Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 35

Ämne: Hur snoppar du av? (teleförsäljare)

  1. #1
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    Hur snoppar du av? (teleförsäljare)

    Vet inte var telefonförsäljarna hittas men jag undrar ibland om dessa telefonförsäljare kommer från en annan planet? Ta bara kvällens exempel:

    – Ja hej, mitt namn är XXXX bla bla bla.
    …kundundersökning för gamla kunder…
    …3 nr av tidningen för 129 kr, du får jackan på köpet…
    …vi har sålt si och så många bara idag!

    Bla bla bla…

    (Det hela gick ut på att denna ”kundundersökning” egentligen är en tillsvidareprenumeration som givetvis kostar pengar.)

    – Nej tack, jag är inte intresserad, svarade jag.
    – Eeh… Jag förstår inte vad du menar? menade hon.
    – Vilken svenska begriper du inte? Nej eller Nej? frågade jag då.

    Ett annat bättre sätt att snoppa av telefonsäljare är:

    De berättar som bekant gärna länge och intensivt om produkterna de försöker pracka på en. Låt dem hållas och ställ gärna en och annan fråga om produkterna så fortsätter de ett tag till. Du kan säkert hämta fika under tiden. Snart kommer så den bekanta frågan du väntat på: vad du tycker och ska du inte slå till, bla bla bla.
    Då svarar man så här:

    – Jag har inga pengar.

    HUR ska de motargumentera detta?? Det går inte. De kan inte sälja produkter om det inte finns pengar! ;-)

    De mest irriterande är de som inte förstår vad man menar när man klart och tydligt säger nej. Jag brukar då komma med en motfråga som ”Vilken svenska är det du inte förstår? Nej eller Nej?”. Finns inget svar att ge tillbaka för dom så de lägger oftast bara på. Tycker man ska respektera ett nej, eller hur?

    Hur snoppar ni av telefonsäljare?

  2. #2
    Medlem C Upps avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    22
    Jag lägger bara på. Nån gång ringde de tillbaka o sa att "det bröts"... Då frågade jag bara "lät det såhär?" och la på igen. Funkar.

  3. #3
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av C Upp Visa inlägg
    Jag lägger bara på. Nån gång ringde de tillbaka o sa att "det bröts"... Då frågade jag bara "lät det såhär?" och la på igen. Funkar.
    HAHAHA! Den är bra!

  4. #4
    Jag har aldrig hjärta till att snoppa av en telefonsäljare, därför brukar jag ge telefonen till min fru samtidigt som jag säger till henne att det är nån som söker dig

    En bekant berättade att:
    Han brukar säga stressat till telefonsäljaren
    -"duh.....jag är lite upptagen just nu, men om jag får ditt telefonnummer så ringer jag upp dig om en liten stund"
    -"ehh......det går ju inte, jag kan inte lämna ut mitt telnummer" svarar då säljaren givetvis(dom ringer ju från dolda nummer)

    Brukar då sluta med att -"nehe, jag får inte ringa dig, men DU kan fan i mig ringa och störa MIG när det behagar dig!"

  5. #5
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Har inte haft problem med dem sedan jag gick med i NIX.

  6. #6
    Medlem Gawriels avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Kinna
    Inlägg
    203
    NIX ftw!
    men har hört att de har börjat ringa till mobilen, tack o lov så har jag inte blivit uppringt ännu på den

  7. #7
    Medlem simens avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Bohuslän Tanumshede
    Inlägg
    194
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    Jag har aldrig hjärta till att snoppa av en telefonsäljare, därför brukar jag ge telefonen till min fru samtidigt som jag säger till henne att det är nån som söker dig

    En bekant berättade att:
    Han brukar säga stressat till telefonsäljaren
    -"duh.....jag är lite upptagen just nu, men om jag får ditt telefonnummer så ringer jag upp dig om en liten stund"
    -"ehh......det går ju inte, jag kan inte lämna ut mitt telnummer" svarar då säljaren givetvis(dom ringer ju från dolda nummer)

    Brukar då sluta med att -"nehe, jag får inte ringa dig, men DU kan fan i mig ringa och störa MIG när det behagar dig!"
    Tackar et bra tips
    ______________________
    Simen

  8. #8
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Själv svarar jag inte på dolda nummer eller sådana jag inte känner igen. Orkar inte hålla på och argumentera med idioterna i andra änden längre!
    ~ Mats

    Min blogg

  9. #9
    Medlem Seths avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Kinne-vedum
    Inlägg
    165
    inte jag men far min när Front försäljare ringde upp honom.
    - Nej jag vill inte ha några kalsonger för käringa sliter alltid av dem :P
    Smc Medlem

  10. #10
    Medlem Jonas76s avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    249
    Personligen försöker jag vara trevlig och vänligen men bestämt tacka nej och det har funkat bra hittils. Jag menar, hur trevligt tycker DU att det är att bli otrevligt bemött vare sig det är i telefonen eller mellan fyra ögon?!

    Det är trots allt människor och kanske oftast studenter!

    Mina tankar iallafall...
    KTM 950SM

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •