Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Äntligen semester!!

  1. #1
    Moderator nippes avatar
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    234

    Äntligen semester!!

    Ja då är äntligen semestern här och jag tjuvstartade redan i tisdags med att kompa ut resten av veckan och ta en tur nurrut till Luleå, Kalix och en snabbis in i Finland.
    Det var jag och Sigglet som åkte och det var bra väder, blev besök i hos släkt och vänner samt runt 100mil på mätaren.
    Var min första längre tur och det har gått hur bra som helst så nu är det bara att packa om väskorna och resa söder ut med första anhalt Sundsvall.
    Sedan får vi se vart vägarna tar oss för det enda som är planerat är att jag ska förbi Stockholm och dalarna.

    Så nu hoppas vi på fina dagar och att allt regn i prognoserna aldrig kommer.

  2. #2
    Medlem simens avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Bohuslän Tanumshede
    Inlägg
    194
    Startar också min semester nu. Men som Norrmann har man det mycket svårt efter terrordådet i Oslo och på Utöya. Och det värsta er at det er en ut av våra egna som har utfört detta förfärdeliga attack mot våra ungdomar och bomben i regeringskanseliet. Högerekstremist, Han har just nu klart å gjöra stikk i mot hans hensikt å skada det Norska sosialdemokratiet, som nu har blivit dubbelt så stärkt som före bomben. Vil tacka alla er som har varit på facebook och stöttat oss som sörgar dom omkomna och saknade

    ____________
    Simen

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av simen Visa inlägg
    Startar också min semester nu. Men som Norrmann har man det mycket svårt efter terrordådet i Oslo och på Utöya. Och det värsta er at det er en ut av våra egna som har utfört detta förfärdeliga attack mot våra ungdomar och bomben i regeringskanseliet. Högerekstremist, Han har just nu klart å gjöra stikk i mot hans hensikt å skada det Norska sosialdemokratiet, som nu har blivit dubbelt så stärkt som före bomben. Vil tacka alla er som har varit på facebook och stöttat oss som sörgar dom omkomna och saknade

    ____________
    Simen
    Jo det var en chock som kom på nyheterna och inte kul att börja semestern med sådant i tankar och sinnet. Finns väl knappast en norrman som inte känner alltid någon av dom som dog i de båda händelserna och absolut ingen kan vara oberörd.

    En galning - omöjlig att försvara sig emot. Hoppas faktiskt att han aldrig kommer ut i frihet igen.
    Ove

  4. #4
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Jag bytte bild till norska flaggan på Facebook och gick med i gruppen som tänder ett ljus för de skadade/döda. Sverige har säkert råd med att vi byter flagga för att visa vårt stöd.

    Min semester börjar också nu, härligt.

  5. #5
    Medlem simens avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Bohuslän Tanumshede
    Inlägg
    194
    D va vel fel av mig å skriva detta innlegg på denna tråden. Semester ska jo va trevligt och det ska man jo prova at få til.

    Simen

  6. #6
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av simen Visa inlägg
    D va vel fel av mig å skriva detta innlegg på denna tråden. Semester ska jo va trevligt och det ska man jo prova at få til.

    Simen
    För min del så förstår jag dig, Simen. Klart du vill uttrycka dig ang vad som hänt i Norge som kommer därifrån.

  7. #7
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Då jag har ett jobb där man har gott om semester (universitetslärare) så har jag redan haft ett par veckor ledigt och kommer att ha ett par till innan jag återvänder till kneget. Om jag får till hojen så bär det av till höga kusten nästa vecka för lite grustouring. =)

    För semesterfirande Norrmän blir det nog inte vädret som etsar sig fast på minnet, tänk vad en galning kan åstadkomma..
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av simen Visa inlägg
    D va vel fel av mig å skriva detta innlegg på denna tråden. Semester ska jo va trevligt och det ska man jo prova at få til.

    Simen
    Dessvärre var det ju väldigt många som fick börja sina semestrar just så och en del också personligt drabbade med anhörig som blev offer.
    Ove

  9. #9
    Medlem simens avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Bohuslän Tanumshede
    Inlägg
    194
    Startar våran semester med at åka til Oslo. Tenna ljus och legga ner blommor för dom som som inte är i livet längre och tenka på dom anhöriga, en stilla stund i Oslo domkyrka. Så blir det vel at finna en rutt med många fina småvägar. Om det blir at fortsätta vidare i Norge eller åka tilbaks til Sverige er ennu inte bestemt, måste kolla väderrapportarna så vi kommer at åka efter finvädret och det kan jo bli spennande för da vet man inte hvor man endar upp men det spelar ingen roll så lenga man får en rolig semester

    _______________
    Simen

Liknande ämnen

  1. Semester!!!!
    Av Mc-Matte i forum Touring
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-05-31, 09:07
  2. Semester!
    Av Mc-Matte i forum Touring
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2014-03-26, 07:39
  3. Semester.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-07-08, 20:24
  4. äntligen semester
    Av Ankii i forum Off topic
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-08-30, 17:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •