Visa resultat för omröstning: Vilken hojtyp är säkrast?

Antal röster
38. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Sport

    4 10,53%
  • Street-bike

    3 7,89%
  • Offroad

    12 31,58%
  • Motard

    0 0%
  • Custom/cruiser/glidare

    10 26,32%
  • "Standard"

    7 18,42%
  • Scooter / "Vespa"

    2 5,26%
Sidan 7 av 7 FörstaFörsta ... 567
Resultat 61 till 64 av 64

Ämne: Säkraste hojtypen?

  1. #61
    Medlem larss avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    108

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av RobbeS Visa inlägg
    Just det här med att låta illa är lite intressant. Förra sommatren var jag på en stor fotbollsturnering för Knattar i Umeå. Vi bodde på Hotell en fredag och lördag natt. Tyvärr så hade den lokala PRO förening bestämt sig för att ha cruising i stan med sina glänsande customhojar.. Det blev inte mycket sova dom nätterna i alla fall. Till och med vid rödlysena var dom tvungna att stå och tomgasa för att sedan när det blev grönt dra iväg med en hastighet som uppgick till ungefär en fjärdedel av ljudet dom åstadkom.
    Hmmmm den lokala PRO föreningen, dom av mina "vänner" som kör eller har kört FJR är alla äldre än mig dvs pensionärer eller bra nära att bli det eller hur Stefan och Stoffe och han trevliga flickvän som kör custom är inte på långa vägar i närheten av pensionsåldern så det där med att stämpla en hojtyp med en viss åldersgrupp eller typ av människor är väl snarast ett bevis på att man är trångsynt tycker jag. Jag kör själv en Wilde och min älskade lilla Lisa kör en 1250 Bandit bägge hojarna är trevliga att köra men jag föredrar min Custom (som låter som en fiskebåt enligt vissa FJR-ägare här på forumet) den ger mig mer körglädje eftersom jag MÅSTE vara aktiv när jag kör den. Vad det gäller buller från MC så finns det så vitt jag vet även "buller" till andra hojar som låter betydligt mer eller??? Med detta önskar jag ALLA mina medtrafikanter en riktigt glad påsk. Ps Lisa's gamla BMW F800S finns till försäljning i Lödde en riktigt fin hoj med härligt ljud(buller)
    Dont worry be happy8)

  2. #62
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av RobbeS Visa inlägg
    Det blev inte mycket sova dom nätterna i alla fall. Till och med vid rödlysena var dom tvungna att stå och tomgasa för att sedan när det blev grönt dra iväg med en hastighet som uppgick till ungefär en fjärdedel av ljudet dom åstadkom.
    En ren säkerhetsåtgärd för att inte köra fortare än vad föraren och hojen klarar av...
    ~ Mats

    Min blogg

  3. #63
    Citat Ursprungligen postat av lars Visa inlägg
    Hmmmm den lokala PRO föreningen, dom av mina "vänner" som kör eller har kört FJR är alla äldre än mig dvs pensionärer eller bra nära att bli det eller hur Stefan och Stoffe och han trevliga flickvän som kör custom är inte på långa vägar i närheten av pensionsåldern så det där med att stämpla en hojtyp med en viss åldersgrupp eller typ av människor är väl snarast ett bevis på att man är trångsynt tycker jag. Jag kör själv en Wilde och min älskade lilla Lisa kör en 1250 Bandit bägge hojarna är trevliga att köra men jag föredrar min Custom (som låter som en fiskebåt enligt vissa FJR-ägare här på forumet) den ger mig mer körglädje eftersom jag MÅSTE vara aktiv när jag kör den. Vad det gäller buller från MC så finns det så vitt jag vet även "buller" till andra hojar som låter betydligt mer eller??? Med detta önskar jag ALLA mina medtrafikanter en riktigt glad påsk. Ps Lisa's gamla BMW F800S finns till försäljning i Lödde en riktigt fin hoj med härligt ljud(buller)
    För att nu undanröja lite missförstånd så var det inte min mening att ålderskategorisera olika hojtyper med sina förare. Däremot så var det under dessa nätter i Umeå personer som var lite mer äldre än bara äldre som körde och lät illa med just Custom maskiner. Jag tycker annars att det bara är trevligt att äldre där jag förvisso själv räknas beroende på vem som gör bedömningen kör hoj....

  4. #64
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    En ren säkerhetsåtgärd för att inte köra fortare än vad föraren och hojen klarar av...
    Jo, ungefär som när man var grabb och satte "smatter" på cykelekrarna. Dvs ett spelkort fastsatt med en klädnypa

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •