Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Dödlig framfart (insekter)

  1. #1
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217

    Dödlig framfart (insekter)

    Det var väl det jag trodde: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13319925.ab
    Och många av de döda sitter på min mc...

  2. #2
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    En bra anledning till att använda glasögon eller visir,, känner några som kör utan vare sig det ena eller andra!
    Får jag knycka denna tråd? Hur många har fått en större insekt eller annat, på olämpligt ställe?
    Jag har fått några stora insekter på kinderna när jag kört med öppen hjälm ( alltid glasögon dock)
    En gång har jag fått ducka för en groda som en kråka tappade.
    Vid ett vägbygge blev jag träffad av en sten som bilen framför skickade iväg. Den träffade på höger hand vilket resulterade i att jag tappade greppet i några sekunder,,
    Slutligen har jag knockat en liten fågel med höger hand, tittade efter den och såg i backspegeln hur den slog ner i asfalten...

  3. #3
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    Jag är så glad åt styrkan på visiren - det smäller bra ibland!

  4. #4
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Håller med, det hände igår: hoppar till inombords varje gång !

  5. #5
    Har kört med visiret öppet och fått in en geting. Gör inte om det misstaget en gång till.

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    För flera år sedan när vi körde kanske i ca 100 km./tim flög en fågel upp ur diket och träffade min kompis mitt i bröstet. Han fick tvärstanna och trodde att han skulle dö , som han kände sig. Det blev ett skapligt blåmärke. En skalbagge mitt i pannan känns rejält om man kör fort. Kör alltid med någon sorts glasögon om visiret är uppfällt.

  7. #7
    Ankan1
    Gäst
    Kom att tänka på de gamla bil klistermärkena i bakrutan, En miljard flugor kan ju inte ha fel … Ät skit.

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    403
    Kom körandes för något år sedan och kände en ordentlig smäll uppe på hjälmen,körde vidare och efter en liten stund så rann där nån äcklig gegga ner för visiret och på väg in i ventilationen på hakan.Jag fick lätt panik men hann precis stänga ventilationen och stanna för att torka av sörjan,Najs.
    Brukar alltid se till att jag har våtservetter med mig samt har alltid en microduk med mig.

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Duke Visa inlägg
    Har kört med visiret öppet och fått in en geting. Gör inte om det misstaget en gång till.
    Samma här, mitt på ölandsbron utan någon chans att stanna förrens efter bron. Fort gick det kan jag lova

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Dragstar Visa inlägg
    Samma här, mitt på ölandsbron utan någon chans att stanna förrens efter bron. Fort gick det kan jag lova
    Vad är oddsen? Snacka om sammanträffande. Hände mig med på Ölandsbron, också ganska exakt på mitten. Blev dock stucken sekunden innan jag hann mosa den med pekfingret så jag gasade inte på utan körde lugnt. Kör inte mer med öppet visir efter detta. J*vla getingar!

Liknande ämnen

  1. Ta bort insekter
    Av pewa i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-09-02, 15:50

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •