Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Night rod Special

  1. #1
    Medlem Ändys avatar
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    59

    Night rod Special

    Hej,
    Börjar bli riktigt sugen på att uppgradera mig till en Night rod Special. HD i sthlm verkar dock ha lite svårt att får fram en för provkörning vilket är lite synd.

    Har någon erfarenhet och kan tala om för mig hur Night Rod´ens ABS funkar? Fördelar den både på fram och bak vid hård inbromsning?

    Vad tycker ni om hojen överlag? Lite tungroddad i rusningstrafik?


    //Andreas

  2. #2
    Har inte provat någon än. Men tycker den ser häftig ut. Ska serva hojen nu på fredag och ska få låna nå annan H-D under tiden. Förra gången fick jag låna en Sporster 883 Low, få se om det blir en Cross bones eller en V-rod den hära gången.

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2
    Jag har en Night rod Special 2010:a.

    Jag har en hatkärlek till min hoj, den är fruktansvärt svår att svänga med pga det breda bakhjulet speciellt i låga hastigheter så som i stadstrafik.

    Körställningen är inte heller optimal, men just den här hojen handlar om attityd så design går före funktion.

    Men, vilken motor, ljud och känsla, så fort man kommer ur stan så vaknar den till liv.

    ABS funkar utmärkt. men den har en lång bromsträcka, men det kan man nästan lista ut själv bara genom att beskåda den.

    Jag köpte den för att jag inte kunde sluta tänka på den när jag väl hade provsuttit den.

    Köp en själv vet ja!

    /Anders

  4. #4
    Medlem Ändys avatar
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    59
    Tja!
    HD-sverige i täby har en för provkörning och jag ska boka en timme nästa vecka.

    Det där med att inte kunna sluta tänka på den känner jag igen. Den är GRYM snygg....men den får ju inte kännas för ohanterlig. Min VT750 kryssar jag genom rusningstrafiken med utan problem.

    Night Rod´en köper man ju med hjärtat snarare än hjärnan, men så är det väl med hela båge-grejen egentligen.......och så gör man ju så många köp med hjärnan redan.....

    /Andreas

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Ändy Visa inlägg
    Tja!
    HD-sverige i täby har en för provkörning och jag ska boka en timme nästa vecka.

    Det där med att inte kunna sluta tänka på den känner jag igen. Den är GRYM snygg....men den får ju inte kännas för ohanterlig. Min VT750 kryssar jag genom rusningstrafiken med utan problem.

    Night Rod´en köper man ju med hjärtat snarare än hjärnan, men så är det väl med hela båge-grejen egentligen.......och så gör man ju så många köp med hjärnan redan.....

    /Andreas
    Hur är det? Har du provkört någon än?

  6. #6
    Medlem Ändys avatar
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    59
    nej, det har varit en tokhektisk vecka och dessvärre ser näste lika dan ut. Så det blir vecka 27. Nu i har jag dessutom börjat snegla på en Honda Fury, gillar verkligen designen men den är ju något helt annat än en night rod.....
    /Andreas

  7. #7
    Medlem Ändys avatar
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    59
    Provkörde en Night Rod i dag, Vilken fantastisk maskin!!! i Särklass det roligaste jag kört. Vilket tryck, vilket känsla. ALLT!!
    Nu var den jag körde öppnad och mappad men jag tror inte originalet är direkt slö.

    Sålde min i dag och kommer börja leta Night Rod nu........

Liknande ämnen

  1. Yamaha XV 1000 SE Midnight Special -83
    Av Trixigt i forum Custom
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2019-07-26, 16:24
  2. Night Rod med eller utan ABS
    Av Ändy i forum Custom
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-02-13, 22:35
  3. Osram Night Racer...
    Av RobbeS i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-08-30, 18:24
  4. stockholm by night
    Av leffa i forum Träffar & Körningar
    Svar: 48
    Senaste inlägg: 2010-03-25, 08:13
  5. Bonneville special
    Av Mats Liifv i forum Custom
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-11-05, 06:48

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •