Men något med den går inte riktigt rent. I alla fall inte som jag vill att den ska gå (som en klocka). Den förre ägaren har bestyckat om fuggarna och tydligen glömt dra åt lite varstans runt dem så den drog faktiskt tjuvluft. Detta åtgärdades och voilá: hojen går inte riktigt som den ska. Känns som om en cylinder inte vill hänga med riktigt? Ja hem och berättade hur den går. Gashandtaget som fixats från supertrög till normaltrög fungerar riktigt bra men driften känns mindre bra.

Ur med ett tändstift som ser brunt, torrt och fint ut. Ur med ett annat tändstift på raka motsatta sidan: kladdigt och svart. Det kan förklara en del saker och ting… Min första tanke var: vad tusan har förre ägaren gjort? Motorn går ju inte rent och ett stift ser för jävligt ut och det andra är normalt. Hmmm, bytte han nålar och munstycken i alla förgasarna eller bara vissa?? Återstår att se, jag vill gärna hiva ur motorn och gå igenom hela rasket, så vet jag sen att den är okej. Avskyr när andra varit framme och resultatet inte blir som man tänkt.

…tror det sistnämnda beror på att man mekar själv, då litar man väl inte på andras jobb.