Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 18 av 18

Ämne: Byta Luftburk/filter

  1. #11
    Medlem Hamres avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Lysekiiil
    Inlägg
    435
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    30hk av byte till kn filter
    Tron kan försätta berg, vet du väl!
    Put something nice between your legs, Street Triple.
    Jag Vägrar Kategoriskt Customhoj!

  2. #12
    Medlem Stoffe_Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Eslöv
    Inlägg
    57
    Citat Ursprungligen postat av Lillen Visa inlägg
    Jag är inte ute efter "sporthojefekt" men alltid trevligt med mera drag i bitarna. Så när man sitter på detta berömda nät så läser man en hel del om allt. Då kom jag over en tråd någonstans angående byta pipa och effekt, dvs att man bör byta hela linan, Luft/bränsle in för att på max resulat av ljuddämarbytet, så varför inte testa det men osäker på vad jag ska köpa. Hade tänkt en Hyperchager men då läste jag flera inägg att dom kanske inte var så lämpliga att köra med vid kraftigt regn, och det kan ju tyvärr hända när man är ute.
    Så när jag väl bestämt mig ska hojen lämnas in för justering av kunnig personal med rätt utrustning för ändamålet.

    Ha det
    Lillen
    Håller också på att läsa in mig på ev. avgassystem+luftburksbyte, och tänkte dela med mig av den info jag stött på:

    En del byter avgas+filter utan att modifiera insprutningen, medans en del gör det. De flesta är överens om att cykeln mår bäst av en mappning.

    Beroende på vilka grejjer du köper, och ifrån vilka tillverkare, så behöver det inte vara nödvändigt att lämna in till en firma för att fixa det.

    Om du t.ex. har funderat på en Power Commander, så finns det färdiga mappar att ladda ner ifrån deras sida, som är färdiga för t.ex. Vance & Hines rör modell xxx + KN filter.
    Det finns flera olika varianter på avgas+luft kombinationer och det fylls hela tiden på.
    Det enda du alltså behöver göra är att köpa Power Commandern, koppla in den i datorn, och sen ladda ner mappen som matchar dina rör+eventuellt hypercharger/filter - och presto! Klart.

    Det är med stor sannolikhet en Powercommander eller liknande apparat som en trimfirma stoppar dit ändå, så på ovanstående sätt sparar du i alla fall in lite pengar på deras arbetstid

    Detta är i alla fall den vägen jag kommer gå så fort plånboken fetat till sig lite och det blir dags att handla. Rör+Hypercharger+power commander = sant
    Suzuki SV650S 2004. Kycklinggul
    Yoshimura TRS, Doublebubble

  3. #13
    Medlem Lillens avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Ort
    Bergshamra (Norrtälje) Men även i Haninge.
    Inlägg
    41
    tack Stoffe för infon.
    jag är övertygad att hojen både går bättre och mår bättre av rätt justering. jag har ju inte insprutning utan förgasare så nar jag köpte hojen så monterade dom en Dyno-jet, betydkigt billigare men förgasare, tror att den kostade 500:-

    Eftersom jag är osäker på att jag skulle klara av att optimera hojen rätt så tänker jag lämna in det på en firma som bara ligger 5 km hemifrån. Kan vara värt dom kronoran som det kostar att veta att allt e på topp.

    Ha det
    Lillen

  4. #14
    Exakt Lillen
    Bänkköra hojen tycker även jag är bäst
    Vet man inte vad man gör så ska man lämna in hojen
    Hojar är snålställda från fabrik så

  5. #15
    Ankan1
    Gäst
    Om du nu är ute efter en ökad effekt med en förmodad fartökning så sälj kromsläden och skaffa en sport / touring hoj istället där du samtidigt sitter ordentligt.Dessa maskiner klarar allt detta utan att det låter som om hela grannskapet exploderade till ingen nytta.

  6. #16
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Intruder Visa inlägg
    Exakt Lillen
    Bänkköra hojen tycker även jag är bäst
    Vet man inte vad man gör så ska man lämna in hojen
    Hojar är snålställda från fabrik så
    Nya hojar är absolut inte snålställda från fabrik,snarare tvärsom.Det är så hårda krav med luft avgas så dom tar ut max som går för att hojen ska funka överhuvudtaget

  7. #17
    Medlem Stoffe_Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Eslöv
    Inlägg
    57
    Citat Ursprungligen postat av Lillen Visa inlägg
    tack Stoffe för infon.
    jag är övertygad att hojen både går bättre och mår bättre av rätt justering. jag har ju inte insprutning utan förgasare så nar jag köpte hojen så monterade dom en Dyno-jet, betydkigt billigare men förgasare, tror att den kostade 500:-

    Eftersom jag är osäker på att jag skulle klara av att optimera hojen rätt så tänker jag lämna in det på en firma som bara ligger 5 km hemifrån. Kan vara värt dom kronoran som det kostar att veta att allt e på topp.

    Ha det
    Lillen
    Okej - handlar det om förknasare så låter det vettigt att lämna in för justering då det kan vara en hel vetenskap
    Suzuki SV650S 2004. Kycklinggul
    Yoshimura TRS, Doublebubble

  8. #18
    Medlem Stoffe_Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Eslöv
    Inlägg
    57
    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    Om du nu är ute efter en ökad effekt med en förmodad fartökning så sälj kromsläden och skaffa en sport / touring hoj istället där du samtidigt sitter ordentligt.Dessa maskiner klarar allt detta utan att det låter som om hela grannskapet exploderade till ingen nytta.
    Som trådskaparen skriver i början, så är han inte intresserad av "sporthojseffekt".

    Finns faktiskt fördelar med att öka effekt/vrid även på en kromsläde, då den dels kan gå snålare, samt upplevas starkare med packning/passagerare...
    Toppfarten är oftast o-intressant, körbarheten är mycket viktigare.

    Hade det inte varit lönt att uppgradera sin kromsläde, tror jag knappast att eftermarknaden hade varit så stor som den är idag...

    Finns många som väljer att gå den högljudda vägen med sin MC, men det är långt ifrån bara customförare som gör detta. Ack så många sport/touring/motard som får rutorna att skaka på sovrumsfönstret om nätterna... - För det finns ju högljudda eftermarknadsrör till dom också
    Suzuki SV650S 2004. Kycklinggul
    Yoshimura TRS, Doublebubble

Liknande ämnen

  1. luftburk m1800
    Av T-bone i forum Custom
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2018-01-10, 14:02
  2. Förgasare med öppet filter.
    Av Dalle__ i forum Mekhörnan
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2015-09-17, 23:54
  3. Ny olja och filter.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-04-24, 19:53
  4. oljebyte och filter
    Av eljem i forum Mekhörnan
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-04-02, 02:16
  5. Måste man byta filter varenda gång vid oljebyte
    Av lone wolf i forum Mekhörnan
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-12-14, 10:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •