Sidan 3 av 7 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 21 till 30 av 64

Ämne: ÖL

  1. #21
    Öl ska drickas direkt ur flaska, och godast är Stella Artois (Systembolaget nr 11379). Ett av världens mest sålda öl, och det av en anledning.

  2. #22
    Medlem lasrberglunds avatar
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    236
    Grekiska mythos är en höjdare
    Våga vägra "Hen"!!

  3. #23
    Ankan1
    Gäst
    Precis varit nere och bytt bromsar på hojen och blev så där eländigt sugen på öl när jag läste postningen.
    Skål på er.

  4. #24
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av Duke Visa inlägg
    Öl ska drickas direkt ur flaska, och godast är Stella Artois (Systembolaget nr 11379). Ett av världens mest sålda öl, och det av en anledning.
    Obs. det heter inte öl,det heter Ale
    Jan

  5. #25
    Medlem Figureheads avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    245
    Wow, öl ja. Har några favoriter som återkommer! =)

    Samuel Adams, Boston Ale - Lättdrucken, smakrik Amerikansk ale (jodå, dom kan annat är Budweiser)
    Sierra Nevada, Torpedo IPA - Också Amerikansk. Enormt smakrik, stark och trevlig! Drick inte fler än en...
    Samuel Adams, Boston Lager - Perfekt till grillen, ljus lager med mer smak än vanligt.
    St Eriks bryggeri har nästan bara goda öl/ale! Favoriterna är deras Lager, IPA och absoluta favoriten som inte finns mer var deras Rauköl. Var som att dricka en god lager smaksatt av en lägereld!
    For those about to rock - We salute you!

  6. #26
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    403
    En av mina favoriter är Tjeckiska Urquell.Här hemma tar jag gärna en Mariestads.För en 20-25 år sedan drack jag Falcon Bayersk,men nuförtiden fattar jag inte att jag kunde gilla den ölen.
    Har aldrig varit på något bryggeri trots att öl är en god njutning i mitt liv men har inplanerat ett besök på eggenbergs bryggeri nere i Cesky Krumlov nu i sommar.
    Risken finns såklart att det blir besök på flera bryggerier plus att man kanske får en ny favorit inom ölvärlden.

  7. #27
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Öl var det ja? Kan väl gå nån gång ibland men det fungerar inte så bra tycker jag. Dricker man för man är törstig blir man full utan att bli mindre törstig och dricker man för att det är gott blir man mest bara pissnödig. Fördrar ett gott vin om det ska smaka bra och vatten om jag är törstig.

    Öl fungerar bra om man ska göra en porterstek och portern fattas.
    Ove

  8. #28
    Medlem Mavve65s avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Täby
    Inlägg
    301
    Vill absolut inte vara en besservisser men "for the record": Stella är en lager. En ale är ett överjäst öl typ stout och brown ale.
    Lite onödig info: Det är drygt 33 kalorier i en deciliter öl (Carlsberg).

  9. #29
    Medlem Kimmos avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    201
    Polska Krusowich (osäker stavning) är riktigt god. En god Guiness går oxå lätt ner.
    En riktig favorit är även Desperado vilket är en Tequila öl riktigt god och fruktig öl.

  10. #30
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2012
    Ort
    Limhamn
    Inlägg
    101

    Thumbs up

    Radeberger, alla gånger.
    Gammalt hederligt Ossie-öl från Radeberg nära Dresden.

    Från burk eller flaska, men absolut ur ett ölglas.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •