Sidan 1 av 6 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 59

Ämne: Vilken Mc ska jag satsa på?

  1. #1

    Vilken Mc ska jag satsa på?

    Hej på er? Vilken mc kan ni rekommendera om jag vill ha en som är gedigen och håller i många år. Jag vill att det ska kännas riktigt speciellt att äga den. Den ska såklart vara vacker att se på och ljudet får gärna vara imponerande. Den måste vara stor då jag är 190cm lång och 105 kg tung.
    Den behöver inte vara snabbast eller ha mer utrustning än nödvändigt. Och gärna ekerfälgar
    Jag har tittat på harley och triumph,de har alldeles utsökta modeller,men vilken ska jag titta närmare på?
    Och de priserna anstränger min sparplan,har även sett en helt annan mc: yamaha xjr 1300.mycket old school,kraftig och snygg.

    Ja vad tycker ni?

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Highway Star Visa inlägg
    Hej på er? Vilken mc kan ni rekommendera om jag vill ha en som är gedigen och håller i många år. Jag vill att det ska kännas riktigt speciellt att äga den. Den ska såklart vara vacker att se på och ljudet får gärna vara imponerande. Den måste vara stor då jag är 190cm lång och 105 kg tung.
    Den behöver inte vara snabbast eller ha mer utrustning än nödvändigt. Och gärna ekerfälgar
    Jag har tittat på harley och triumph,de har alldeles utsökta modeller,men vilken ska jag titta närmare på?
    Och de priserna anstränger min sparplan,har även sett en helt annan mc: yamaha xjr 1300.mycket old school,kraftig och snygg.

    Ja vad tycker ni?
    Skall du köpa en riktig hoj som du kan köra överallt och dessutom är tillräckligt stark för två, så köp en BMW 1200 GS. Vill du ha en värstinghoj av samma kaliber så försök få tag i en HP 2

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Skall du köpa en riktig hoj som du kan köra överallt och dessutom är tillräckligt stark för två, så köp en BMW 1200 GS. Vill du ha en värstinghoj av samma kaliber så försök få tag i en HP 2
    BMWn verkar vara en alla tiders hoj,kraftig till tusen,men det är en landsvägshoj gärna så naken som möjligt.

  4. #4
    XJR:en är en trevlig retrohoj med hyfsat klipp och vrid, kör en själv , mer info så kolla forumet på http://www.xjr.se finns även lite info här http://www.xjr1300.se
    If carlsberg made bikes, it would have been an XJR

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Manne Visa inlägg
    XJR:en är en trevlig retrohoj med hyfsat klipp och vrid, kör en själv , mer info så kolla forumet på http://www.xjr.se finns även lite info här http://www.xjr1300.se
    Tack! Ja den är riktigt fin. Inge onödigt trams bara massor av motorcykel,som det stod nånstans.

  6. #6
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Skall du köpa en riktig hoj som du kan köra överallt och dessutom är tillräckligt stark för två, så köp en BMW 1200 GS. Vill du ha en värstinghoj av samma kaliber så försök få tag i en HP 2
    Gs 1200 är väl en kanon hoj som passar perfekt för två,och den är hög med så långa personer sitter bra.Hp 2,an kan du glömma,har samma motor,men inget att skjutsa på,är mer en endurohoj.Kan även hålla med om att xjr,n är en kanon hoj och garanterat bättre kvalite och driftsäkerhet än Bmw,n.

  7. #7
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    Glöm inte kolla Moto Guzzi; de gör fina bågar...

    Fortsätt på det analytiska spåret, gör upp en kravprofil och håll dig till den i valet. Är du lite orutinerad på området "köp av beg mc", tycker jag absolut du ska skaffa en erfaren kompis som hänger med o tittar på objekten.
    När du sållat lite och har ett fåtal aspiranter kvar - gå på magkänslan i finalen.

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510

    Smile

    Det finns ju en annan hoj som slår det mesta då det gäller drifsäkerhet och komfort även för långa personer. Det är ju Hondas xlv 1000 Varadero. där finns både styrka och väghållning på alla slags uderlag.

  9. #9
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Det finns ju en annan hoj som slår det mesta då det gäller drifsäkerhet och komfort även för långa personer. Det är ju Hondas xlv 1000 Varadero. där finns både styrka och väghållning på alla slags uderlag.
    Precis,glömde den dom funkar riktigt bra,men köp en med insprutning,kom -03eller -04.Min kompis som alltid brukar vara med mig till Norge köpte en ny -04 och han är super nöjd,men han är typ 170 lång 65 kg tung så hojen är lite stor men han är gammal motorcrossåkare så ballans finns det så det funkar ändå.Nä den går riktigt bra och gpr dämpare ger det rätta ljudet

  10. #10
    Det är fina cyklar,men det är en renodlad landsvägshoj jag är ute efter,och en läcker sådan. Har ni nån erfarenhet av Thunderbird?

Liknande ämnen

  1. Vilken hoj.....
    Av rolfmm i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-12-01, 17:52
  2. Vilken hoj?
    Av cribbe i forum Street
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-12-09, 17:17
  3. HD från 70-talet, något att satsa på?
    Av Trollkarlen i forum Custom
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-12-08, 21:16
  4. Vilken GPS
    Av Jonas i forum Touring
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2010-04-13, 18:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •