Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 15 av 15

Ämne: Motorkrångel Yamaha XV1000

  1. #11
    Medlem akemss avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    skåne
    Inlägg
    371
    Är väl ganska nära släkt med virago 1100 och den hade jag liknande problem med,löste dom med kn-filter och tog bort så mycket det gick på luftburken för att öka genomströmningen på insugningssidan.Prova med att köra utan luftfilter och burk och se om det gör någon skillnad.

  2. #12
    Nu har jag fått insugningsgummin. Började meka i fredags, fruktansvärt trångt och besvärligt. Satte på gummit på främre cylindern först och försökte kränga på det på förgasaren, funkade inte . Tog bort från cylindern igen och krängde på gummit på förgasaren med hjälp av lite fett. Sen var det omöjligt av få på gummit på cylindern så av med det igen! Puh.. Man måste alltså montera det på cylindern först! För att få på gummit lossade jag gummit till bakre cylindern. Gjorde då misstaget att lossa den inre skruven helt och den visade sig vara stört omöjlig att få tillbaka! När jag försökte med det tappade jag den in i cylindern! Hoppas nu att jag kan få ut den med ett magnetverktyg annars måste jag ta bort toppen. Har aldrig gjort nåt sånt förut. Forts. följer....

  3. #13

    Smile

    Åkte till Biltema och köpte ett magnetverktyg och fick upp skruven ur cylindern! Nu har jag fått ihop allt och hojen går bättre än på mycket länge! Gött.

  4. #14
    Gött o tack för du/ni skriver svaren oxså om någon annan får samma problem

  5. #15
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Nu har jag fått ihop allt och hojen går bättre än på mycket länge! Gött.
    Se där; bara man inte ger opp
    Grattis o lycka till med härliga Mc-turer !!
    Senast redigerat av pewa den 2011-07-19 klockan 00:01.

Liknande ämnen

  1. Kopplar inte ur, Tr1/XV1000
    Av Figurehead i forum Mekhörnan
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-06-01, 22:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •