Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 29

Ämne: Intruder 800 för en nybörjare??

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Mora
    Inlägg
    20

    Intruder 800 för en nybörjare??

    Håller på att ta MC-kort - och det är ju sjukt roligt! Har redan nu lyckats fastna för en hoj - Intruder 800 - men sitter ju i en liten dum sits..... inget kort = svårt att provköra!
    Är det här en hoj som passar för en nybörjartjej, eller är den för stor, tung, etc?? Har lyckats fixa en skitbra deal på den - så jag är jättesugen på att köpa den, men skulle gärna vilja ha synpunkter på ifall den skulle vara HELT fel.....

    Tack på förhand!

  2. #2
    Medlem Lillens avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Ort
    Bergshamra (Norrtälje) Men även i Haninge.
    Inlägg
    41
    Tjenare.
    Har en kompis som kör en sådan och han är väldigt nöjd med den. Är själv rätt ny när det gäller mc, har bara kört i 3 år. Jag började med en Honda Shadow 750 och tycker att den var lätt att köra, så kan tänka mig att Intrudern hamnar i samma fack, liten och lättkörd. Jag köpte hojen i feb (utan mc-kort) så inte en chans till provkörning fanns det. Men ångrar inte det köpet. Skulle inte tro att du blir missnöjd, bara du inte är för lång. Är inte riktigt någon hoj för långa personer. Om du köper hojen innan körkortet kanske du kan spare lite pengar på att köra lite privat. Jag gjorde en egen lågfartsbana med hjälp av tumstock och lite sprayfärg som jag harvade på i flera timmar. När man sen gick över till skolans hoj var det lätt att klara banan med deras hoj, som är mer lämpad för ändamålet.

    Lycka till men hojköpet.

    Lillen

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Mora
    Inlägg
    20
    Tack! Det låter bra ....man vill ju helst slippa köpa någon annan "skithoj" för att öva på, som man sen inte vill åka på iaf.

    Bara att slå till då!


  4. #4
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Citat Ursprungligen postat av Nenna75 Visa inlägg
    Håller på att ta MC-kort - och det är ju sjukt roligt! Har redan nu lyckats fastna för en hoj - Intruder 800 - men sitter ju i en liten dum sits..... inget kort = svårt att provköra!
    Är det här en hoj som passar för en nybörjartjej, eller är den för stor, tung, etc?? Har lyckats fixa en skitbra deal på den - så jag är jättesugen på att köpa den, men skulle gärna vilja ha synpunkter på ifall den skulle vara HELT fel.....

    Tack på förhand!
    Du ska välja en hoj med ABS. Allt annat är sekundärt...... tro mig!
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  5. #5
    Jåke
    Gäst
    Kolla gärna med Nina det där med att "fastna" för en hoj man tycker är vrålsnygg utan skaffa sig några andra preferenser.

    Senast redigerat av Jåke den 2011-07-20 klockan 07:30.

  6. #6
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Jåke Visa inlägg
    Kolla gärna med Nina det där med att "fastna" för en hoj man tycker är vrålsnygg utan skaffa sig några andra preferenser.
    Ha ha, ja jo… *rodnar* Tack för påminnelsen…

    Nä skämt åsido. Mitt råd är: vänta helst med att köpa en hoj tills du fått körkortet i handen eller åtminstone har kört ett tag och vet vilken modell av mc-förare du är. Jag gjorde misstaget att köpa en hoj med ögonen, den var vrålsnygg så den bara måste jag ha. Att folk sa åt mig att vänta lyssnade jag inte på så jag tog skåpbil, mannen och ivern samt pengarna jag sparat ihop ner till Nässjö och köpte hojen, en härligt röd Honda Shadow 600 -98.

    När jag hade kortet i hand visade det sig att jag inte kunde köra den. Händerna som hamnade i ett för högt läge från marken sett somnade medan jag körde, ryggen sa ifrån pga sittställningen samt att rumpan domnade bort av sadeln. Dessutom var jag inte heller glidarhojtypen som jag trodde först, att sitta och putsa mer än jag körde var inte riktigt min grej…

    Så ut på Blocket med den, bland hundratals andra av olika kulörer och årsmodeller. Ingen ringde förstås på hojen, jag dumpade priset som tusan, la ut att jag gärna bytte till nåt annat skojigare men inget napp. Samma dag jag skulle ta bort annonsen och hade gett upp hoppet helt så ringde en och ville byta en Honda CB750 Four -73 mot min glidare. Snabbt ut och bytte hojen mot CB:n innan han hann ångra att han ringt mig. Jag tror min CB750 är enklare att avyttra.

    Det var det sämsta beslut jag nånsin gjort genom att köpa en hoj innan jag hade lappen och bara för att jag tyckte den var vrålsnygg, utan att veta om jag kunde köra den ergonomiskt och om jag var glidartypen.

    Jag vet att det nog kliar men vänta hellre och se.

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Mora
    Inlägg
    20
    Haha, - tack Nina! Det är ju så det känns lite.... - vill HA, men som sagt - osäker på om den passar mig?? Nåja, jag ska fundera några gånger till iaf!
    Idag har jag körlektion nr 2 (trippellektioner, iaf...) -- så vem vet, jag kanske inte ens behöver fundera på hoj efter det!! Haha!

    Hur som helst så är ju det här hur roligt som helst, och jag hoppas, hoppas att jag fixar kortet!!

  8. #8
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Citat Ursprungligen postat av Nenna75 Visa inlägg
    Haha, - tack Nina! Det är ju så det känns lite.... - vill HA, men som sagt - osäker på om den passar mig?? Nåja, jag ska fundera några gånger till iaf!
    Idag har jag körlektion nr 2 (trippellektioner, iaf...) -- så vem vet, jag kanske inte ens behöver fundera på hoj efter det!! Haha!

    Hur som helst så är ju det här hur roligt som helst, och jag hoppas, hoppas att jag fixar kortet!!
    Klart du gör.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  9. #9
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Instämmer, klart du grejar lappen.

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Mora
    Inlägg
    20
    Thanx båda två! - KLART jag fixar det....

Liknande ämnen

  1. Frågor och råd för en nybörjare
    Av Cire i forum MC-kort
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2016-03-23, 23:42
  2. A2 körkort (nybörjare)
    Av Daniel i forum MC-kort
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2015-01-30, 16:40
  3. Nybörjare Supermotard
    Av Drollish i forum Street
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2014-09-15, 18:27
  4. Nybörjare!
    Av Motormannen i forum MC-kort
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-07-17, 15:33
  5. nybörjare
    Av jrbn i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-05-07, 08:47

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •