Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: Tankväska med vattentät GPS-ficka?

  1. #1
    Medlem Motormannens avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Västernorrlands län
    Inlägg
    361

    Tankväska med vattentät GPS-ficka?

    Har en TomTom GO 930 i bilen men som jag gärna skulle vilja använda på hojen också, tyvärr är den inte vattentät så enklaste lösningen är väl att hitta en tankväska som har transparent och vattentät ficka för GPS och med hål för laddkabeln men varken Touratech eller Touringbutiken tycks ha några såna. Förslag någon?
    Bayerische Motoren Werke - Freude am Fahren
    Vägrapportör 5023, Trafikverket
    Suppleant i SMC Västernorrland
    Utvald Vägrapportör

  2. #2
    Medlem Lazzes avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    54
    Har en HELD tankväska som har gpsficka med regntäta sömmar och hål för laddkabel. Jag är otroligt nöjd med väskan som förutom gpsfickan går att utöka i storlek genom att öppna en dragkedja, använda som ryggsäck när man tagit bort magnetfästena (enkelt med ännu en dragkedja) + att det följde med en transparent regnhuv till hela väskan som det går att läsa gps:en genom.
    Du kan kolla på den här:
    http://www.mc-depan.com/index.asp?ac...menu=4&id=8135

  3. #3
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Vet inte om det är aktuellt för dig men jag löste samma sak på följande sätt;Köpte en för GPS avsedd vattentät väska som jag monterade på hojen. Fördelen med detta arangemang är att GPSen hamnar i bättre vinkel,vilket gör den lättare att se. Provade först med att ha den i tankväskans kartfodral vilket resulterade i en svårläst display,solen/ljuset kom alltid från "fel" håll.......

  4. #4
    Medlem Lazzes avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    54
    Citat Ursprungligen postat av pentti01 Visa inlägg
    Vet inte om det är aktuellt för dig men jag löste samma sak på följande sätt;Köpte en för GPS avsedd vattentät väska som jag monterade på hojen. Fördelen med detta arangemang är att GPSen hamnar i bättre vinkel,vilket gör den lättare att se. Provade först med att ha den i tankväskans kartfodral vilket resulterade i en svårläst display,solen/ljuset kom alltid från "fel" håll.......
    Jag har även en sådan liten väska som jag fäster på styret, men det man måste kolla när man köper en sån (vis av egen erfarenhet) är att det finns utrymme i väskan för kontakten till gps:en. Min väska kan jag använda när gps:en är fulladdad, men laddkontakten som man stoppar in i gps:en pekar bakåt när den sitter i, vilket gör att det blir för trångt i väskan och den går då inte att använda

  5. #5
    Medlem Motormannens avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Västernorrlands län
    Inlägg
    361
    Citat Ursprungligen postat av pentti01 Visa inlägg
    Vet inte om det är aktuellt för dig men jag löste samma sak på följande sätt;Köpte en för GPS avsedd vattentät väska som jag monterade på hojen. Fördelen med detta arangemang är att GPSen hamnar i bättre vinkel,vilket gör den lättare att se. Provade först med att ha den i tankväskans kartfodral vilket resulterade i en svårläst display,solen/ljuset kom alltid från "fel" håll.......
    Lät praktiskt, vart hittade du den väskan och hur fästs den?
    Bayerische Motoren Werke - Freude am Fahren
    Vägrapportör 5023, Trafikverket
    Suppleant i SMC Västernorrland
    Utvald Vägrapportör

  6. #6
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Citat Ursprungligen postat av Motormannen Visa inlägg
    Lät praktiskt, vart hittade du den väskan och hur fästs den?
    Jag har denna och fästet sätts på styret vilket man sedan hakar på "väskan".
    http://www.netonnet.se/art/telefon/g...r/128371.4683/
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  7. #7
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Hittade denna hos Touringbutiken för 219:- Den passar min TomTom XL perfekt.
    Snickrade till ett eget fäste som jag skruvade fast uppe på Mätarhuset ( har ett stort mätarhus, dvs. INTE 2 separata mätare) Det finns dock fästen avsedda för montage på styre/backspegel-fästen att köpa. Även fästen till tankväskor finns att tillgå.

  8. #8
    Medlem Motormannens avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Västernorrlands län
    Inlägg
    361
    Grejt!

    Problemet med min hoj är att det inte finns någon ''fågelpinne'' i mitten av styret att fästa typ en GPS på, men hittade två olika lösningar på Touratech; en bygel man skryvar fast fram på styrkronan så att GPSen hamnar mellan styret och instrumentpanelen eller en pinne man skruvar fast i en oanvänd gänga på kopplingshandtagsfästet så att GPSen hamnar på den ovan ljusställaren, tutan m.m. Ska kolla upp en sån där väska!
    Bayerische Motoren Werke - Freude am Fahren
    Vägrapportör 5023, Trafikverket
    Suppleant i SMC Västernorrland
    Utvald Vägrapportör

  9. #9
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Citat Ursprungligen postat av Motormannen Visa inlägg
    Grejt!

    Problemet med min hoj är att det inte finns någon ''fågelpinne'' i mitten av styret att fästa typ en GPS på, men hittade två olika lösningar på Touratech; en bygel man skryvar fast fram på styrkronan så att GPSen hamnar mellan styret och instrumentpanelen eller en pinne man skruvar fast i en oanvänd gänga på kopplingshandtagsfästet så att GPSen hamnar på den ovan ljusställaren, tutan m.m. Ska kolla upp en sån där väska!
    Fästet i min länk är vridbar. Behöver inte sitta i mitten rakt.

  10. #10
    Medlem Motormannens avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Västernorrlands län
    Inlägg
    361
    Citat Ursprungligen postat av Linnex Visa inlägg
    Fästet i min länk är vridbar. Behöver inte sitta i mitten rakt.
    Rätt tjocka styrarmar på bumsen som blir tjockare ju längre in mot styrkronan du kommer, men kan förhoppningsvis passa alldeles intill handtagen! Ska kolla upp det!
    Bayerische Motoren Werke - Freude am Fahren
    Vägrapportör 5023, Trafikverket
    Suppleant i SMC Västernorrland
    Utvald Vägrapportör

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2021-02-01, 13:14

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •