Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 29

Ämne: Intruder 800 för en nybörjare??

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Klart att du fixar lappen!

    Kan bara instämma i att det är alltför lätt att köpa hoj med ögat och hjärtat. Det är bättre att ta lite tid på sig, prova och hamna någorlunda rätt. Det är alltid svårt att göra sig av med en hoj och särskilt om man tror att man ska få betalt i närheten av vad man gav.
    Ove

  2. #12
    Medlem tommysollens avatar
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    37
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Klart att du fixar lappen!

    Kan bara instämma i att det är alltför lätt att köpa hoj med ögat och hjärtat. Det är bättre att ta lite tid på sig, prova och hamna någorlunda rätt. Det är alltid svårt att göra sig av med en hoj och särskilt om man tror att man ska få betalt i närheten av vad man gav.
    Så sant så sant.
    Jag var _helt_ insnöad på en Triumph rocket III för bara en vecka sedan.
    Men så provkörde jag den i lördags och nu har jag helt lagt den bakom mig. Jag blev så chockad av insikten att jag knappt kunde erkänna det för mig själv.

  3. #13
    Medlem C Upps avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    22
    Får väl komma med en solskenshistoria bara för att bryta av lite. Jag snöade in på en Honda VT750 Black Widow redan innan jag började övningsköra. Åkte helgen efter jag tagit kortet och provkörde en som jag sedan köpte efter en snabb repa kring kvarteret. Hann inte riktigt känna av den kan man väl i ärlighetens namn säga nu i efterhand. Testade inga andra hojar heller. Men jag älskar den än, över ett år senare. Snygg, lagom effekt, lättkörd, bra körställning trots att tidigare ägare monterat lägre risers och dragbars och 6" framflyttade fotreglage. Den är även importerad från Tyskland och det var ett år sedan tidigare besiktning. Prutade ingenting heller. Så jag gjorde väl alla "fel" man kan göra enligt folk som "vet". Men jag är toknöjd. Planen var att jag skulle byta upp mig till en HD Night Rod nästa säsong, men som det ser ut nu blir det nog en säsong till på Hondan.

    Bara för att du inte har kortet betyder det ju inte att du inte kan åka och provsitta för att se om den känns bra att sitta på? Har du någon att övningsköra med kan du ju också ta en sväng på den bara säljaren är villig, vilket många är då de vill sälja... Be någon ta några bilder med dig på den också så kan du ju sitta och tänka lite hemma efteråt.

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Mora
    Inlägg
    20
    Tack för bra tips! Ja, när man bor i en liten stad så finns det ju tyvärr inte så många ställen som säljer hojjar, så jag skulle väl tagit en repa och kollat + provsuttit några flera....... men - fasiken - det är ju en sån där typ av hoj jag vill HA!
    Ska iaf ta med mig kompis som kan provköra (så jag iaf kan åka med) den, och se hur den känns att åka på... Provsuttit den har jag gjort, 2 ggr, och det känns ju iaf FörSkräckligt Bra!

    2a trippellektionen avklarad ikväll -- HUR ROLIGT KAN NÅGONTING VARA EGENTLIGEN?!??!? Flinet når ju bakom öronen när man lyckas!

  5. #15
    Medlem tommysollens avatar
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    37
    Citat Ursprungligen postat av Nenna75 Visa inlägg
    Tack för bra tips! Ja, när man bor i en liten stad så finns det ju tyvärr inte så många ställen som säljer hojjar, så jag skulle väl tagit en repa och kollat + provsuttit några flera....... men - fasiken - det är ju en sån där typ av hoj jag vill HA!
    Ska iaf ta med mig kompis som kan provköra (så jag iaf kan åka med) den, och se hur den känns att åka på... Provsuttit den har jag gjort, 2 ggr, och det känns ju iaf FörSkräckligt Bra!

    2a trippellektionen avklarad ikväll -- HUR ROLIGT KAN NÅGONTING VARA EGENTLIGEN?!??!? Flinet når ju bakom öronen när man lyckas!
    haha! vad glad jag blir när jag läser detta. Du har ett härligt hojliv framför dig

  6. #16
    Medlem Lazzes avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    54
    Intrudern är i mitt tycke en trevlig hoj, lättkörd och inte alls för tung (800:an). Har själv en 1400, men har provkört 800:an och gillade den, men jag ville ha en större. Lycka till med kortet!

  7. #17
    Medlem Stoffe_Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Eslöv
    Inlägg
    57
    Håller själv på med körkortet, och har för 1 vecka sedan gått och köpt mig en intruder m800 (2007:a)... Köptes med hjärtat ska erkännas, men jag är själv övertygad om att jag hör hemma i glidarfacket, så mitt val känns bra. Att sedan tidningar e.t.c. som recenserat hojjen säger att det är en av de mer roliga och lättkörda customhojjarna känns ju bra

    Kör en del privat, och har kört ca 50 mil med den, och är supernöjd med mitt val. Visst får man kämpa med fartvinden i motorvägsfart (saknar ruta), men den är knappast byggd för enbart motorväg, det är på landsvägarna den är i sitt esse. Så gött att bara glida i 70-90 och bara njuta till V-twinnens dunkande.

    Jag som är 1,85 någonting sitter klockrent. Sambon som är i 1,60 området, får sträcka ut rätt rejält för att nå allting. Det går, men jag tror inte det hade varit bekvämt i längden. Hon kör istället en Honda Shadow Black Spirit, som är en lite mindre custom med mycket attityd.

    Lycka till med ditt körkort, och ditt val av hoj. Glöm inte att åka runt till en massa hoj-handlare och provsitt. Om typen av hoj, och körställningen känns kanon, så är det ca 80-90% av ditt hojval, sen själva provkörningen är sällan en "deal-breaker". Detta har i alla fall jag fått höra många gånger, och stämmer överens på mitt eget val.
    Suzuki SV650S 2004. Kycklinggul
    Yoshimura TRS, Doublebubble

  8. #18
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Mora
    Inlägg
    20
    Tack för alla lyckönskningar! Ni hojåkare verjar ju vara ett trevligt gäng.... Ser fram emot att få joina skaran!!

    Har nu till 99.9 % iaf bestämt mig för att köpa hojjen! - vad är det värsta som kan hända?? Trivs jag inte med den, så är det väl så... Ringde en tjej som kör en -07 och frågade lite, så efter det så känns det ännu mera rätt.... Blir nog jättebra!!

  9. #19
    De blir bra med den inställningen :-)

  10. #20
    Moderator nippes avatar
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    234
    Lycka till med hojköp.

Liknande ämnen

  1. Frågor och råd för en nybörjare
    Av Cire i forum MC-kort
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2016-03-23, 23:42
  2. A2 körkort (nybörjare)
    Av Daniel i forum MC-kort
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2015-01-30, 16:40
  3. Nybörjare Supermotard
    Av Drollish i forum Street
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2014-09-15, 18:27
  4. Nybörjare!
    Av Motormannen i forum MC-kort
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-07-17, 15:33
  5. nybörjare
    Av jrbn i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-05-07, 08:47

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •