Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 31

Ämne: Grupperingar och missnöje från customåkare

  1. #11
    Medlem tommysollens avatar
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    37

    Cool

    Citat Ursprungligen postat av freddemannen Visa inlägg
    Jag tycker att en custom ska låta ordentligt det är liksom en del av konceptet
    Absolut


  2. #12
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Eventuell fortsatt diskussion om ljuddämpare hänvisas till annan tråd.

  3. #13
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Citat Ursprungligen postat av C Upp Visa inlägg
    Fan, man blir ju nästan mörkrädd. Vuxna människor som känner sig "påhoppade" för att någon inte tycker som dem... Jag kör själv Custom, och jag har öppna pipor. Jag vet att vissa ogillar det men de ger mig lite extra effekt och låter gött så jag håller mig till vägar utanför stan. Hur kul är det att köra i stan egentligen? Kommer polisen får jag ta mitt straff. Däremot tycker jag sporthojsförare är smått dumma i huvet bitvis då de kör sina bombarrepor på trafikerade vägar. Men vad kan man förvänta sig? Att alla ska vara stöpta i samma form? Hur kul vore det? Tycker det här "vi&dom"-tjafset börjar gå överstyr. F*ck it! Jag kör min hoj för att jag gillar att köra min hoj. Jag tycker alltid det är kul att träffa andra hojåkare, oavsett vad de kör. Alla j*vlar stör sig på nånting idag och jag fattar inte varför man inte kan låta folk leva sina liv utan att hela tiden behöva störa sig på varandra.

    Oavsett vad vi gör så kommer det finnas folk som tycker vi borde förbjudas. Och antagligen minst lika många som tittar efter oss när vi kör förbi och skulle vilja vara med fast pengar, fruga, barn, jobb mm. kommer ivägen. Men seriöst, vad skulle kunna hända? Skulle Sverige som enda land i världen förbjuda MC?

    Har inget emot ett nytt community dock, tycker det är en bra idé och har tänkt tanken själv. Det ena utesluter inte det andra, och om det gör folk mer pratglada och engagerade i saken så välkomnar jag det starkt. Har länge gillat sporthojs upplägg fast aldrig passat in där med min hoj.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  4. #14
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Lite roligt är det när nån spytt galla över offroadhojare och sporthojare här men skrivit på annat forum att han kan tänka sig en streethoj och en offroadhoj. Jag får inte ihop den logiken.

  5. #15
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
    Eventuell fortsatt diskussion om ljuddämpare hänvisas till annan tråd.

    Kan du inte flytta dem dit i så fall? Kanske skulle länka in tråden du flyttat till, som pewa brukar göra. Tjipp!

  6. #16
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Nina; det finns flera trådar som handlar om ljuddämpare och ljud. Jag tror de hittar trådarna själva. Dessutom finns det en sökfunktion.

  7. #17
    Medlem Lillens avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Ort
    Bergshamra (Norrtälje) Men även i Haninge.
    Inlägg
    41
    Tjenare Nina
    I tråden "Byta pipor på en Yamaha dragstar 1100 classic" tex
    Bara att läsa. Samma diskution kommer upp ofta när någon ställer en fråga i likande trådar.
    Blir trött på dessa komentarer, är "off topic" för tråden

    Ha det

    Lillen

  8. #18
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs down

    Du Jonas,peta inte sönder forumet
    Jan

  9. #19
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    räven; det gör jag inte. Vad menar du? Jag har gjort fyra påminnelser på kanske ett halvår. Den här tråden handlar inte om ljuddämpare. That´s it.

  10. #20
    Mc åkare är fantastiska människor, offroad, sporthoj, touring eller glidare, japaner eller HD, puts eller ratbike, alla vurmar för sin stil och sitt märke och tycker att alla de andra har fel.
    Kan köpa hojar och utrustning för hundratusentals kronor men gnäller ohämmat när en fika på mc turen kostar 40 spänn, kan köra flera mil till en bensinmack som säljer bensinen 5 öre billigare/liter. Några tycker man är en tunnis för att man inte gillar att köra i regn eller när temperaturen understiger 10 graders strecket, mm. mm.

    Älskar ändå dessa människor på hoj för vem har väl inte stannat till med hojen på en rastplats någon gång någonstans och direkt fått ett trevligt samtal med en helt främmande hojåkare som också stannat för en bensträckare eller vid ett haveri längs vägen när bilisterna susar förbi utan att bry sig så nog stannar en hojåkare och frågar ”behöver du hjälp?”

    Många goa sommarturer har det blivit och fler väntar, vinkar alltid glatt på alla hojar jag möter och njuter av varje sekund, bryr mig inte mycket om vad folk kör för märke eller typ av båge, vi har ju ett av livets roligaste intresse tillsammans, att åka hoj.
    If carlsberg made bikes, it would have been an XJR

Liknande ämnen

  1. Grupperingar på mc-forum
    Av racer i forum Off topic
    Svar: 52
    Senaste inlägg: 2013-03-20, 23:10
  2. Customåkare kring Skövde?
    Av Brännjack i forum Custom
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-08-07, 23:07
  3. Lättklädda customåkare
    Av Cubalibre i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2012-08-06, 18:47
  4. Handla från USA
    Av Mange i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-12-28, 19:45
  5. Hej från Sörmland
    Av Cetonia i forum Ny på forumet
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2008-06-30, 19:22

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •