Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 16

Ämne: GPS på hojen

  1. #1

    GPS på hojen

    Fick köpa en Garmin 500 GPS som är vädertätad inkl fästen och kablar både till bil och mc av brorsan. Han hjälpte mig montera den igår. Men verkar va kabelbrott i strömkabeln, så får köpa ny sådan.

    Man får ju exakt hastighetsmätare med GPS:en oxå. Den har ingen blåtand, och man hör ju inte rösten när man kör hojen så man får stänga av ljudet och titta på pilarna.

    Så hära blev det:

  2. #2
    Mc-Bosse
    Gäst
    Ser ju bra ut! Jag har en likadan! Jo den klarar ösregn och ska klara 30 min under vatten. Jag körde i ösregn en gång i 2 timmar typ och det klarade den utan problem. Tur jag hade den att titta på för med mörker och världens ösregn såg jag inte live var vägen skulle svänga.

    Min klarar 5-6 timmar på batteriet om jag sätter ner skärmens ljusstyrka till typ 25%.
    Senast redigerat av Mc-Bosse den 2011-06-03 klockan 15:56.

  3. #3
    Perfekt då vet jag att den klarar sig ganska länge på batteriet tills jag hunnit fixa ny kabel.

  4. #4
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Jag har denna lösningen

    _______________________________
    Universalväska av hög kvalitet i nylon med 4-håls hållarsystem. Skyddar din GPS mot stänk och smuts. Lämplig för motorcykel och fästen med 4-talon låssytem. Vattenskyddad dragkedja och 8 skumdynor för perfekt postionering.
    ________________________________


    Inte helt vattentät men den sitter skyddad bakom kåpa så det blir inte mer än stänk.

    http://www.netonnet.se/art/telefon/g...r/128371.4683/
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Senast redigerat av Linnex den 2011-06-03 klockan 19:06.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Linnex Visa inlägg
    Jag har denna lösningen

    _______________________________
    Universalväska av hög kvalitet i nylon med 4-håls hållarsystem. Skyddar din GPS mot stänk och smuts. Lämplig för motorcykel och fästen med 4-talon låssytem. Vattenskyddad dragkedja och 8 skumdynor för perfekt postionering.
    ________________________________


    Inte helt vattentät men den sitter skyddad bakom kåpa så det blir inte mer än stänk.

    http://www.netonnet.se/art/telefon/g...r/128371.4683/
    Det var en smart lösning! Jag har ju en Tom Tom sedan förut. Kunde ju ha använt den i sådan väska.

  6. #6
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Citat Ursprungligen postat av erkagn Visa inlägg
    Det var en smart lösning! Jag har ju en Tom Tom sedan förut. Kunde ju ha använt den i sådan väska.
    Har oxå en Tomtom som jag använder i den. 4,3" skärm och fyller nästan upp hela vilket inte den på bild gör.
    Anledning att jag skaffade den är inte pga av att ha dubbla hårdvaror utan att jag inte vill ha flera enheter där jag måste betala separat för kartuppdateringar.

  7. #7
    Medlem Motormannens avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Västernorrlands län
    Inlägg
    361
    Kommer investera i en TomTom Rider till nästa säsong, eller så blir det satt på önskelistan till jul!

    Eftersom jag inte tänkt göra/har råd med någon längre tripp och prioriterar lite andra grejer till hojen denna säsong så får det vänta.

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Linnex Visa inlägg
    Har oxå en Tomtom som jag använder i den. 4,3" skärm och fyller nästan upp hela vilket inte den på bild gör.
    Anledning att jag skaffade den är inte pga av att ha dubbla hårdvaror utan att jag inte vill ha flera enheter där jag måste betala separat för kartuppdateringar.
    Ja, nu står jag med 2 enheter, en tom tom till bilen och en garmin till hojen. Dessutom är det inbyggd gps i min Volvo men den är så gammal så de går inte längre köpa uppdateringar till den.

  9. #9
    Moderator nippes avatar
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    234
    Jag har en Garmin Oregon på styret. inte den bästa för navigering men funkar väldigt bra när man har stannat och ska geocacha..

  10. #10
    Dessutom är det ju en exakt hastighetsmätare och räknar även ut snittfart och sånt.

Liknande ämnen

  1. Ny på hojen...
    Av LinusE i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-11-01, 08:21
  2. Ny här på hojen.nu
    Av Masen i forum Ny på forumet
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-03-10, 15:18
  3. Hojen.nu på Facebook?
    Av Motormannen i forum Om hojen.nu
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-11-17, 20:30
  4. Hojen.nu 2år!
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-05-05, 19:40
  5. Hojen!
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-22, 10:50

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •