. Honda VF 750 F -83 oljud från toppen
    Av phille0 i forum Mekhörnan
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2018-08-10, 20:30
  2. Dra toppen på en Triumph Bonneville 650 -69
    Av DanielDK i forum Mekhörnan
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-05-05, 05:26
  3. Höstkörning
    Av iander21 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-09-12, 20:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •