Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 26 av 26

Ämne: Är det bara jag? "Nybörjarhojar"

  1. #21
    Medlem Mavve65s avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Täby
    Inlägg
    301
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Är det verkligen så? Har aldrig sett ner på någon för deras val av en mindre hoj. Har heller aldrig hört någon annan heller som gjort det. Gissar att ungefär hälften av mina hojar genom åren har varit under 650 cc. Ingen har sagt något om det i negativa ordalag. Har heller aldrig haft något större än 1200 cc, vilket har räckt bra för mina behov. Vore dock kul att en gång få äga en Triumph Rocket...
    Måste medge att det blir mycket svårt att bevisa detta.....kanske finns det någon etnolog, som forskat i ämnet.... återkommer om jag hittar något- annars är jag den förste att erkänna mig överbevisad.

    I sommar blir det provkörning av en släktings Night Train- sen kanske man aldrig mer vill köra något mindre

  2. #22
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Mavve65 Visa inlägg

    I sommar blir det provkörning av en släktings Night Train- sen kanske man aldrig mer vill köra något mindre
    Risken är stor kan jag säga. Brukar vara så att man känner sig nöjd och belåten med det man har, så länge man inte testat något annat. Det är väldigt lätt att få smak för större, starkare motorer med rejält vrid från låga varv. Det passar mig och många andra. Har nog aldrig träffat på någon som inte gillat en större motor av samma typ som den dom kör idag. Känner minst fem stycken som bytt upp sig från sina sexhundror inför denna säsong. En bra instegsklass för den med nytt körkort. Efter första säsongen med körkort vill man ofta ha något större. Har själv varit nöjd med de hojar jag haft, tills jag dristat mig till att prova nå´t annat. Säkert har det sex gånger av tio slutat med att jag bytt upp mig.

    Mavve, du får gärna testa min Varadero, om lusten skulle falla på. Här kan du läsa om den hojen!
    Senast redigerat av Mats Liifv den 2011-07-01 klockan 21:13.
    ~ Mats

    Min blogg

  3. #23
    Medlem Kitas avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    skåne
    Inlägg
    10
    Liten tös övningskör Honda Gold wing.

    Måste ha missat detta med "tjejhoj"?!

  4. #24
    Undra vilket fack ja tillhör?
    Från 125cc till 1400cc
    Sport/offroad/chopper/custom ordningen lite si o så
    Offroad hojen saknas som attans men är en gasglad så funkar det inte med mitt yrke (lastbilschaufför)
    Det roliga är att jag har flytta neråt från 1400cc till 800cc

  5. #25
    Medlem Figureheads avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    245
    Jag har inte läst in något annat i ordet "nybörjarhoj" annat än att det är en bra cykel att börja med. Inte för tung, lagom stark och lättmanuvrerad alltså. Det finns väl ingen mening i ordet som säger att man måste byta upp sig?
    Ursäkta om nån tar åt sig, men det hela kan jäföras lite med alla personer med låg självkänsla som klagar över hur snygga alla andra är.
    Är man nöjd med sin hoj är det ju inget mer med det. En del vill bara ha det som funkar, andra vill ha värre, större och starkare hela tiden. So what?
    Är det nån som faktiskt fått nån syrlig kommentar av någon med större kubik?
    For those about to rock - We salute you!

  6. #26
    Ju större kubik desto mindre ...

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2016-07-02, 12:34
  2. Svar: 25
    Senaste inlägg: 2015-12-23, 14:05
  3. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-10-24, 11:46
  4. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-09-14, 17:24
  5. Svar: 22
    Senaste inlägg: 2009-08-17, 16:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •