Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Dela intressanta trådar via Facebook

  1. #1

    Dela intressanta trådar via Facebook



    Dela intressanta trådar via Facebook
    Längst upp i varje tråd finns nu en "Dela-knapp" som gör det enklare att dela med
    sig av intressanta trådar/artiklar/recensioner via Facebook.

    Funktionen är testad och fungerar bra.

    En liten barnsjukdom dock. Går man in på en tråd direkt via startsidan hamnar
    man automatiskt på det senaste inlägget i den tråden. Delar man då tråden via
    Facebook-knappen kommer den dela länken till det senaste gjorda inlägget och
    inte direkt till själva tråden. Det gör att rubriken då ser lite knasig ut.

    Aja, ni får prova er fram helt enkelt
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  2. #2
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Så trevligt med en till bra funktion för det är många som använder Facebook nu för tiden.

  3. #3
    Medlem Phaedres avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Svartsjö, Ekerö
    Inlägg
    271

    dela på fb

    Delade just en länk till min recension av IKörkort MC som las ut här på hojen.nu. Verkar funka bra! Möjligen lite tokigt att det första man ser är det senaste svaret ... Hade ju varit bättre i omvänd ordning just i en länk. Kanske man måste tänka på var i tråden man "står" när man delar, gör det någon skillnad?

    Men jag håller med Nina, toppenbra initiativ!
    ~~~~~~~~~
    Chin, chin!

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Phaedre Visa inlägg
    Delade just en länk till min recension av IKörkort MC som las ut här på hojen.nu. Verkar funka bra! Möjligen lite tokigt att det första man ser är det senaste svaret ... Hade ju varit bättre i omvänd ordning just i en länk. Kanske man måste tänka på var i tråden man "står" när man delar, gör det någon skillnad?

    Men jag håller med Nina, toppenbra initiativ!
    Nu blir det lite nörderi här, men anledningen till att det blir lite tokigt när man länkar ibland beror på vilken adress som står i webbläsarfönstret. Dela-knappen delar nämligen den adressen rakt av.

    Går man t.ex. in på ett ämne via startsidan hamnar man automatiskt på det senaste gjorda inlägget, och då kan adressen se ut som: http://www.hojen.nu/forum/showthread...4589#post54589

    Går man istället in på ett ämnet via forumet hamnar man på start-inlägget, och då kan adressen se ut som http://www.hojen.nu/forum/showthread.php?p=54589

    Det är den senare adressen man vill ha när man länkar till Facebook. Ser adressen konstig ut, testa ta bort den sista delen (#post54589 i det här fallet) och uppdatera webbläsaren. Sedan kommer det se bättre ut när du delar på Facebook

    Alltså:
    "Rätt" adress: http://www.hojen.nu/forum/showthread.php?p=54589
    "Fel" adress: http://www.hojen.nu/forum/showthread.php?p=54589#post54589


    Håller på att kolla om det går att lösa, men tilllsvidare funkar det som det gör.
    Senast redigerat av pewa den 2011-07-21 klockan 10:59.
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  5. #5
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Det där med staket visste jag, bara ta bort staketet samt efterföljande siffror som pewa fetat till så länkas man till översta och första inlägget i tråden. Stort tack till pewa för klargörandet och själv hade jag inte en tanke på det fast jag visste om det. Sorry, my bad.

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2015-11-18, 20:19
  2. dela med er...
    Av glidare i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2014-12-23, 06:41
  3. prenumerera på trådar
    Av Brännjack i forum Om hojen.nu
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-10-20, 12:35
  4. Om trådar
    Av Jonas i forum Om hojen.nu
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-08-23, 19:16
  5. Moderering av trådar/inlägg
    Av akems i forum Om hojen.nu
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-19, 18:55

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •