Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 16

Ämne: Rekommendation på MC-kängor/stövlar?

  1. #1

    Rekommendation på MC-kängor/stövlar?

    Tänkte kolla vilka kängor ni rekommenderar? Har tittat lite på TCX Infinity? Har ni några andra som ni är störtnöjda med? Är inte ute efter några supersport-stövlar utan några som erbjuder SÄKERTHET och är VATTENTÄTA.

    De får gärna passa till de kläder jag har:

    Jacka: Lindstrands STR Jericko:
    http://www.hainesmc.co.uk/images/upl...verride_lg.jpg

    Byxor: Lindstrands STR Curtis
    http://www.hainesmc.co.uk/images/upl...852_001_lg.jpg

  2. #2
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Har haft ett par infinity nu i 3 år och har varit jättenöjd. 100% vattentäta, andas och blir aldrig för varma. Sköna, snudd på promenadskor. Bra kvalitet.

    Negativt: Åker man offroad är sulan för mjuk, och skydden på smalbenen är lite ynkliga när man vurpar. Är ingen stålhätta framme i tån, har trots det funkat fram tills renolyckan jag var med om för ett par veckor sen då vänsterdojjan havererade framtill.

    Är ju inte lika säker som en sportstövel om du ska köra väg men hästlängder bättre vad gäller komfort och fukt.
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  3. #3
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    har ett par Diadora storlek 44 till salu för 1500:- , vattentäta och säkra
    Samt ett par amerikanska Ridge för samma pengar,dom har även luftkudde i hälen så det är jetteskönt om du måste gå eller stå halva dagen i nån mc utställning.
    Använder själv båda modellerna och är jättenöjd, skicka pm ifall intresserad

  4. #4
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Var jättenöjd med mina Infinity under de fyra år jag hade dom. Vattentäta och lagom varma, dessutom sköna att promenera i. Dom slutade sina dar i en olycka med ett rådjur. Spännena på högerstövelsn slets bort i kontakten med rådjuret. Är bra sugen på att köpa ett par igen!
    ~ Mats

    Min blogg

  5. #5
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Aldrig mer stövlar med dragkedja. Grus å regn ödelägger dragkejor av plast.
    Jan

  6. #6
    Molgan: vilka stövlar rekommenderar du om man skulle välja att gå sporthållet?

  7. #7
    Man tycker att stålhätta vid tårna och bra skydd vid smalbenen borde man kunna få plats med och ändå ha ok andningsförmåga. Hmm.. jag har inte tänkt att köpa en sporthoj, men vill ändå ha några bra och säkra stövlar.

  8. #8
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av goldfish Visa inlägg
    Molgan: vilka stövlar rekommenderar du om man skulle välja att gå sporthållet?
    Har ett par TCX Compeitzione S Goretex. Högsta tänkbara säkerhet på alla punkter, dessutom med GoreTex. Har aldrig läckt en droppe. Funkar bra att gå i. Har faktiskt vandrat en mil i ösregn vid en semesterresa i Österrike. Helt problemfritt. Kostar en del men som oftast...man får vad man betalar för!
    ~ Mats

    Min blogg

  9. #9
    Mats: Låter kanon! Vad är det då som gör att du funderar på ett pr TCX Infinity igen?

  10. #10
    Medlem Seths avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Kinne-vedum
    Inlägg
    165
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Har ett par TCX Compeitzione S Goretex. Högsta tänkbara säkerhet på alla punkter, dessutom med GoreTex. Har aldrig läckt en droppe. Funkar bra att gå i. Har faktiskt vandrat en mil i ösregn vid en semesterresa i Österrike. Helt problemfritt. Kostar en del men som oftast...man får vad man betalar för!
    slår också ett slag för dessa. riktigt sköna. ifs lite knarr men bara att ta lite siliconspray så.
    Smc Medlem

Liknande ämnen

  1. Stövlar
    Av Krokmark i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2014-05-12, 18:54
  2. Mc stövlar eller kraftiga kängor?
    Av Netmatte i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 45
    Senaste inlägg: 2013-05-31, 00:08
  3. Nya stövlar
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-03-02, 07:24
  4. Stövlar del 2 – Återkomsten
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-09-12, 18:53
  5. Nya stövlar
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-09-12, 06:21

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •