Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Undvik vägen! (Varning för dåliga vägar)

  1. #1
    Medlem Henric_Ds avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Kil, Värmland
    Inlägg
    13

    Undvik vägen! (Varning för dåliga vägar)

    Vet inte om det finns någon sån här tråd, då får ni flytta den :P

    Rekomenderar starkt att ni undviker Riksväg 50 mellan Alfta och Lamborn (mellan Bollnäs och Falun). Stort vägbygge där nu, åkte den sträckan igår och det verkar inte bli klart i sommar.

    Finns det någon tråd där det rekomenderas vägar?? typ Testa Sträckan.....

  2. #2
    Jag undviker Kolbäcksvägen genom Umeå i sommar eftersom de håller på bygga om den till E4.

    Vet inte om det finns någon sådan tråd för tips på skoj vägar. Tror inte det. Det var en bra ide :-)

  3. #3
    Bra initiativ, tar och spikar fast den här tråden så kan alla framtida vägvarning hamna på samma ställe.
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    131
    Här på Värmdö där jag bor "Lagar" vägverket vägarna varje år genom att köra med en lastbil som först sprutar ut flytande tjära sen sprutar den på ett lager med fint grus = snorhalt.
    Det värsta är att vägarna är i dåligt skick och lagningarna ganska omfattande vilket resulterar i att redan efter 1 dag så ligger det mesta gruset mitt i körbanan "mellan hjulen för en bil" och där ligger en lång sträng i flera veckor. Inte vidare kul när man lägger ner hojen i kurvorna, gäller å ligga kvar i samma spår. Att tänka på är att vägverket tar bort skylten om halt väglag redan efter 2-3 dagar.

  5. #5
    Medlem Motormannens avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Västernorrlands län
    Inlägg
    361
    Citat Ursprungligen postat av Freda Visa inlägg
    Här på Värmdö där jag bor "Lagar" vägverket vägarna varje år genom att köra med en lastbil som först sprutar ut flytande tjära sen sprutar den på ett lager med fint grus = snorhalt.
    Det värsta är att vägarna är i dåligt skick och lagningarna ganska omfattande vilket resulterar i att redan efter 1 dag så ligger det mesta gruset mitt i körbanan "mellan hjulen för en bil" och där ligger en lång sträng i flera veckor. Inte vidare kul när man lägger ner hojen i kurvorna, gäller å ligga kvar i samma spår. Att tänka på är att vägverket tar bort skylten om halt väglag redan efter 2-3 dagar.
    Det kallas att tänka på bred front... eller inte!

  6. #6
    Medlem basemans avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Ort
    Huskvarna
    Inlägg
    25
    Vägen mellan Lekeryd/Svarttorp och Skärstad utanför Jönköping är nygrusad på en del stället. Riktigt svårt att se gruset också. Varning!

  7. #7

    Varning runt omkring Häckeberga

    Tänkte bara flagga för en liten varning. Var idag ute och körde runt Häckeberga slott i skåne och vägverket har varit flitiga med att lägga grus i vägkanterna på många småvägar runt omkring. Framför allt i ett antal kurvor var det sten ute på vägen vilket inte alltid är så kul!

Liknande ämnen

  1. Varning för älgar....
    Av RobbeS i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-04-21, 14:48
  2. Dåliga/hala vägar
    Av engström67 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-08-14, 11:15
  3. Dåliga vägar
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-07-28, 21:25
  4. Dåliga exempel
    Av pewa i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-18, 23:09
  5. VARNING FÖR TUNGELSTAVÄGEN!
    Av Nina i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-06-11, 21:37

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •