Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Cb250n

  1. #1

    Cb250n

    Hej..Har skaffat mig en Honda cb250n -80
    efter ett återfall..men har lite problem med den..är jag ute o kör o kommer till en korsning o ska stanna så ligger motorvarvet kvar på 3000-4000 varv en stund,om jag gasar till ett par gånger så sjunker det,,tror inte de läcker vid insuget har bytt packningar..nån som kan hjälpa mig med detta problem så skulle jag va väldigt tacksam...Mvh..

  2. #2
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Kärvande gaswire? Kärvande flottör?

    Välkommen hit, detta är vad jag först spontant kommer att tänka på.

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Välkommen! Säker som Nina säger, kärvt. Hur länge har den stått stilla?
    Ove

  4. #4
    kolla och smörj gas vajern vad jag minns så finns det de hojar man fick sätta en fjäder som hjälpte till att dra tillbaka gas reglaget lite olja brukar hjälpa

  5. #5
    Vad jag vet har den inte stått stilla nån längre tid..Har smörjt o släppt på gasviren..ska prova o sätta dit en fjäder..flottören kan de ju oxå va ja..får väl plocka bort o putsa upp dom eller nåt...Tack för tipsen..ska höra av mig o redovisa resultatet..

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av TimTamToo Visa inlägg
    Vad jag vet har den inte stått stilla nån längre tid..Har smörjt o släppt på gasviren..ska prova o sätta dit en fjäder..flottören kan de ju oxå va ja..får väl plocka bort o putsa upp dom eller nåt...Tack för tipsen..ska höra av mig o redovisa resultatet..
    Har någon nämnt trottlarna? Kanske en liten droppe olja där också?
    Ove

  7. #7
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    Hmmmm; är det inte CV-förgasare på den där? Kan vara skit/tätt i de olika kanalerna som matar atmosfärstryck. En såpass mogen mc mår alltid väl av en total-petimäter-ultra-rengöring av förgasare, bränsleledningar och -kranar.
    Välkommen åter i gänget på trevlig maskin dessutom!

  8. #8
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Min gamla härk hade samma tendens, visade sig vara kärvande chokreglage.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •