Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 46

Ämne: Harley

  1. #21
    Här skrivs det att plomber och annat ryker. Måste ha bra amalgam i käften för jag har inte märkt något alls. Mjuk och fin gång och som sagt en riktig touringmaskin. Jag är åtminstone nöjd;-)

  2. #22
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Roadking Visa inlägg
    Här skrivs det att plomber och annat ryker. Måste ha bra amalgam i käften för jag har inte märkt något alls. Mjuk och fin gång och som sagt en riktig touringmaskin. Jag är åtminstone nöjd;-)
    Du kör väl inte en Sportster heller, då hade du inte varit nöjd skulle jag tro. Dyna Wide Gliden var hur trevlig som helst! Dömer inte på något sätt ut Harley-Davidson som märke utan bara modellen Sportster. Förstår att det brukar finnas många till salu, med få mil på mätaren. Den vill man inte ha kvar länge. Antingen byter man upp sig till en riktig Harley eller så byter man märke.
    ~ Mats

    Min blogg

  3. #23
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    . Antingen byter man upp sig till en riktig Harley eller så byter man märke.
    Nog så sant

  4. #24
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    HD är inte bara mc. Det är en livsstil. En hel kultur är uppbyggd kring denna pärla
    Och då står väl en del ut med vibrationerna

    Av de få hojar som stod längsmed vägrenen under senaste mälaren runt så var de flesta HD. Nu ska man inte glömma heller att det finns väldigt MÅNGA hemmabyggen och att de kan vara hur gamla och slitna som helst. En del är rena konstverk. Asasnygga.


    En kul hoj att både äga och köra runt på ...Ride on.... 8)
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  5. #25
    Medlem stefanistockholms avatar
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    293
    Jag hade ju nöjet att köra en Electra Glide under 14 dagar i höstas, 320 mil och det var en trevlig bekantskap. Lättkörd och mycket välbalanserad och hyfsat snål på soppan åxå. Den var ju iofs 2008 års modell med 6 växlad låda och det bidrar ju förstås. Jag körde mest rakt fram och bara lite kurvor och det är ju inte min vanliga körstil här hemma. Visst skulle jag kunna tänka mig en Harley men inte till de priser som krävs för en något så när ny hoj. Hade det stått FatBoy istf Wildstar på Hilding så hade den kostat 100 000 till och de pengarna får jag mycket bensin för och jag tror att jag har lika kul...

  6. #26
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av stefanistockholm Visa inlägg
    Jag hade ju nöjet att köra en Electra Glide under 14 dagar i höstas, 320 mil och det var en trevlig bekantskap. Lättkörd och mycket välbalanserad och hyfsat snål på soppan åxå. Den var ju iofs 2008 års modell med 6 växlad låda och det bidrar ju förstås. Jag körde mest rakt fram och bara lite kurvor och det är ju inte min vanliga körstil här hemma. Visst skulle jag kunna tänka mig en Harley men inte till de priser som krävs för en något så när ny hoj. Hade det stått FatBoy istf Wildstar på Hilding så hade den kostat 100 000 till och de pengarna får jag mycket bensin för och jag tror att jag har lika kul...
    Din hoj är det oxå stil på.
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  7. #27
    Citat Ursprungligen postat av stefanistockholm Visa inlägg
    Jag hade ju nöjet att köra en Electra Glide under 14 dagar i höstas, 320 mil och det var en trevlig bekantskap. Lättkörd och mycket välbalanserad och hyfsat snål på soppan åxå. Den var ju iofs 2008 års modell med 6 växlad låda och det bidrar ju förstås. Jag körde mest rakt fram och bara lite kurvor och det är ju inte min vanliga körstil här hemma. Visst skulle jag kunna tänka mig en Harley men inte till de priser som krävs för en något så när ny hoj. Hade det stått FatBoy istf Wildstar på Hilding så hade den kostat 100 000 till och de pengarna får jag mycket bensin för och jag tror att jag har lika kul...

    Ja, för en något så när ny Harley får man hosta upp slantar. Dock så fick jag vad jag gav för min gamla och den hade jag haft i tre år utan att förlora pengar, annat än för soppa och försäkrningar. Är ganska övertygad om att jag får tillbaka slantarna jag gav även om jag skulle göra mig av med Harleyn också, ser det alltså som lite av en "god" investering8)
    Dessutom så är det en dröm jag gått och asat på länge och drömmar skall förverkligas, åtminstone om dom finns inom rimligt räckhåll. Stefan, även denna big twin är rimligt soppasnål, halvlitern/mil och det får man väl se som ganska så bra. Tänker jag efter så hade jag kunnat ha tre shadows 1100 i garaget för samma pengar som för denna Harley, men det vill jag inte ha. Är så försbaskat nöjd så hälften hade räckt till
    Senast redigerat av Roadking den 2010-01-08 klockan 11:11.

  8. #28
    Tyvärr har Yamaha infört hutlösa priser på sina 2010 års hojar. Är väl valutakursen. Så nu har skillnaden i pris jämfört med HD minskat.

  9. #29
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    Drömmar är trevliga att förverkliga,eller hur Roadking

  10. #30
    Citat Ursprungligen postat av klaus Visa inlägg
    Drömmar är trevliga att förverkliga,eller hur Roadking
    Absolut. Noterat att även du förverkligat din.8)

Liknande ämnen

  1. Harley
    Av honda500 i forum Custom
    Svar: 110
    Senaste inlägg: 2014-05-10, 17:47
  2. Harley
    Av Hondamannen i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2014-01-17, 18:03
  3. Harley 500 på G?
    Av Knarr i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2013-08-28, 14:22
  4. harley
    Av Hondamannen i forum Custom
    Svar: 48
    Senaste inlägg: 2013-01-03, 12:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •