Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 18

Ämne: Byta Luftburk/filter

  1. #1
    Medlem Lillens avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Ort
    Bergshamra (Norrtälje) Men även i Haninge.
    Inlägg
    41

    Byta Luftburk/filter

    Jag hade tänkt att låta mitt V&H blåsa fritt, bvs ta bort mina egenmonterade insattser.

    När jag gör det så måste jag ju justera/bänka den så att den går som den ska. Så när jag ändå ska göra det tänkte jag passa på att ge den lite mera luft in. Läste någonstans att originalfilteret inte är dom bästa. Men då till min fråga, vad är bäst och på samma gång snyggast? Kan man montera en K&N filter i originalburken eller måste man även köpa ny burk då? Kollade lite på en "superchager" men googlade runt lite och såg att det kanske inte var så bra, utan kunde sänka HK och det vill man ju inte.

    Vad har ni? Kör ni original eller har ni bytt?
    Lillen

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Lillen Visa inlägg
    Jag hade tänkt att låta mitt V&H blåsa fritt, bvs ta bort mina egenmonterade insattser.

    När jag gör det så måste jag ju justera/bänka den så att den går som den ska. Så när jag ändå ska göra det tänkte jag passa på att ge den lite mera luft in. Läste någonstans att originalfilteret inte är dom bästa. Men då till min fråga, vad är bäst och på samma gång snyggast? Kan man montera en K&N filter i originalburken eller måste man även köpa ny burk då? Kollade lite på en "superchager" men googlade runt lite och såg att det kanske inte var så bra, utan kunde sänka HK och det vill man ju inte.

    Vad har ni? Kör ni original eller har ni bytt?
    Lillen
    En liten fråga bara. Är du ute efter effekt eller för att ställa till en jäkla massa oljud???????

  3. #3
    Medlem akemss avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    skåne
    Inlägg
    371
    De KN-filter jag monterat har varit anpassade för att sitta i orginalburken.När jag satte kn-filter på en virago 1100 så blev jag tvungen att även ta upp mer luftinsläpp i burken för den skulle gå som den skulle ,men filtret var anpassat till burken även där.

  4. #4
    Medlem Lillens avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Ort
    Bergshamra (Norrtälje) Men även i Haninge.
    Inlägg
    41
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    En liten fråga bara. Är du ute efter effekt eller för att ställa till en jäkla massa oljud???????
    Då var vi där igen Olle. Det är effeken jag vill åt.
    Trodde att vi klarat ut det där med komma off-topic i trådarn?

    Du kan ju skriva en egen tråd om hur mycket du hatar mullrande hojar.

    Lillen

  5. #5
    Medlem Hamres avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Lysekiiil
    Inlägg
    435
    E du ute efter effekt så har du skaffat helt fel hoj!!
    Put something nice between your legs, Street Triple.
    Jag Vägrar Kategoriskt Customhoj!

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Lillen Visa inlägg
    Då var vi där igen Olle. Det är effeken jag vill åt.
    Trodde att vi klarat ut det där med komma off-topic i trådarn?

    Du kan ju skriva en egen tråd om hur mycket du hatar mullrande hojar.

    Lillen
    Jag hatar inte mullrande hojar, men vet många andra som gör det. Kan inte påstå att min egen hoj går särskilt tyst heller.
    Frågade eftersom en del hojar inte svarar på en öppnare dämpare utan en hel del omställning.
    Om du gör vad du kan med KN filter och dämpare och om du har förgasare så byt till större munstycken, så får du en lite rappare hoj. Om du har insprutning så måste en expert mappa den.

  7. #7
    Medlem Lillens avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Ort
    Bergshamra (Norrtälje) Men även i Haninge.
    Inlägg
    41
    Jag är inte ute efter "sporthojefekt" men alltid trevligt med mera drag i bitarna. Så när man sitter på detta berömda nät så läser man en hel del om allt. Då kom jag over en tråd någonstans angående byta pipa och effekt, dvs att man bör byta hela linan, Luft/bränsle in för att på max resulat av ljuddämarbytet, så varför inte testa det men osäker på vad jag ska köpa. Hade tänkt en Hyperchager men då läste jag flera inägg att dom kanske inte var så lämpliga att köra med vid kraftigt regn, och det kan ju tyvärr hända när man är ute.
    Så när jag väl bestämt mig ska hojen lämnas in för justering av kunnig personal med rätt utrustning för ändamålet.

    Ha det
    Lillen

  8. #8
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    bytte till K&N och fick 30 hästar till,har nu kört nästan 30.000km och allt funkar kalas.riktigt bra grejer ,kan rekommendera

  9. #9
    På Intruder har jag öppet avgas större munstycke o KN filter
    Nöjd som f"n är jag pga den går bra mycke bättre än orginal + att den drar mindre soppa på landsvägen

  10. #10
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av klaus Visa inlägg
    bytte till K&N och fick 30 hästar till,har nu kört nästan 30.000km och allt funkar kalas.riktigt bra grejer ,kan rekommendera
    30hk av byte till kn filter

Liknande ämnen

  1. luftburk m1800
    Av T-bone i forum Custom
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2018-01-10, 14:02
  2. Förgasare med öppet filter.
    Av Dalle__ i forum Mekhörnan
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2015-09-17, 23:54
  3. Ny olja och filter.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-04-24, 19:53
  4. oljebyte och filter
    Av eljem i forum Mekhörnan
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-04-02, 02:16
  5. Måste man byta filter varenda gång vid oljebyte
    Av lone wolf i forum Mekhörnan
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-12-14, 10:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •