Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 31

Ämne: Grupperingar och missnöje från customåkare

  1. #21
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Manne; väl talat!

    Med de orden borde den här diskussionen avlida. Den stora majoriteten finner nog inte att vi är jävliga här. De allra flesta resonerar nog som Manne. Och gör de inte det så har de nog lämnat hojen.nu vid det här laget.

  2. #22
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Citat Ursprungligen postat av freddemannen Visa inlägg
    Jag tycker att en custom ska låta ordentligt det är liksom en del av konceptet
    Nej... en Customglidare ska vara en njutning... en viskning..en smekning..Spättan ska njuta....
    Luft och buller är bara infantilt. 145 dB, fansar och nasse hjälm och ändå blir ni frånåkta av vilken japansk skrevraket som helst. Skäms. Fy på er...spanky spanky..
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  3. #23
    Medlem Gurrags avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    736
    Jag gillar er alla.

    Kinamoppe eller HossBoss!

  4. #24
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Manne: Bra skrivet!

    Dearhunter: Ja sånt ska man tåla, har man ett specialintresse (tex att bröla med raka rör på en kromsläde, gasa jävelusiskt med skrevraketen i rusningstrafik, spinna loss på någons tallplantering med lermoppen eller liknande) måste man acceptera att det finns folk som har invändningar. Folk är så lättkränkta och sköra, för övrigt något man inte väntar sig av folk med fransar och nassehjälm, alternativt skinnställ och luvtröja. =)
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  5. #25
    Medlem Lillens avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Ort
    Bergshamra (Norrtälje) Men även i Haninge.
    Inlägg
    41

    Titta inte i forum du inte gillar.

    Citat Ursprungligen postat av Molgan Visa inlägg
    Manne: Bra skrivet!

    Dearhunter: Ja sånt ska man tåla, har man ett specialintresse (tex att bröla med raka rör på en kromsläde, gasa jävelusiskt med skrevraketen i rusningstrafik, spinna loss på någons tallplantering med lermoppen eller liknande) måste man acceptera att det finns folk som har invändningar. Folk är så lättkränkta och sköra, för övrigt något man inte väntar sig av folk med fransar och nassehjälm, alternativt skinnställ och luvtröja. =)
    Jo det tål jag, men förstår inte bara varför samma personer ska in och ha invändningar i trådar som dom uppenbarligen inte gillar, då blir det inte riktigt rätt.
    Som tex


    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Ok. vi tar det igen. Många tycker om tystnaden, är inte intreserade av att höra en dånande hoj 5 km bort. Respekt är bättre än egoism.
    Och det var i en tråd om en som skulle byta pipor på en Dragstar 1100. Så om man inte tycker om det, skit i och läsa tråden.

    Eller

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Kan förstå. Enda gången som jag skämts på hoj var när jag tvingades köra en bullermaskin i höstas. Då sa jag att aldrig mer att jag sitter på en sån!
    Eller i tråden Ljuddämpare Honda VT750S

    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Vet att om du blir ertappad med en ljuddämpare som låter för mycket vid en trafikkontroll, och inte är orginal, så kan du åka på en ny reg.besiktning.

    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Men de är väl helt rätt? Även Mc går väl under bullerlagen?
    Eller i tråden vance & hines

    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Varför måst ni absolut ha era hojar att låta så jäkla illa? Ni måste ju köra med hörselskydd odyl. Vill ni verka vara HA eller liknande? Borde faktiskt finnas flera bullerkontroller efter vägarna.
    Tyvärr får vi väl inte ett sant svar på detta, utan att det skall krystas till.
    Ser ett mönter här, kanske det är bara för att retas, vad vet jag.

    Ha det

    Lillen

  6. #26
    Citat Ursprungligen postat av Lillen Visa inlägg
    Jo det tål jag, men förstår inte bara varför samma personer ska in och ha invändningar i trådar som dom uppenbarligen inte gillar, då blir det inte riktigt rätt.
    Som tex..............
    Du har en poäng. Gillar man inte högljudda hojar får man ta den diskussionen i en egen tråd, inte skriva det om och om igen i trådar för folk som faktiskt gillar det.

    De som känner sig träffade får ta åt sig.
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  7. #27
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av pewa Visa inlägg
    Du har en poäng. Gillar man inte högljudda hojar får man ta den diskussionen i en egen tråd, inte skriva det om och om igen i trådar för folk som faktiskt gillar det.

    De som känner sig träffade får ta åt sig.
    Hur ska vi då få diskutera ämnet????
    Jan

  8. #28
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Hur ska vi då få diskutera ämnet????
    Tror du missförstod mig lite.

    Handlar tråden generellt om ljudnivåer/buller är det givetvis bara att diskutera på. Men handlar ämnet om t.ex. vilka pipor man ska välja till sin hoj hör inte den diskussionen hemma där.

    Det är lite samma tanke som att så fort man diskuterar en viss sporthojsmodell inte behöver ta upp att sporthojsförare ofta kör för fort. Det passar då bäst i en egen tråd, för allas skull.
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  9. #29
    Äh, köp en touring vetja. Har ännu inte sett ett inlägg där folk retar sig på de som vill köra långt. länge, tyst och bekvämt. Förresten så har jag väl själv spytt lite galla över sporthojar som framförs i vansinnesfart på allmänna vägar men för den skull inte menat att sporthojar och dess ägare ska sänkas i Östersjön. Däremot så är väl ett mc forum en utomordentlig plats att be det övriga hojkollektivet att visa lite hänsyn mot andra trafikanter också. Alltså mer kritik mot körsätt än hojtyp enligt mig.

  10. #30
    Medlem Lillens avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Ort
    Bergshamra (Norrtälje) Men även i Haninge.
    Inlägg
    41
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Hur ska vi då få diskutera ämnet????
    Skriv en tråd om det istället för att terorisera andan trådar, kanske kan var en idé, eller?
    Du hatar uppenbarligen hur våra hojar låter, så testa att fixa en egen tråd någonstans.

    Om jag nu skulle ogilla att hur fort vissa kör eller att vissa kör på ställen det är olagligt på, så skiter jag i att leta upp dessa trådar och spy galla i dom. Varför ska jag leta efter saker som jag inte gillar? Verkar korkat i min mening.

    Ha det

    Lillen

Liknande ämnen

  1. Grupperingar på mc-forum
    Av racer i forum Off topic
    Svar: 52
    Senaste inlägg: 2013-03-20, 23:10
  2. Customåkare kring Skövde?
    Av Brännjack i forum Custom
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-08-07, 23:07
  3. Lättklädda customåkare
    Av Cubalibre i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2012-08-06, 18:47
  4. Handla från USA
    Av Mange i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-12-28, 19:45
  5. Hej från Sörmland
    Av Cetonia i forum Ny på forumet
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2008-06-30, 19:22

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •