Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: Hojpriser

  1. #1
    Moderator Gerts avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Tormastorp-Hörby-Skåne
    Inlägg
    1 293

    Hojpriser

    Med tanke på våra priser så har vi det nog rätt bra iaf. Jag köpte en Dragstar 1100 classic -07 Sprillans ny för 76,9 pengar och i vårt grannland Danmark kostar samma moppe 159.994 DANSKA kronor . Hur kan det komma sig att det är mer än dubbelt så dyrt , för övrigt samma färg på min som på länken.
    Jämför med egna hojar och kolla vad vår vänner i väst får betala.

    http://www.ks-motor.dk/default.asp?T...D=99&Show=1292
    Saddlebags can never hold everything you want, but they can hold
    everything you need.
    Gert Karlsson

  2. #2
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    SV: Hojpriser

    Jamen så är öl och annat mycket billigare där än här. Jag köpte en klänning där som var halva priset i jämförelse med Sverige (samma butik, samma vara).

  3. #3
    Nilsson
    Gäst

    SV: Hojpriser

    inte konstigt alls i dk har man en extra skatt på lyx hojar och bilar som är tror det e 86% detta gör att hojarna blir nästan dubbelt så dyra , min gtr kostar 156000 här men i dk kostar den 260000ca , var ju över igår och bensinen kostar ca 10 kr/L där men i svensta pengar blir det 12,80 kr/L

  4. #4
    Medlem Mr.Peters avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    378

    SV: Hojpriser

    Hu vilka priser och i Danska pesetas.

  5. #5

    SV: Hojpriser

    Jag sålde min Chevrolet Caprice 1990 till en dansk herre och han var tvungen att betala 180% av bilens värde i skatt.
    Även om jag skulle givit honom ett kvitto på 3500:- så blir skatten enligt en schablon och ett uppskattat värde.
    Frågan är om man köper där och får dra av skatt för export, då kommer man säkert billigare undan än att köpa nytt hemma i Svedala.

    8) Printer
    When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace.
    Jimi Hendrix

  6. #6
    Nilsson
    Gäst

    SV: Hojpriser

    jag kollade detta när jag skulle köpa hoj för några år sedan och då fick jag en förklaring att om jag köpte en hoj hos en handlare och den varit regad i danmark så var det ej lönt för då var priset med avgiften men om jag köpte privat så skulle säljaren lämna in ett intyg om att hojen gått på export till privatperson och då skulle säljaren få tillbaka avgiften , detta är nu 2 år sedan så jag vet ej hur det är idag

  7. #7
    Medlem Hamres avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Lysekiiil
    Inlägg
    435

    SV: Hojpriser

    Faktum är att det billigaste landet att köpa bil inom EU är Danmark. Men bara för dom som inte bor där.
    För Danskar så är det ett påslag på 108%(om jag inte minns fel) på nybilspriset. Därför måste biltillverkarna hålla ner grundpriserna på bilar för den Danska marknaden, och då kan vi åka dit och köpa en ny bil lite billigare men sämre utrustad.
    Ungefär samma fenomen är det i Norge.
    Put something nice between your legs, Street Triple.
    Jag Vägrar Kategoriskt Customhoj!

  8. #8

    SV: Hojpriser

    Norge är ju inte med i EU så att importera därifrån måste vara samma beskattning, tull, moms, accis som från t ex USA.
    Har de inte billiga 2 (3)hjulingar i England?
    8)
    When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace.
    Jimi Hendrix

  9. #9
    Medlem Hamres avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Lysekiiil
    Inlägg
    435

    SV: Hojpriser

    Citat Ursprungligen postat av Printer
    Norge är ju inte med i EU så att importera därifrån måste vara samma beskattning, tull, moms, accis som från t ex USA.
    8)
    Jovisst, men jag menade påslaget på nypriset.
    Nybilsköp i Danmark då får du betala svensk moms när du reggar fordonet i Sverige.
    Put something nice between your legs, Street Triple.
    Jag Vägrar Kategoriskt Customhoj!

  10. #10

    SV: Hojpriser

    Huvva.. det var inga små skillnader i pris heller! Nån som vet om dom har den här lyx-skatten på alla typer av bilar/motorcyklar eller kan man komma billigare undan vid mindre hojar?
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-05-03, 10:40

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •