Sidan 6 av 6 FörstaFörsta ... 456
Resultat 51 till 59 av 59

Ämne: Vilken Mc ska jag satsa på?

  1. #51
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Vill säga så här: man skall absolut inte tro på vad andra mc-ägare säger och tro att deras uppfattning gäller dig själv.
    Många ägare har ju inte den hoj de själva egentligen skulle vilja ha.
    Hur många är det inte som har en viss hoj bara för att kunna passa in i en viss kategori av andra åkare och för att kunna hänga med på deras körningar?
    Kontentan av det hela blir att om man inte vet, så skaffa en hoj som klarar det mesta, så kan man ju sedan välja inriktnig.
    Då menar jag en hoj av typ Honda Varadero eller BMV 1200 GS. På de hojarna kan man köra på alla slags underlag på både bra och skitdåliga vägar. De har mycket bra väghållning, ABS och är tillräckligt snabba, över 200 km/tim och dessutom är de perfekta att ha en passagerare med.
    Håller med

  2. #52
    Harley! Japp nu har jag bestämt mig. Harley var inte ens med i mina planer från början men att äntligen fått prova en för först gången så kommer alla andra långt efter. Nån som har erfarenhet av Nån "Dyna" hoj?

  3. #53
    Medlem SportGuzzis avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    23
    Citat Ursprungligen postat av Highway Star Visa inlägg
    Så sant! Det man kör är inget likhetstecken med hur man kör.

    Och din hoj är vad jag menar med nåt extra,fast min nya favorit är moto guzzi california,vad sägs om den? En legendarisk skönhet.
    Underbar hoj men titta gärna på Moto Guzzi Griso 1100 eller 1200 (finns några lågmilade 1100 på Blocket till bra pris) En hoj med attityd, körställning och en aldeles underbar motor!

  4. #54
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Citat Ursprungligen postat av Highway Star Visa inlägg
    Hej på er? Vilken mc kan ni rekommendera om jag vill ha en som är gedigen och håller i många år. Jag vill att det ska kännas riktigt speciellt att äga den. Den ska såklart vara vacker att se på och ljudet får gärna vara imponerande. Den måste vara stor då jag är 190cm lång och 105 kg tung.
    Den behöver inte vara snabbast eller ha mer utrustning än nödvändigt. Och gärna ekerfälgar
    Jag har tittat på harley och triumph,de har alldeles utsökta modeller,men vilken ska jag titta närmare på?
    Och de priserna anstränger min sparplan,har även sett en helt annan mc: yamaha xjr 1300.mycket old school,kraftig och snygg.

    Ja vad tycker ni?
    Hej!

    Det Du ska titta på i första rummet är att Du ska hålla i många år. Därför är mitt råd till dig att välja den hoj som har ABS. Om några år så tvingas alla tillverkare att sätta ABS på alla sina nya hojar och då kommer Du att ha ett större utbud att välja av..

    Sedan vad Du gillar för stuk vet Du nog bäst själv - Välj med ABS är mitt tipps!
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  5. #55
    Medlem akemss avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    skåne
    Inlägg
    371
    Harley dynaglide är en mycket bra hoj,vi har en -98 lite ombyggd men det är de flesta.Vi har ägt den nu i tre år,går problemfritt.Vad beträffar bromsar så har alla harley med orginalbromsar låsningsfria från årgång 1903.Vill du ha riktigt effektiva bromsar så bör du byta ut oken i varje fall på de lite äldre hojarna,hur det är med nyare harley vet jag inte men det finns kanske någon på forumet som kan svara på det.

  6. #56
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    sthlms skärgård
    Inlägg
    13
    Citat Ursprungligen postat av Bighoj Visa inlägg
    Vänta lite här nu Mr Fluke ! Hayabusan magisk ?? Nu har du väl ändå blandat ihop Hayabusan med Goldwing.....
    Det har han säkert gjort. haha. jag har dessutom hört att om man släpper iväg en vinge runt 4000 rpm, så är den snabbare än Hayabusan upp till 60,70 km

  7. #57
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    403
    Klart vingen är snabbare än en halvslö busa

  8. #58
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Citat Ursprungligen postat av Bighoj Visa inlägg
    Klart vingen är snabbare än en halvslö busa
    Speciellt när det svänger....Har ni testat att plocka bort gyrot undertill?
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  9. #59
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2010
    Ort
    Halland
    Inlägg
    45
    Citat Ursprungligen postat av Highway Star Visa inlägg
    Harley! Japp nu har jag bestämt mig. Harley var inte ens med i mina planer från början men att äntligen fått prova en för först gången så kommer alla andra långt efter. Nån som har erfarenhet av Nån "Dyna" hoj?
    Kan bara hålla med.
    Trodde aldrig att jag skulle hamna i harleyfällan men efter att ha provkört en så fanns det inget annat att välja på.

    Dynan är ju dessutom en hoj med hyffsad väghållning. Däremot som på alla harleys så får man köra efter bromskapacitet.

Liknande ämnen

  1. Vilken hoj.....
    Av rolfmm i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-12-01, 17:52
  2. Vilken hoj?
    Av cribbe i forum Street
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-12-09, 17:17
  3. HD från 70-talet, något att satsa på?
    Av Trollkarlen i forum Custom
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-12-08, 21:16
  4. Vilken GPS
    Av Jonas i forum Touring
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2010-04-13, 18:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •