Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: försäkring

  1. #1
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062

    försäkring

    Råkade se ett nytt försäkringsbolag som heter Svedea.Av ren nyfikenhet så gjorde jag en kalkyl på min super tenere 1600kr hel/hel billigare.Jag har nu Bilsport/mc och betalar 3800,alltså 2200kr,hel/hel.Kunde inte släppa detta utan gick in på Bilsport/mc och skulle göra en jämförelse,villkor,gjorde en kalkyl även där,döm om min förvåning,din årspremie 2276,helförsäkring.Jag ringde upp Bilsport /mc och hon sa att din hoj ligger ju i fel klass.så nu behåller jag Bilsport/mc med min nya årspremieKan ju vara värt att man kollar upp sådana här saker ibland,tydligen

  2. #2
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    Bra tips!

  3. #3
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Kollade upp mina hojar, men för mig var det ingen idé att byta. Svedea var några hundralappar dyrare än IFs märkesförsäkringar för min Honda och BMW
    ~ Mats

    Min blogg

  4. #4
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    för mig var det stor skillnad
    bytte till Svedea, dom var avsevärt billigare och dessutom fick jag lägre självrisk
    Jag har varit mycket nöjd med Bilsport mc men pengarna styr och när dom inte kunde matcha Svedeas erbjudande så bytte jag

  5. #5
    Moderator nippes avatar
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    234
    kollade upp dom för ett tag sen men eftersom jag inte har någon stans att låsa in hojen så blev det inte billigare än jag har det nu.. men det är ju bra att dom har olika nivåer så man kan välja vad man vill betala för...

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510

    Smile

    Jag har samlat alla mina försäkringar hos Länsförsäkringar och har då sk. mängdrabatt.
    Har anlitat LF vid några tillfällen och har då upplevt deras hantering utan krångel.

  7. #7
    Medlem freddemannens avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Kristianstad, Skåne
    Inlägg
    177
    Blev lite billigare så det får man överväga nästa år när det är dags att förnya försäkringen.
    Bara som jämförelse mellan "vanliga" bolag och "special" bolag så tog Trygg Hansa 5500:- mer för hojförsäkringen än Bilsport MC detta trots "helkundsrabatt" 20% så där är ju någon som haft otur i tankeverksamheten när man ligger så fel.

Liknande ämnen

  1. Mc försäkring
    Av engström67 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 38
    Senaste inlägg: 2013-10-27, 09:17
  2. Vad kostar er försäkring?
    Av pewa i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 43
    Senaste inlägg: 2012-08-07, 15:07
  3. Försäkring
    Av honda500 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-01-09, 11:21
  4. Lösa ut försäkring
    Av Linnex i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-05-12, 20:12
  5. Försäkring och försäljning?
    Av pewa i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-06-09, 06:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •