Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 16 av 16

Ämne: Köra i Norge.. vad tänka på?

  1. #11

    SV: Köra i Norge.. vad tänka på?

    Citat Ursprungligen postat av Guzzi-Leif
    Se upp för fortkörning; böterna är skyhöga och man riskerar hamna bakom galler dessutom!
    Trodde inte de kunde ta fast en fört fortkörning om man är svensk. Kanske olika beroende på länder.. vi tipsade polisen om en rattfylla en gång, det var italienare så polisen hade inga befogenheter att anhålla dem.. skicka böter till Italien funkar inte heller.
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  2. #12
    Medlem turbos avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    södern
    Inlägg
    773

    SV: Köra i Norge.. vad tänka på?

    en kompis fick fortkörningsböter i norge, de skulle skicka hem inbetalningskort osv.
    det kom ett brev på posten, han struntade i att betalat sen har det varit tyst i ett halvår

    inget att uppmuntra till kanske men ändå..

  3. #13
    Medlem Hamres avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Lysekiiil
    Inlägg
    435

    SV: Köra i Norge.. vad tänka på?

    Det finns inget som är billigt i Norge! Men jag kan tipsa om ett sätt som jag brukar använda.
    Nu i somras så bokade jag ett hotellpaket med färja inkluderat från Strömstad till Sandefjord. Resa +3 övernattningar ca.1000:- per person. Och då ingick frukost+middag. Erbjudandet brukar återkomma varje sommar(det var min 3dje hotellsommar i Norge)kan rekommenderas.
    Put something nice between your legs, Street Triple.
    Jag Vägrar Kategoriskt Customhoj!

  4. #14

    SV: Köra i Norge.. vad tänka på?

    Bra tips där Hamre! Norge är som sagt dyrt och alla kenp för att komma undan billigare uppskattas.. då kanske man som fattig student faktiskt har råd att åka dit framöver
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  5. #15

    SV: Köra i Norge.. vad tänka på?

    Till Hamre!

    Vilka bokade Du det här med? Dom kanske har fler alternativ för jag tycker det känns långt att behöva åka ner till kontinenten (för Strömstad ligger väl där) när man bor utanför Umeå.
    Tycker för min del att det räcker med att bo i tält när man fjällvandrar tillsammans med dottern. När jag åker cykel är jag alltid ensam och bekvämare så hotell tilltalar mig.
    Jag har börjat fundera på en Norgeresa nästa sommar, men vet inte om jag ska dela av Norge i 2 etapper. En i södra delarna och en i norra delarna och då blir det ju 2 somrar som man har något mål.

    / Johan
    Det som inte whisky botar, finns det inget botemedel för

  6. #16
    Medlem Hamres avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Lysekiiil
    Inlägg
    435

    SV: Köra i Norge.. vad tänka på?

    Citat Ursprungligen postat av Johan
    Till Hamre!

    Vilka bokade Du det här med? Dom kanske har fler alternativ för jag tycker det känns långt att behöva åka ner till kontinenten (för Strömstad ligger väl där) när man bor utanför Umeå.
    Tycker för min del att det räcker med att bo i tält när man fjällvandrar tillsammans med dottern. När jag åker cykel är jag alltid ensam och bekvämare så hotell tilltalar mig.
    Jag har börjat fundera på en Norgeresa nästa sommar, men vet inte om jag ska dela av Norge i 2 etapper. En i södra delarna och en i norra delarna och då blir det ju 2 somrar som man har något mål.

    / Johan
    Jag bokade på Colorline men det blir väl besvärligt för dej.Det finns säkert nån hotellkedja med liknande erbjudande. Prova att sök på DTF, en resebyrå jag har bokat billiga hotell i Sverige och Danmark med.
    Put something nice between your legs, Street Triple.
    Jag Vägrar Kategoriskt Customhoj!

Liknande ämnen

  1. Köpa beg touringhoj vad tänka på?
    Av Martin i forum Touring
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2011-09-05, 23:45
  2. Besiktning tis. 13:20 (Vad tänka på?)
    Av Mc-Bosse i forum Mekhörnan
    Svar: 46
    Senaste inlägg: 2011-03-04, 08:11
  3. Tänka sig
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-08-12, 12:48

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •