Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: ”It's me, the engine”

  1. #1
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    ”It's me, the engine”

    I dag har jag gapskrattat både i och åt bilen! Helt ensam och mitt i en rondell får jag höra bilen säga detta:

    ”It’s me, the engine. I’m warmed up now” (bilen meddelar MUNTLIGT i alla högtalarna när motorn uppnått god temp).

    Var tvungen att visa dottern så vi for till affären. Den kände igen min mobil som fortfarande låg kvar i byxfickan när jag startade motorn och lät hälsa mig:
    ”That was quick! Good to have you back”.

    Det känns som om jag befunnit mig på en annan planet i dag, har aldrig förr upplevt att en bil känt igen mig och hälsat mig välkommen tillbaka förr, att motorn hälsar saker ha ha ha. Oftast är det *jag* som känner igen min bil och hjärtat slår frivolter när jag ser den.

    (bilen är utrustad med iPhoneuppkoppling och bluetooth)

  2. #2
    Medlem Gurrags avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    736
    hehe. låter lustigt.

  3. #3
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Vad är det för bil och vilken app?

  4. #4
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Ha, ha... rätt kul.

    Men vad säger den om Du blir stoppad av polisen som frågar: Och hur fort gick det här då?
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  5. #5
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Linnex Visa inlägg
    Vad är det för bil och vilken app?
    Det är en MINI Cooper som är utrustad med iPhoneuppkoppling och blåtand, när mobilen kommer i närheten av bilen känner bilen igen den. Appen heter MINI Connected som jag lagt in i mobilen, den kan kolla hur jag kör bilen, om jag bränner hårt eller kör mjukt. Just nu är den inställd på mjuk körning så ju fler stjärnor jag samlar desto mer fylls fiskskålen på taket i appen. När den är helt full så fisken kommer upp ur fiskskålen så pussar den stjärnan. Helt vansinnigt skoj att se! Stjärnan tänds först när jag samlat alla 6 stjärnor på rad i både körning och inbromsning (12 stjärnor totalt). Ju mjukare desto fler stjärnor.
    Citat Ursprungligen postat av DearHunter Visa inlägg
    Ha, ha... rätt kul.

    Men vad säger den om Du blir stoppad av polisen som frågar: Och hur fort gick det här då?
    Vet inte, det var fullt ös av poliser på motorvägen i onsdags och de stoppade en hel del bilister här och var. Har aldrig förr sett dem så ivriga som då. Men jag blev inte stoppad så jag vet inte vad bilen skulle säga, hade inte bråttom själv.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •