Sidan 5 av 6 FörstaFörsta ... 3456 SistaSista
Resultat 41 till 50 av 59

Ämne: Vilken Mc ska jag satsa på?

  1. #41
    Medlem MrFlukes avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    69
    Köp en hayabusa så kommer du le året om, även på vintern. Tillräckligt kraftfull för att köra dig, din sambo och resten av din släkt. Valfri bensinförbrukning från 0.5 ungefär till 1.5 om man vill.
    Finns fina runt 50k och funkar utmärkt för touring, köpte min midsommarveckan och har till dags dato kört ungefär 500 njutbara mil, oftast med min sambo bakpå. Fungerar fint på små vägar och som lokomotiv på stora vägar. Alltid en blickdragare med sitt fantastiskt vackra och annorlunda utseende, dessutom blir man skitsnygg på en Hayabusa Har dock kåpor men det gör det lite mer bekvämt bara.

  2. #42
    Tänker man som Fluke funkar det säkert bra
    Han har inte kört på 20år så brukar en plastracket funka
    Olle Ås tips är klockrena men nu är det fyra trådar med samma tips så förlåt om ja lägger mej i

  3. #43
    Medlem MrFlukes avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    69
    Hur menar du nu Intruder? Bara för att han inte har kört ordentligt på 20 år så måste han köpa en 250 eller nåt som tar 3 växlar och full gas för att komma till 80? Man måste inte köra som ett svin för att man har en hoj med mycket pulver i. Även om det är kul ibland Dessutom gjorde jag som dom flesta andra här inne och gav ett tyckande.

    Hayabusan är så väldigt mycket mer än en plastraket, den är magisk

  4. #44
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    403
    Vänta lite här nu Mr Fluke ! Hayabusan magisk ?? Nu har du väl ändå blandat ihop Hayabusan med Goldwing.....

  5. #45
    Medlem MrFlukes avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    69
    haha goldwing? svärfarsan har en guldvinge, mäktiga hojar och jag kommer garanterat att skaffa en om 15 år eller så :P Just nu brukar jag dock oftast fråga honom om han har gasolköket och förtältet med sig :P Och sen finns det en bunt till med frågor haha

  6. #46
    Fluke läs vad jag har skrivit tidigare
    Har haft mc o mckort sen 81 så nog ser man hur hornen växer fram på en del

  7. #47
    Medlem Stoffe_Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Eslöv
    Inlägg
    57
    Lägger min röst på en Suzuki M1500 eller M1800... Maffiga hojjar, som i.a.f. för mig känns "speciella"... Har lillebrodern till dessa två (M800) och stormtrivs med mina 1,86 och 93 pannor. Om några år tror jag att det blir ett byte upp till någon av dessa

    Men smaken är som röven - klöven... Så det bästa tipset är nog redan nämnt - provsitt och provkör allt möjligt, så kommer du säkert kunna sålla ut en del bra kandidater. Lycka till!!
    Suzuki SV650S 2004. Kycklinggul
    Yoshimura TRS, Doublebubble

  8. #48
    Citat Ursprungligen postat av MrFluke Visa inlägg
    Hur menar du nu Intruder? Bara för att han inte har kört ordentligt på 20 år så måste han köpa en 250 eller nåt som tar 3 växlar och full gas för att komma till 80? Man måste inte köra som ett svin för att man har en hoj med mycket pulver i. Även om det är kul ibland Dessutom gjorde jag som dom flesta andra här inne och gav ett tyckande.

    Hayabusan är så väldigt mycket mer än en plastraket, den är magisk
    Så sant! Det man kör är inget likhetstecken med hur man kör.

    Och din hoj är vad jag menar med nåt extra,fast min nya favorit är moto guzzi california,vad sägs om den? En legendarisk skönhet.

  9. #49
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av MrFluke Visa inlägg
    Hur menar du nu Intruder? Bara för att han inte har kört ordentligt på 20 år så måste han köpa en 250 eller nåt som tar 3 växlar och full gas för att komma till 80? Man måste inte köra som ett svin för att man har en hoj med mycket pulver i. Även om det är kul ibland Dessutom gjorde jag som dom flesta andra här inne och gav ett tyckande.

    Hayabusan är så väldigt mycket mer än en plastraket, den är magisk
    Håller med dig,man ska ha mycket pulver,även om man inte andvänder det jämtOch håller med busan är grym,men jag kan inte med körställningen,tyvärrSjälv så har jag ju inte det vassaste just nu,men i det segmentet jag har så har jag inte hittat någon som är bättre,har provat allt.

  10. #50
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Vill säga så här: man skall absolut inte tro på vad andra mc-ägare säger och tro att deras uppfattning gäller dig själv.
    Många ägare har ju inte den hoj de själva egentligen skulle vilja ha.
    Hur många är det inte som har en viss hoj bara för att kunna passa in i en viss kategori av andra åkare och för att kunna hänga med på deras körningar?
    Kontentan av det hela blir att om man inte vet, så skaffa en hoj som klarar det mesta, så kan man ju sedan välja inriktnig.
    Då menar jag en hoj av typ Honda Varadero eller BMV 1200 GS. På de hojarna kan man köra på alla slags underlag på både bra och skitdåliga vägar. De har mycket bra väghållning, ABS och är tillräckligt snabba, över 200 km/tim och dessutom är de perfekta att ha en passagerare med.

Liknande ämnen

  1. Vilken hoj.....
    Av rolfmm i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-12-01, 17:52
  2. Vilken hoj?
    Av cribbe i forum Street
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-12-09, 17:17
  3. HD från 70-talet, något att satsa på?
    Av Trollkarlen i forum Custom
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-12-08, 21:16
  4. Vilken GPS
    Av Jonas i forum Touring
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2010-04-13, 18:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •