Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Hugger

  1. #1
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    Hugger

    Körde i regn med Streeten och noterade hur förbannat nerstänkt jag blev. Den är ju rensad från fabriken redan, gathojen, men hur motverka detta stänkande?

    Funderade hemåt på det under några mil, vägbanan var torr och solen kikade fram igen. En vecka senare hämtade jag en hugger att montera på hojen. Nu var det ju så att man får inte med nån bild eller övrig beskrivning som visar och förklarar hur huggarn ska sitta. Bland annat fanns det FYRA skruvar men bara EN bricka. Oj, var ska den sitta? Och ena skruven hade dessutom en fasad kant. Aha, jag tror de där två hör ihop, sen är det bara resten kvar att lista ut...

    De övriga skruvarna gav med sig, tre övriga hål och tre likadana skruvar, de borde alltså fästas ovanpå svingen. Den fasade skruven med brickan var ganska bökig att få på plats, det fanns nämligen ett bakhjul i vägen. Men envis som jag ibland kan vara lyckades jag få dit rubb och stubb, utan demontering av bakhjul för egentligen ska man ta av det för enklare (och snabbare) jobb. Nu hade jag hela kvällen på mig, hade ingen annan tid att passa så det fick gott ta sin tid i anspråk. Och lite fingerfärdighet och jävlar anamma.

    Sen får vi se om den hjälper så värst mycket, möjligen lite men jag lär slippa skita ner stötdämparen så mycket.

    Tvättar ni UNDER era hojar också?

  2. #2
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Här syns de förborrade hålen på svingen, för närvarande täckta med gummipluppar.
    Den lite krångligare delen var bromsslanghållaren med röda pilen markerad… Säkert busenkel att montera utan bakdäcket i vägen.




    …och så sitter den på plats, huggern. =)


  3. #3
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Bör göra en viss skillnad vid blött väglag. Inte kul att bli så nerstänkt som man annars blir på hojar som saknar all form av stänkskydd. Priset man får betala för design....
    ~ Mats

    Min blogg

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •