Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 16 av 16

Ämne: Batteribekymmer

  1. #11
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    Ett fräscht batteri som först laddats fullt och sedan fått vila åtminstone en timme, ska hålla minst 12,7 Volt.

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    13
    Jag hade flyyt! Köpte ett biltema-batteri 269:- och en digital multimeter 99:-. I med batteriet å det ladda över 14 V på tomgången! Tackar för tipsen. Jag var ganska säker på att inte generatorkolen var slut för den har bara gått 1100 mil så jag misstänkte också laddningsregulatorn!

  3. #13
    Medlem akemss avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    skåne
    Inlägg
    371
    Grattis,då är det bara ut och njuta av det fina mc-vädret.

  4. #14
    Medlem Wolfies avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Vargön
    Inlägg
    40
    Jag bytte batteri på min med efter att den hade stannat och inte ville starta mer.
    Då gick den bra ett par dar sen börja den gå dåligt igen till att sen dö och inte vilja starta igen föränn man koppla startkablar till den.
    Jag mätte på min med när jag hade bytt och då visa det rätt värden.
    Plockade loss laddningsregulatorn och såg då att kontakten var sönderbränd. Så det har blitt riktigt varmt.

    Har beställt en ny från USA men har inte fått den än.
    Förmodligen så gör laddningsregulatorn att batteriet kokar.
    Så akta dej så inte ditt nya batteri pajar det med.

    Återkommer när jag har fått laddningsregulatorn och provkört.

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    13
    Ja, nu har den gått underbart i två dar men jag tycker motorn, eller rättare sagt avgasrören blir otroligt heta efter några mil motorväg 110-120. Är det normalt? Är ju så varmt att man kan bada bastu bara genom att sitta kvar på hojen i garaget!

  6. #16
    Medlem Wolfies avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Vargön
    Inlägg
    40
    Fick min regulator plus renoveringssats till bensinkranen ifrån usa i måndags.
    Monterade ihop den på kvällen körde några mil på tisdagen och den gick perfekt men tänkte det att jag ska nog inte ropa hej en innan jag har testat lite längre.
    Va ute idag och körde 25mil utan problem så kan ju konstatera att regulatorn va boven i det hela.
    Möjligtvis kan bensinkranen också medverkat i det hela men men nu går den iallafall kanon igen

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •