Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 17

Ämne: kraschade på uppkörningen

  1. #1

    kraschade på uppkörningen

    ja vad ska man säga,hade klarat lågfartsbanan klockrent tänkte att nu jävlar skulle man äntligen få körkortet,adrenalinet pumpade tog rejält med fart inför högfartsbanan undanmanövern gick bra likaså slalom åkningen och vändningen slalom tillbaks mot inbromsningen klockrent inte en kona fälld återstår inbromsningen i 50 km vad händer helt plötsligt ligger jag på backen med hojen på andra sidan om mig.tänker fy faan vilket missflyt.

    får hjälp att resa upp hojen och tänker att man har ju 2 försök på sig,men känner att smärtan i vänstra armen är för stor för att köra nå mer,påpekar innan körningen att platsen vi befinner oss på ett gammalt flygfält har en hel del små sten på banan,detta kan ha varit en liten bidragandes orsak till omkullkörningen +att jag satsade för offensivt och nöp handbromsen lite för mycket,blir till att använda en hoj med abs nästa gång jag kör upp.
    vilket lär dröja då man nu sitter med proaxialt benbrott,dvs armen helt av

    så nu har man dessutom stukat sitt självförtroende rejält.kan bara skriva med ena armen därför har jag bara små bokstäver i inlägget.
    håller som bäst på med försäkringspapper då en del småfix måste fixas på hojen+att skyddskläderna gick sönder.

    ett bra tips kör alltid upp med en hoj som har abs.
    garage vändningen togs bort från uppkörningen pga fall och dylikt.
    skulle vara intressant och veta om fler omkullkörningar har inträffat som i mitt fall.
    hade väl räckt om man kuggat i trafiken eller vält koner men att köra omkull det suuuger.
    Bättre göra något kul idag!än att vänta till i morgon

    Min hojsida http://viragomannen.bloggo.nu/category/start

  2. #2
    Usch! Jag lider med dig. Hoppas brottet läker snart så du hinner köra upp senare i sommar. Man får en tankeställera att ABS är bra att ha!

  3. #3
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Åh så tragiskt, hoppas du inte blir avskräckt. Om du kan hoppa upp på en hoj och kör lite nu. Det gjorde jag efter min vurpa och det var bra terapi.

  4. #4
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Attans vilken osis.

    Du är inte ensam om detta. Tur i oturen var att Du befann dig på bana. Tänk dig ute i trafiken med en bil som kommer bakom dessutom

    Jag drog i handbromsen för kung fosterland för ett tag sedan i 70 knyck. 12 h senare kör jag en ny hoj med ABS....

    Bli inte avskräckt. Det är nu som Du kan kalla dig för en äkta biker
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  5. #5
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    Lider med dig och önskar god bättring!

  6. #6
    Medlem Mavve65s avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Täby
    Inlägg
    301
    Verkligen synd, tycker du kunde fått lappen ändå-du fixade ju nästan allt...borde göras en helhetsbedömning....hoppas skadan läker snabbt

  7. #7
    Medlem Lazzes avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    54
    Jädrar vad tråkigt! Hoppas dock att brottet läker bra och fort så du kan hoppa upp i sadeln igen.

    Lycka till!

  8. #8
    Medlem Snickarens avatar
    Reg.datum
    apr 2011
    Ort
    Stockholm Kungsholmen
    Inlägg
    52
    Mycket tråkigt att höra, hoppas du läker snabbt och fixar nästa uppkörning.

    //N.

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Jäkligt tråkigt nu när sommaren står för dörren. vet inte om du kan övningsköra privat nåt.
    Kan du det så boka ny uppkörning om ca 6 veckor efter malören. Du kan nog köra lite försiktigt när det gått 5 veckor.
    Glöm inte att försöka hålla armen och handen i trim hela tiden, så den inte stelnar till och tappar kraften. Visst kan det göra ont, men va tusan ..........
    Jag jobbade som hovslagare då jag bröt av både vadben och skenben så illa att det inte gick att gipsa, så jag fick en jättespik i benet som fortfarande sitter kvar. Började sko hästar igen efter 6 veckor.
    Jag har tyvärr ingen ABS vilket jag märkte för några år sedan då vi var en grupp som for runt på en massa småvägar. Killen framför mig gick omkull i en kurva och jag bromsade för att inte klippa honom, men gick själv omkull. Den andra klarade jag , men bröt ett nyckelben på kuppen. Blev sjukskriven hela 11 dagar. Gjorde verkligen ont att jobba igen.

  10. #10
    Medlem freddemannens avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Kristianstad, Skåne
    Inlägg
    177
    Shit vilket oflyt att lägga sig uppkörningen.
    Det är ju mycket nerver med i situationen dom sådan oxå..
    Lycka till med kurerandet nu hoppas på ett snabbt tillfrisknande och snart körkort trots allt!

Liknande ämnen

  1. Uppkörningen avklarad,
    Av Hornet i forum MC-kort
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-06-29, 15:26
  2. Säkerhetskontroll på uppkörningen
    Av Viragomannen i forum MC-kort
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-12-07, 00:11
  3. Hårda på uppkörningen?
    Av FallingDown i forum MC-kort
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-04-07, 10:30
  4. Smidig hoj önskas hyra till uppkörningen
    Av duboisi i forum MC-kort
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-12, 19:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •