Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 35

Ämne: Hur snoppar du av? (teleförsäljare)

  1. #11
    Citat Ursprungligen postat av ducati snubben Visa inlägg
    Personligen försöker jag vara trevlig och vänligen men bestämt tacka nej och det har funkat bra hittils. Jag menar, hur trevligt tycker DU att det är att bli otrevligt bemött vare sig det är i telefonen eller mellan fyra ögon?!

    Det är trots allt människor och kanske oftast studenter!

    Mina tankar iallafall...
    Ja precis, vi ska nog försöka vara snälla mot våra telefonsäljare. De är ju trots allt medmänniskor som bara försöker göra sitt jobb. I vissa fall är det deras hela levebröd.

  2. #12
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Linnex Visa inlägg
    Har inte haft problem med dem sedan jag gick med i NIX.
    Citat Ursprungligen postat av Gawriel Visa inlägg
    NIX ftw!
    men har hört att de har börjat ringa till mobilen, tack o lov så har jag inte blivit uppringt ännu på den
    Problemet med NIX är att säljare får ringa ändå, har du varit prenumerant för t ex nån mc-tidning och slutat, så får säljföretaget ringa dig för du är gammal kund.
    Citat Ursprungligen postat av ducati snubben Visa inlägg
    Personligen försöker jag vara trevlig och vänligen men bestämt tacka nej och det har funkat bra hittils. Jag menar, hur trevligt tycker DU att det är att bli otrevligt bemött vare sig det är i telefonen eller mellan fyra ögon?!

    Det är trots allt människor och kanske oftast studenter!

    Mina tankar iallafall...
    Jo, men när man suttit och sagt vänligt men bestämt nej tack och jag är inte intresserad flertalet gånger så kroknar man. Lyssnar de inte på ett nej så får de räkna med att bli utskällda eller få otrevligheter i luren.

    Oftast sitter de och försöker få en på andra tankar genom att ställa så pass korkade frågor som ”Jag förstår inte vad du menar?”, ”Hur menar du nu?”, ”Vad är det som gör att du agerar så här?” etc. En hel del korkade frågor för att man ska krokna och säga ”Släng hit skiten då!!”…?

    Jag tycker det tillhör god affärsmannased att respektera ett nej, är man inte intresserad så ska de inte försöka få en på andra tankar. Har man sagt nej en gång tycker jag att då gäller det och man bör tacka för sin tid. Inte sitta och bli otrevlig och ställa en massa korkade frågor. När de sen inser att de inte kommer nån vart i alla fall så blir de i sin tur otrevliga och tackar inte för att de upptog ens tid. DÄRFÖR är jag otrevlig för de har gått nån förbannad jävla kurs i att vara ihärdiga och inte lyssna på ett NEJ. Om de sen är studenter skiter jag i, de får lära sig att vara hövliga.

  3. #13
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Problemet med NIX är att säljare får ringa ändå, har du varit prenumerant för t ex nån mc-tidning och slutat, så får säljföretaget ringa dig för du är gammal kund.
    Telia och Viasat ringer någon gång per år. E-on när avtal är på väg ut. Annars är det lugnt för mig.

  4. #14
    Jag svarar oftast bara att, jag är inte intresserad, hej då nu lägger jag på, och så gör jag det.
    Jan-Olov

  5. #15
    Moderator nippes avatar
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    234
    jag har inte så stora problem med att dom ringer och när det gör det så är det oftast elabonnemang, internettjänster eller mobiltjänster.

    på elabonemang brukar jag säga: kan ni få det billigare än gratis för jag betalar inte el...
    på dom andra två så brukar jag ge dom en chans att övertala dom och sen så spelar jag ut dom med några bra argument till att inte göra som dom säger så att dom blir förvirrade och sen ställer man några frågor som dom inte kan svara på och så är det klart. det fick tex en teliasäljare (tror jag det var) att lägga på i mitt öra..

  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Jag har ju en enskild firma och blir då uppringd ganska ofta. Den typ av försäljare jag blir sur på är den som försöker vara kompis och snacka om väder och vind osv.
    Bäst är de som säger vad det är frågan om på en gång.
    Då kan man ju direkt avböja ett erbjudande och säga att man inte är intresserad.

  7. #17
    Medlem spocks avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    37
    Avbryter dem direkt innan de pratat till punkt med en suck och ett nej tack. Ber dem sedan radera mitt nummer från deras listor. Annars kan man göra som bror gjorde när han skulle få hemskickat kallingar en gång i månaden. " jag har aldrig kalsonger på mig"

  8. #18
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Ljungsbro
    Inlägg
    3
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Jag har ju en enskild firma och blir då uppringd ganska ofta. Den typ av försäljare jag blir sur på är den som försöker vara kompis och snacka om väder och vind osv.
    Bäst är de som säger vad det är frågan om på en gång.
    Då kan man ju direkt avböja ett erbjudande och säga att man inte är intresserad.
    Du kan annars göra som jag brukar göra, be dom om faktureringadress så att jag kan fakturera tiden dom upptar. Brukar bli ganska korta samtal.

  9. #19
    Medlem classe8s avatar
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    skåne
    Inlägg
    52
    Vanligast säger jag bara nej jag är inte intresserad o lägger på. Har även provat lite andra olika metoder beroende på hur mycket tid jag har.
    Det senaste är alla dom som ringer flera nummer samtidigt och sen lägger på när man sprungit upp o svarat, känner jag igen ett sånt nummer brukar jag svara hej hej lite glatt så man får igång dom sen lägger jag ifrån mig luren när man sedan hör dom ropa Hallå! Hallå! i andra änden så tar jag luren o frågar om det är tråkigt när ingen svarar sedan lägger jag på.
    En säljare ringde mig på mobilen när jag var ute o körde, han ville placera mina pp-fonder. Tyvärr säger jag dom placerar jag själv så jag är absolut inte intresserad dessutom sitter jag och kör och måste avsluta nu. Men han var inte den som gav sig så efter tre seriösa försök att få han att förstå vände jag helt om och började låta lite intresserad. Säljaren spinner igång jag lägger ifrån mig mobilen men tar upp den ibland och säger typ "jasså va bra", "Jag förstod inte riktig, fökrlara igen", "lite dålig täckning här vill du repetera", "okej". Efter 10-15 min minuter kommer jag fram till min destination och meddelar säljaren att nu är jag framme och måste lägga på. Säljaren säger -"var du inte intresserad" varpå jag förklarar att det sa jag till dig minst tre gånger precis när du ringde. jag hör sedan en något irriterad säljare prata något om att detta var hans jobb och jag var ju jätte taskig mm medans jag la på luren.

    Jag respektar att säljare ringer bara dom lyssnar när man säger Nej Tack!. Kan heller inte förstå hur dom tror man är på humör att köpa något när dom ringt 2-3 gånger innan utan vara kvar när man svarat
    Senast redigerat av classe8 den 2011-06-29 klockan 13:13.

  10. #20
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av classe8 Visa inlägg
    Jag respektar att säljare ringer bara dom lyssnar när man säger Nej Tack!
    Helt min linje också. Tar de ett nej tack från början så blir man inte irriterad.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •