Sidan 6 av 7 FörstaFörsta ... 4567 SistaSista
Resultat 51 till 60 av 64

Ämne: ÖL

  1. #51
    Medlem rolfmms avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Dalsland
    Inlägg
    304
    "Øl blev opdaget ved et uheld. Uheldet bestod i at det ikke blev opdaget noget før"

    Gillar mörkt öl med Guinness som favorit, dock inte för mycket. Det är mäktigt. Grekiska Mythos är et fint lyst öl om sommeren. Annars är jag svag för Tjeckisk öl
    * Min tidvis dåliga svenska beror på att jag egentligen är norsk.....

  2. #52
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Tjeckiskt öl är fint, men det är stor skillnad på det i Tjeckien och det licensbryggda skiten de brygger här. Man borde fan importera själv.

    /Freddo

  3. #53
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2014
    Ort
    Svea rike
    Inlägg
    19
    Citat Ursprungligen postat av TheCrow Visa inlägg
    Tjeckiskt öl är fint, men det är stor skillnad på det i Tjeckien och det licensbryggda skiten de brygger här. Man borde fan importera själv.

    /Freddo
    Öl består till mesta del av vatten så förr i tiden när man inte manipulerade vattnet, så att det håller samma sammansättning som urprungslandets vatten, så smakade den licensbryggda ölen annorlunda (uppfattades ofta som att smaka sämre) trots ett identiskt recept.

    Edit: Ska väl tillägga att förr så kunde jag känna skillnad men i dag kan jag inte det.
    Senast redigerat av Streetfighter den 2014-02-24 klockan 19:39.

  4. #54
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2012
    Inlägg
    11
    Ljus lager, det är livets dryck det och eftersom sommaren inte är allt för långt borta vill jag rekommendera mexikanska Sol och Corona Extra. Riktigt goda sommaröl som bör intas tillsammans med en limeklyfta.

    Kan också rekommendera Pripps Blå Pure en så kallad "LCHF-öl".

  5. #55
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Nä, inget går upp mot en fesljummen Guiness en varm sommardag efter man avverkat gräsklippning...

    Skulle kanske vara en iskall Hof då :-)


    Sent from my iPad using Tapatalk

  6. #56
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av jrutgers Visa inlägg
    Nä, inget går upp mot en fesljummen Guiness en varm sommardag efter man avverkat gräsklippning...

    Skulle kanske vara en iskall Hof då :-)
    Egentligen är jag inte så glad i öl - men, ska jag dricka en öl så är temperaturen väldigt viktig. Källarsval eller så blir bra, precis som med whiskey. Aldrig iskall för då går bara smaken förlorad. Ska det drickas kallt får det bli vatten.
    Ove

  7. #57
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Egentligen är jag inte så glad i öl - men, ska jag dricka en öl så är temperaturen väldigt viktig. Källarsval eller så blir bra, precis som med whiskey. Aldrig iskall för då går bara smaken förlorad. Ska det drickas kallt får det bli vatten.
    En rumstemp. Ale eller staut med mycket studentmössa är ok med mycket smak. Iskall blasköl får ni andra dricka
    Jan

  8. #58
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    En rumstemp. Ale eller staut med mycket studentmössa är ok med mycket smak. Iskall blasköl får ni andra dricka
    Smaken är ju som baken, delad. Jag gillar också rumstempererat öl, gärna en mörk sort.
    Kall öl smakar ju inget direkt utan blir ganska blaskigt.

  9. #59
    Medlem erikns avatar
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Tumba
    Inlägg
    816
    Min gom gillar det, den är lite känslig. Som att älska i en kanot - fucking close to water.
    /Erik

  10. #60
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    [QUOTE=Detox;90083]Ljus lager, det är livets dryck det och eftersom sommaren inte är allt för långt borta vill jag rekommendera mexikanska Sol och Corona Extra. Riktigt goda sommaröl som bör intas tillsammans med en limeklyfta.

    Nee kärringöl brukar vi säga här uppe Dricker det mesta i ölväg men inte dom där.Ta inte illa upp,jag menar inte att du är en kärring.Känner många som gillar den med.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •