Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 17 av 17

Ämne: Beställt Akrapovic

  1. #11
    Citat Ursprungligen postat av akems Visa inlägg
    Det kan inte vara förbjudet att ha en snäll syster som köper delar och skänker till sin bror
    Nej precis, varför skulle det vara det :-)

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2008
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3
    Citat Ursprungligen postat av cribbe Visa inlägg
    Inte fullt ut, utan bara i vissa delstater. Har min syster boende i USA i en delstat där det fortfarande är lagligt :-) Vissa gånger har jag skickat det till henne och sedan har hon "bara" paketerat om paketet och skickat till mig som gåva. Har paserat tullen varje gång utan problem.
    Men är det ett federalt brott gäller det i alla stater...
    Men det gäller som sagt företag som jag förstår det och inte din syster

  3. #13
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av cribbe Visa inlägg
    Så nu har man precis beställt ett nytt akrapovic slipon till nya hojen.
    Kostar runt 7500:- här hemma men beställde det från USA till det förnämliga priset av 4300:- inkl frakt.
    Skall bli kul att få lov att montera lite själv när man fått hem nya hojen :-)
    Man kan väl alltid banta priset rejält vid köp av tillbehör vid köp av ny hoj,annars är det ju sniket

  4. #14
    Jo men man kan ju inte pressa den stackars säljaren hur mycket som helst :-)
    Med lite förhoppning kommer blåset redan i början av veckan :-)

  5. #15
    Jaha ja, så kom avin från posten idag på blåset :-) gick från USA i lördags så det var snabba ryck. Dock har det trots uttryckligen "gåva" på paketet blivit taget i tullen och jag åkte på 600:- skall ringa tullen imorgon och ifrågasätta...dock har det totalt kostat mig 4500:- och det kostar 8000:- här hemma så jag skall väl inte klaga för mycket...

  6. #16
    Citat Ursprungligen postat av cribbe Visa inlägg
    Jaha ja, så kom avin från posten idag på blåset :-) gick från USA i lördags så det var snabba ryck. Dock har det trots uttryckligen "gåva" på paketet blivit taget i tullen och jag åkte på 600:- skall ringa tullen imorgon och ifrågasätta...dock har det totalt kostat mig 4500:- och det kostar 8000:- här hemma så jag skall väl inte klaga för mycket...
    Ingen större idé att ifrågasätta tullavgiften. Det är en "risk" man får ta men samtidigt räkna med i kalkylen. Du tjänade ju trots allt nästan 4 000 spänn. Tullen är nog bra att genomskåda de sk gåvorna och speciellt då det gäller saker till mc.
    Grattis till en bra affär!

  7. #17
    Tack! Ja jag skall vara nöjd :-) ännu nöjdare lär jag bli när det är monterat.

Liknande ämnen

  1. har någon beställt från mccustom ?
    Av Twenty2 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-06-07, 12:10
  2. beställt grejer utanför EU?
    Av Twenty2 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-01-25, 21:29
  3. Beställt LSL broms och kopplingshandtag
    Av cribbe i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-08-18, 19:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •