Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 47

Ämne: Uppkörning på onsdag..

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2011
    Ort
    Vännäs
    Inlägg
    15
    Citat Ursprungligen postat av Guzzi-Leif Visa inlägg
    Inga dåliga tankar nu!
    Acceptera och hitta positiva saker med det!!
    Glöm inte att du ska "vinna guld" i en för dig viktig tävling!!!
    Helt rätt! Ska tänka så från och med nu och slå bort alla dåliga tankar.. Ska vinna guld på onsdag.. tror jag ska bada i fontänen i stan om jag fixar det

  2. #12
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    355
    Jag kände också att det var ett dåligt upplägg, och undrade ett tag varför man inte kunde få en fast tid. Men om man tänker efter så tar det ju givetvis olika lång tid beroende på hur många gånger man får göra om vissa övningar, vilka vägar dom kör o.s.v och det skulle bli mycket dötid i mellan uppkörningarna om dom hade fasta tider, och dom skulle inte hinna med lika många varje dag.

    Sedan förstår jag inte riktigt varför du skall köra upp redan på Onsdag om du inte är färdig för att köra upp? ut och öva krypkörning som en galning nu innan om du har möjlighet! Knip benen om tanken, blicken långt fram, lägg vikten till höger när du svänger vänster och tvärtom!

    LYCKA TILL!

  3. #13
    Medlem sally101s avatar
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    NV Skåne
    Inlägg
    78
    Hur lång tid det tar beror på vilken turordning du hamnar i. Jag fick köra först så för mig tog det hela runt 2½ timmar och då var det min egen körning och sen väntan när de andra två körde manöverbanorna och sen var jag väl ute en ca 30 min i trafik.

    Och för att lyckas i lågfartbanorna måste du hålla blicken långt fram! Tittar du ner så är det där du hamnar, mest troligt med foten...

  4. #14
    Medlem Texass avatar
    Reg.datum
    nov 2008
    Ort
    Jämtland/Östersund
    Inlägg
    19
    Hej

    Som alla skrivit före så är blicken viktig, kolla långt fram och när du vänder runt i både
    lågfartsdelen och högfartsdelen så titta dit du ska inte på framdäcket.
    Dagen som jag körde upp regnade det hela dagen och jag hade inte kört en meter i regn innan. Vi ( minkörlärare och jag) kom till övningsbanan ca 1 timme innan och han sa bara att åk ut och testa allt så att man var uppvärmd och under bromsövningarna gick det så bra och var så kul så jag satt och garva i hjälmen.

    Gå in med föresatsen att detta fixar du så gör du oxå det förmodligen.

    mvh//Texas

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2011
    Ort
    Vännäs
    Inlägg
    15
    Citat Ursprungligen postat av Cubalibre Visa inlägg
    Jag kände också att det var ett dåligt upplägg, och undrade ett tag varför man inte kunde få en fast tid. Men om man tänker efter så tar det ju givetvis olika lång tid beroende på hur många gånger man får göra om vissa övningar, vilka vägar dom kör o.s.v och det skulle bli mycket dötid i mellan uppkörningarna om dom hade fasta tider, och dom skulle inte hinna med lika många varje dag.

    Sedan förstår jag inte riktigt varför du skall köra upp redan på Onsdag om du inte är färdig för att köra upp? ut och öva krypkörning som en galning nu innan om du har möjlighet! Knip benen om tanken, blicken långt fram, lägg vikten till höger när du svänger vänster och tvärtom!

    LYCKA TILL!
    Är väldigt självkritisk men min körlärare tror på mig bara jag fixar till mina små grejer som de där med blicken och jobba mer med gas osv.. Känner mig lite lugnare nu.. Men jag vaknade halv 4 i morse och kunde inte somna om.. Gick bara inte.. Men nu känns de rätt bra.. ska ut och ha ett till dubbelpass på banan i morgon på morgon. Får hoppas jag gör bättre ifrån mig i morgon än vad jag gjorde i torsdags.

  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2011
    Ort
    Vännäs
    Inlägg
    15
    Tack till alla för era lyckönskningar!!!

  7. #17
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2011
    Ort
    Vännäs
    Inlägg
    15
    Var på banan igen i morse och gjorde ett litet genrep inför morgondagen.. Lite ostadigt i början men med lite mer tips och trix från min körlärare så gick det bra sen. Han sa att om jag kör sådär i morgon så kommer allt gå bra! Jag känner mig vid gott mod! Ska fan inte faila med det här!!!!

  8. #18
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    Hela forumet håller tummarna krampaktigt!

  9. #19
    Medlem simens avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Bohuslän Tanumshede
    Inlägg
    194
    Tummarna upp lycka til i morgon

  10. #20
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Jag med! Hoppas det går bra. Och håll upp blicken nu.

Liknande ämnen

  1. Risk1&2 nu på onsdag.
    Av jrutgers i forum MC-kort
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2013-06-25, 21:12
  2. Uppkörning på onsdag! 17/8
    Av kmv i forum MC-kort
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2011-09-03, 21:27
  3. Liten tur onsdag 4/8 (Sthlm)
    Av Jonas i forum Träffar & Körningar
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2010-08-05, 16:06
  4. Hojtur onsdag 16 Juni
    Av Danne i forum Träffar & Körningar
    Svar: 37
    Senaste inlägg: 2010-06-17, 09:34
  5. Onsdag.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-03, 00:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •