Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: MC-kapell

  1. #1
    Medlem sigglets avatar
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    3

    MC-kapell

    Här uppe i södra norrland har snön snart smält så pass att jag tänkte ta fram min Honda Transalp. Problemet är att den kommer stå där kall och blöt på gården, jag behöver ett kapell!

    Känner inte att jag vill lägga ut några större summor på ett kapell och jag funderar på att köpa biltemas kapell, är det nån som har några erfarenheter av det? Så hörde jag att de även har kapell på jula, är det nån som vet om det är bra?




    (hittade en tre år gammaltråd på ämnet, men tänkte att saker kanske ändrats sedan dess

  2. #2
    Medlem basemans avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Ort
    Huskvarna
    Inlägg
    25
    Jag har det kapellet...helt ok, Köpte det för några veckor sedan.

  3. #3
    Medlem Motormannens avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Västernorrlands län
    Inlägg
    361
    Biltemas kapell ska vara väldigt bra enligt folk i BMW-klubben. Har även ett själv och jag upplever det som väldigt prisvärt, det är vattentätt och känns som att undersidan är skonsam mot lacken.

    Vet inte om jag kommer köpa av Biltema igen för nya bågen, har hört att det finns värmebeständiga och uv-reflekterande kapell som har ögglor att trä igenom wire och låsa fast kapellet på hojen. Eftersom jag inte har något garage under säsongen så vill jag gärna att den är så skyddad som det bara är möjligt. Lånar tråden och frågar om det är någon som känner till något sådant?

  4. #4
    Medlem Nickes avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Stockholm - Hägersten
    Inlägg
    403
    Jag har Biltemas kapell sedan 2 år tillbaka och det är helt ok. Tror att Julas kapell är ok det med.
    Försöker att hålla mig till tråden, fast modet är trådlöst

  5. #5
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Touringbutiken har man en massa olika modeller. Själv använder jag Biltemas för att täcka över mina hojar. Har det endast för att skydda mot damm eftersom dom står inomhus. Duger gott till mig och mitt behov. Det är smart att inte lägga på kapellet på en varm hoj Kan lätt smälta om det inte är av den rätta sorten, som tål sånt.
    ~ Mats

    Min blogg

  6. #6
    Medlem sigglets avatar
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    3
    Tack för hjälpen, då tror jag det blir en tur till biltema de närmaste dagarna

  7. #7
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Denna är jag lite smyg på.
    http://www.shelter-solution.com/motorcycle-garage.html
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  8. #8
    Medlem Motormannens avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Västernorrlands län
    Inlägg
    361
    Citat Ursprungligen postat av Linnex Visa inlägg
    Det såg ju riktigt praktiskt ut! Perfekt för dem som inte har tillgång till garage!

    Någon som känner till något om Oxford Rainex och/eller kapell från Held? Är väldigt sugen på ett Oxford Rainex, inte det absolut dyraste kapellet men det har allt med vattentäthet, andas, låsbart och har en mjuk insida för att inte skada lacken men det största som finns av den modellen är large och det är 210 cm långt och R1100RT är 220 cm lång, är det kört då?

    Hojen kommer ju stå utomhus hela säsongen och därför vill jag ha ett kapell som ger bästa möjliga skydd från allt som kan tänkas skada den.

  9. #9
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Motormannen Visa inlägg
    Det såg ju riktigt praktiskt ut! Perfekt för dem som inte har tillgång till garage!

    Någon som känner till något om Oxford Rainex och/eller kapell från Held? Är väldigt sugen på ett Oxford Rainex, inte det absolut dyraste kapellet men det har allt med vattentäthet, andas, låsbart och har en mjuk insida för att inte skada lacken men det största som finns av den modellen är large och det är 210 cm långt och R1100RT är 220 cm lång, är det kört då?

    Hojen kommer ju stå utomhus hela säsongen och därför vill jag ha ett kapell som ger bästa möjliga skydd från allt som kan tänkas skada den.
    Ser svårt ut eftersom kapellet måste vara lite större än hojen....
    ~ Mats

    Min blogg

  10. #10
    Moderator nippes avatar
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    234
    suck... när jag kom hem från krogen i fredags så hade någon snott mitt kapell.. nu måste man köpa nytt.

Liknande ämnen

  1. Kapell och kondens
    Av Foosi i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-08-04, 02:01
  2. Kapell
    Av pewa i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-08-04, 10:25

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •