Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 22

Ämne: Då har det hänt... (olycka)

  1. #1
    Medlem Zeeuuss avatar
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Värmdö
    Inlägg
    136

    Då har det hänt... (olycka)

    I söndags var jag ute och övningskörde med min handledare och några gemensamma vänner. Efter att ha besökt sjöstugan tog vi en tur med färjorna till vaxholm och körde långsamt in mot stan.
    Eftersom det inte är speciellt roligt/utvecklande att köra motorväg tog vi små vägarna via täbykyrkby.

    Det har precis börjat regna så smått, men det är ett mjukt duggregn.

    Vi passerar flera rondeller och håller ett lugnt tempo. I en av rondellerna när jag är på väg ur den, får jag en kraftig sladd och kastas i backen inom bråkdelen av en sekund.

    Trots att jag hade bra skydd, lyckas jag dra på mig en hjärnskakning och gore-tex stället blev det bara sopor av. Likaså hojen.

    http://lokalanyheter.wordpress.com/2...-olycka-i-taby/

    Så nu får jag hoppas att försäkringsbolaget inte bråkar som de brukar göra. Hade uppkörning den 30 aug. Men just nu kan jag inte köra alls och är lite orolig för att jag kan ha blivit feg.

    Nåväl, mina vänner har hjälpt mig mycket och dessutom har min vurpa gjort att flera tittar på nya skyddskläder när de ser hur illa det kan gå.

    MvH

    Zeeuus

  2. #2
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Skönt att det verkar gått bra med dig i alla fall! Det är alltid det viktigaste!

    Var det oljespill eller liknande i rondellen? Eller gasade du helt enkelt bara för mycket? Du har säkert lärt dig ett och annat, tyvärr den hårda vägen. Hoppas det löser sig bra med ny hoj etc. och att du klarar uppkörningen!

    Lägg gärna upp bilder på utrustningen. Alltid intressant att se hur det kan se ut efter en vurpa, många blir förvånade vilka skador som uppstår, även i låga farter.
    ~ Mats

    Min blogg

  3. #3
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    Tack o lov att du kan skriva ditt inlägg!
    Lycka till med återkomsten i knuttelivet!

  4. #4
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Hjärnskakning kan man leva med. Skönt att du inte bröt armar och ben eller ännu värre vitala kroppsdelar. Om det gick lugnt och fint måste det nästan ha varit något spill på vägbanan alternativt att du haft omönstrade däck. Klart man blir lite skakig efter en sådan incident, men som de säger; det är bara upp i sadeln igen så fort som möjligt! Hoppas du kan ta dig till uppkörningen trots allt!

  5. #5
    Medlem akemss avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    skåne
    Inlägg
    371
    Hej
    Jag är ju en sådan som gillar att hålla på med gamla motorcyklar och något jag märkt är att däcken på gamla motorcyklar är ofta väldigt hårda troligen för att cyklarna inte körts så mycket utan gummit stått och åldrats.Dom gamla däcken blir hur hala som helst i regn,är ni det minst osäkra så byta hellre även om mönstret är bra.Tur att det gick bra med dej,gäller väl samma som när man trillar av hästen,upp i sadlen igen.

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Ajdå! Shit! Vurpa är inte kul men skönt att du klarade dig själv rel. bra. Hojar finns alltid att få tag på.

    Rondeller och det första regnet kan vara en riktigt otrevlig kombination = såphalt.
    Ove

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    131
    Skönt å läsa att det inte var värre även om det är tråkigt att du nu missar uppkörningen.

    Gamla däck är inte kul, andra saker som är förrädiskt är gatsten, vita streck, löv och inte att glömma när de fyller på grus vid sidan av vägen och många bilar genar i gruskanten och drar upp detta på vägen...
    Hoppas ni inte tyckter jag spårade ur tråden nu

  8. #8
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Zeeuus Visa inlägg
    I söndags var jag ute och övningskörde med min handledare och några gemensamma vänner. Efter att ha besökt sjöstugan tog vi en tur med färjorna till vaxholm och körde långsamt in mot stan.
    Eftersom det inte är speciellt roligt/utvecklande att köra motorväg tog vi små vägarna via täbykyrkby.

    Det har precis börjat regna så smått, men det är ett mjukt duggregn.

    Vi passerar flera rondeller och håller ett lugnt tempo. I en av rondellerna när jag är på väg ur den, får jag en kraftig sladd och kastas i backen inom bråkdelen av en sekund.

    Trots att jag hade bra skydd, lyckas jag dra på mig en hjärnskakning och gore-tex stället blev det bara sopor av. Likaså hojen.

    http://lokalanyheter.wordpress.com/2...-olycka-i-taby/

    Så nu får jag hoppas att försäkringsbolaget inte bråkar som de brukar göra. Hade uppkörning den 30 aug. Men just nu kan jag inte köra alls och är lite orolig för att jag kan ha blivit feg.

    Nåväl, mina vänner har hjälpt mig mycket och dessutom har min vurpa gjort att flera tittar på nya skyddskläder när de ser hur illa det kan gå.

    MvH

    Zeeuus
    Opps,tur att det gick bra då.rondeller kan vara luriga,ett tips kör så rakt som möjligt igenom rondeller,så slipper du svänga så tvärt,går ju bra o man är ensam i rondellen,men det ser du ju i backspegeln.Blir förvånad själv ibland när folk kör som att dom hade ett fordon på 24 meter

  9. #9
    Vad skönt att höra att du är någorlunda oskadd. Sedan ser man ju hur viktigt det är med rätt utrustning iform av kläder och hjälm. Att stället går i sönder får man ju räkna med och kanske hjälmen lika så. Viktigast är ju att man inte skadar sig för mycket. Hoj och utrustning kan man alltid skaffa nytt, det är värre med kroppsdelar. Hoppas du tillfrisknar snart, kommer upp i sadeln igen och klarar ditt mc-kort!

  10. #10
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Säger dom de övriga, tur du klarade dig, nytt kan du alltid skaffa dig utom nya kroppsdelar och hoppa upp i sadeln så fort du kan igen. Diesel kan vara lite lurigt, det syns inte och är såphalt.
    Jag brukar vid regn hålla cykeln upprätt och luta mig själv inåt i rondellerna och ta det lugnt igenom. Ser nog lustigt ut för andra men då ramlar den inte.

    Hoppas du kan köra upp, övervinn rädslan och hoppa upp på en hoj igen.

Liknande ämnen

  1. Nu har det hänt igen! (olycka)
    Av Nina i forum Off topic
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2012-09-23, 23:22
  2. Hänt sen sist
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-02-25, 19:33
  3. Har det nånsin hänt dig...
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-04-15, 18:13
  4. Det har hänt en del under trettio år...
    Av Mats Liifv i forum Off topic
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-12-26, 00:22
  5. Vad har hänt??
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-09-29, 06:58

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •