Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Huset som Gud glömde?

  1. #1
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    Huset som Gud glömde?

    Det var värst vilket rackarns väder det var som drog förbi huset i dag. Det åskade och mullrade samt rejäla skurar relativt länge, normalt drar det oftast bara förbi men i dag var det som om det stannade ovanför vårt hus och satt kvar där. Undrade för ett tag om huset vi bor i är huset som Gud glömde.

    Snart blev det uppehåll och blå himmel, härligt jag kan ta ut Hondan, numera kallad Guldklimpen då den är guldfärgad. Plötsligt vill jag köra den mer men det beror på att nu är inte gashandtaget så förbannat trögt längre. Rosenhill figurerade runt i tankarna, åkte iväg och handlade lite snabbt och hann bara in genom dörren hemma så kom… Regn!

    Jahopp… Bara ge upp tanken och när jag hade gjort det så slutade det regna. Jag ska alltså inte köra nån Honda i dag, basta.

    För det var nämligen så i morse/förmiddags när jag tänkte ta ut hojen så kom åskan med störtskuren förbi huset. När jag hade helt gett upp hoppet slutade det regna och när jag återigen tog upp tanken och funderade på att ta en tur med Hondan så kom regnet igen… Jag ska alltså inte köra hoj i dag.

  2. #2
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Murphys lag gäller även tjejer...
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  3. #3
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Ha ha, ja det var väl kanske det här som var anledningen till att jag inte skulle ut på slingerbulten i går. En tromb drog förbi och träden hade tydligen knäckts som ett par tändstickor vid Pålamalm på väg 257, se läsarbild från gårdagens Aftonbladet nedan.
    Senast redigerat av Nina den 2012-02-08 klockan 10:43.

  4. #4
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Ha ha, ja det var väl kanske det här som var anledningen till att jag inte skulle ut på slingerbulten i går. En tromb drog förbi och träden hade tydligen knäckts som ett par tändstickor vid Pålamalm på väg 257, se läsarbild från gårdagens Aftonbladet nedan.
    Jösses, tänk om man åkt där just då....
    ~ Mats

    Min blogg

  5. #5
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Snacka man skulle bli förvånad om man hamnade i en tromb med hojen.... Är det någon som vet om man måste blinka sig ur den och har man företräde?...
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  6. #6
    Medlem freddemannens avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Kristianstad, Skåne
    Inlägg
    177
    Citat Ursprungligen postat av DearHunter Visa inlägg
    Snacka man skulle bli förvånad om man hamnade i en tromb med hojen.... Är det någon som vet om man måste blinka sig ur den och har man företräde?...
    Jag tror definitivt att man ska blinka, företräde är jag tveksam till...

  7. #7
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av DearHunter Visa inlägg
    Snacka man skulle bli förvånad om man hamnade i en tromb med hojen.... Är det någon som vet om man måste blinka sig ur den och har man företräde?...
    Ja du måste blinka ut! Sen blir du nog pådyvlad företräde i alla fall...

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Jösses, tänk om man åkt där just då....
    Jodu!! Haver provat att köra i tromb 2 ggr. Första gången träffade den i ryggen när jag körde Vespa och hastighetsmätaren gick i bott och den bara ökade. där satt jag och blåröken vällde upp framför mig. Kom väl upp i 120 eller mer innan tromben släppte taget.

    Gång 2 kom jag i en Ford Scorpio i ca 110 på en motorväg, E20 söder om Örebro. Plötsligt får jag en körare i sidan, helt utan förvarning, och bilen driver över i omkörningsfil trots att jag motstyrde ca 1/8 varv på ratten. Detta varade några sekunder sen släppte tromben taget och eftersom hjulen stod på snedden fick jag en j-a fart tillbaka till den fil jag kom ifrån + lite retursladd när jag parerade. Tittade runt mig och såg då en stor dammvirvel som flyttade sig bort från vägen.

    I vissa väder är jag extra försiktig och jag vill INTE vara på väg med vajerräck i byig vind.
    Ove

Liknande ämnen

  1. Glömde besiktningen.
    Av Hornet i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-05-14, 10:08
  2. Glömde!
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-06-28, 09:15
  3. Vattenläcka i huset
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-01-11, 19:52
  4. Glömde.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-15, 13:28

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •