Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 32

Ämne: Pris 1000mila-service Wildstar?

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2011
    Ort
    skåne
    Inlägg
    2

    Pris 1000mila-service Wildstar?

    Någon som vet priset på 1000 mila service till wildstar.
    Har bytt olja o filter själv de andra åren men känner att det hade varit bra med en översyn. Görs det något specielt på den servicen.

  2. #2
    Medlem Hojpunktens avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    40
    Citat Ursprungligen postat av wildstarbo Visa inlägg
    Någon som vet priset på 1000 mila service till wildstar.
    Har bytt olja o filter själv de andra åren men känner att det hade varit bra med en översyn. Görs det något specielt på den servicen.
    Nu bor du visserligen i Skåne, men för en 1600 skulle vi ta 4200 Kr för en sådan service.
    Det som ingår förutom det vanliga olja o filter är byte av stift, byte av trasiga lampor vi byter även oljan i växellåda, framgaffel, bromsar och ev kardan. Utöver det kontrollerar lagerspelet i styrhuvudet, batteriet, Däcken, kedjan/remmen och alla vajrar vilka vi smörjer. Vi tvättar och rengör din MC och i den stora servicen kollar vi även ventilspelet.

    Borde vara liknande där nere hos dig.

    //Nikko Hojpunkten

  3. #3
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av wildstarbo Visa inlägg
    Någon som vet priset på 1000 mila service till wildstar.
    Har bytt olja o filter själv de andra åren men känner att det hade varit bra med en översyn. Görs det något specielt på den servicen.
    Hej 1000mila servicen är nog inte så dyr.Betalade mellan 1500-1800 vid 1000mil både på Fjr,n jag hade och Kawa gtr,n.Då med olja och filter+olja i kardan.Och sedan den vanliga översynen som ska vara vid 1000mil.Det borde nog inte vara så mycket dyrare för en wildstar

  4. #4
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Hej 1000mila servicen är nog inte så dyr.Betalade mellan 1500-1800 vid 1000mil både på Fjr,n jag hade och Kawa gtr,n.Då med olja och filter+olja i kardan.Och sedan den vanliga översynen som ska vara vid 1000mil.Det borde nog inte vara så mycket dyrare för en wildstar
    Känns som en rimlig prissättning. Värt att överväga för den bekväme.
    ~ Mats

    Min blogg

  5. #5
    Medlem Hojpunktens avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    40
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Hej 1000mila servicen är nog inte så dyr.Betalade mellan 1500-1800 vid 1000mil både på Fjr,n jag hade och Kawa gtr,n.Då med olja och filter+olja i kardan.Och sedan den vanliga översynen som ska vara vid 1000mil.Det borde nog inte vara så mycket dyrare för en wildstar
    Hmm undrar hurdan den servicen var egentligen? bara stiften kostar 65 Kr st Motoroljan kostar 250 Kr / liter, Bromsoljan 200 kr / liter, luftfilter från 60 Kr oljefilter från 50 Kr, Olja till framgaffel kostar 250 Kr/ liter SUMMA 1320 i bara delar och olja...vilken seriös verkstad gör jobbet för 200 respektive 500 Kr ?? Bara undrar??

    //Nikko Hojpunkten

  6. #6
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    356
    Citat Ursprungligen postat av Hojpunkten Visa inlägg
    Hmm undrar hurdan den servicen var egentligen? bara stiften kostar 65 Kr st Motoroljan kostar 250 Kr / liter, Bromsoljan 200 kr / liter, luftfilter från 60 Kr oljefilter från 50 Kr, Olja till framgaffel kostar 250 Kr/ liter SUMMA 1320 i bara delar och olja...vilken seriös verkstad gör jobbet för 200 respektive 500 Kr ?? Bara undrar??

    //Nikko Hojpunkten
    Jag tror inte allt det som du räknade upp gjordes på hans service. Men låt oss säga att du gör allt detta hos dig, då har du en arbetskostnad på ca: 3500:- för 1-2 timmars jobb. Är det rimligt?

  7. #7
    Medlem Hojpunktens avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    40
    Citat Ursprungligen postat av Cubalibre Visa inlägg
    Jag tror inte allt det som du räknade upp gjordes på hans service. Men låt oss säga att du gör allt detta hos dig, då har du en arbetskostnad på ca: 3500:- för 1-2 timmars jobb. Är det rimligt?
    Ja definitivt är d det...jag hade också kunnat göra det till dina priser utan några garantier och försäkrigar som garanterar ev fel i delar.

    Har du kollat vad en försäkring och ett garanterat arbete kostar???
    //Nikko Hojpunkten

  8. #8
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    356
    Citat Ursprungligen postat av Hojpunkten Visa inlägg
    Ja definitivt är d det...jag hade också kunnat göra det till dina priser utan några garantier och försäkrigar som garanterar ev fel i delar.

    Har du kollat vad en försäkring och ett garanterat arbete kostar???
    //Nikko Hojpunkten

    2000:- i timmen, jag har då aldrig vart med om något liknande. Finns väl inte ens märkesverkstäder med den timpengen.Tycker det låter helt vansinnigt, och jag är rätt säker på att dom flesta håller med mig.

  9. #9
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Min Scrambler kostade 2 365 kr inkl olja, filter, ställa ventiler m m vad de nu gör för skoj saker runt 1000 mil samt byte av bakdäck förra året vid 1000-milaservicen.

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2011
    Ort
    skåne
    Inlägg
    2
    fick du både service och däck till det priset så var det billigt. Behöver också ett bakdäck till min men de kostar 1500:- ca:

Liknande ämnen

  1. hojservice pris
    Av Hondamannen i forum Mekhörnan
    Svar: 37
    Senaste inlägg: 2013-11-30, 20:24
  2. Pris på en cbr 600 (95)?
    Av livewire i forum Street
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-01-28, 13:03
  3. Pris nya V-strom?
    Av lasrberglund i forum Touring
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-01-30, 21:06
  4. Pris KTM ADV?
    Av 780615 i forum Offroad
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-10-02, 16:09
  5. Mc delar till bra pris
    Av Boven i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-07-16, 13:53

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •