Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Fälgrengöring

  1. #1

    Fälgrengöring

    Citat Ursprungligen postat av Cubalibre Visa inlägg
    En annan fråga.....eller rättare sagt tips på hur ni håller era fälgar rena?

    /Niklas
    Använder bromsrengöring på fälgarna, funkar perfa(bör ej användas på andra lackerade ytor)

  2. #2
    Medlem Motormannens avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Västernorrlands län
    Inlägg
    361
    På något märkligt vis tycker jag bilen känns bättre att köra efter varje service, men det är förmodligen bara inbillning... fast det är ju klart att ett nytvättat och nyservat fordon är gött!

    Jag kör fälgrengöring jag köpte på macken till mina fälgar, har liksom Mats kardan men det kommer ju fortfarande tjära och annat jox på dem! Framfälgen är däremot riktigt klurig att rengöra tack vare (eller på grund av?) de gigantiska dubbla bromsskivorna!

  3. #3
    Medlem Mavve65s avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Täby
    Inlägg
    301
    Citat Ursprungligen postat av Cubalibre Visa inlägg
    Idag var jag inne med min hoj på 100 milars service. Är inte så haj på det där med oljor och så, men det har ju tydligen vart någon speciell inkörningsolja i den i början. Jag fick iallafall för mig att hojen gick mycket bättre efter oljebytet. Kan detta stämma eller inbillar jag mig bara?

    En annan fråga.....eller rättare sagt tips på hur ni håller era fälgar rena?

    /Niklas
    Särskilda fäljgputsdukar från Jula. De är som våtservetter avseda för fälgar. Tar bort bl.a svarta fläckar som annars blir fula prickar. Finns i behändig plastförpackning. Funkar på svingen också. OBS få det inte på sadeln-då kan det bli mörka fläckar!

  4. #4
    Medlem triumphtobbes avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Skåne, Löberöd
    Inlägg
    70
    Citat Ursprungligen postat av Cubalibre Visa inlägg
    Idag var jag inne med min hoj på 100 milars service. Är inte så haj på det där med oljor och så, men det har ju tydligen vart någon speciell inkörningsolja i den i början. Jag fick iallafall för mig att hojen gick mycket bättre efter oljebytet. Kan detta stämma eller inbillar jag mig bara?

    En annan fråga.....eller rättare sagt tips på hur ni håller era fälgar rena?

    /Niklas
    Tjena Cuba!
    Till mina fälgar på Trajan som för övrigt är silvergrå som en alu-fälg på en bil. Allt skit syns extremt lätt på dem och jag hatar det. Det ska vara rent!
    How ever, jag har hittat en hink med små dukar som heter Industrial Wipes. Detta är extremt bra! Bara att torka av och allt släpper direkt. Sen är det bara att eftertorka med en vanlig trasa.
    Jag köpte dem på Agera Industri tillbehör i Malmö. Det finns säkert liknade affärer där du bor.
    Annars är vanlig lampolja skitbra! Häll lite på en trasa och så är det bara att torka bort skiten. Det är extremt effektivt. Det tar även bort de där små dropparna av olja från kedjan som hamnar lite här och var.

    Tobbe.

    http://mcskane.blogspot.com/

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •